Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Sjallabais
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så vondt å lese hvordan du har det. Om du vil klage på det er mitt råd å ta kontakt med pasientombudet. Jeg har gode erfaringer med de, ville også kontaktet fastlege. Du har jo traumer du må bearbeide, ønsker deg alt godt.

Anonymkode: 07f7c...89d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De underliggende problemene er ofte mer omfattende å ta tak i og det gir mening å ta tak i den praktiske atferden først. Endrer du atferd, endrer du måten du tenker på. 

Jeg har selv gått til behandling av spiseforstyrrelser hvor det ble gjort veldig klart at de først ville ta tak i spiseforstyrrelsen, som var en slags effekt av mer underliggende problemer, altså en mekanisme jeg brukte for å takle mine problemer på.

Det var dritvanskelig og tungt, men det var riktig for min del og fikk meg ut av spiseforstyrrelsen slik at jeg kunne fokusere på det underliggende problemet i senere behandling. Så jeg oppfordrer deg til å gi det en sjanse, stol på behandlere din, de vet hva de snakker om. Og husk at tankene dine også er spiseforstyrrede og vil ikke ditt beste.

Anonymkode: 4707d...902

AnonymBruker
Skrevet

Her høres det ikke ut som at du trenger terapi, du trenger noen å snakke med. Det er to forskjellige ting. Det du trenger er å få ut alt dritten, ikke å forstå hvorfor du er som du er, hva som er årsaken og hvordan det påvirker deg. For det virker det som at du har fullstendig klart. 
Grunnen til min konklusjon er flere ting;
- Du vet årsaken til din spiseforstyrrelse.
- Du har god innsikt i egen spiseforstyrrelse, altså triggere, årsaker og hva som skjer og hvorfor 
- Du ser hva du har behov å prate om. 

Altså, du har ikke et åpent spørsmål om "Hvorfor er jeg slik og hvordan blir jeg bedre?". Du vet hva du trenger; du trenger noen å prate med. Så jeg ville ha søkt om kommunal hjem, hvor du har samtaler med noen som kan lytte og hjelpe deg å sette ting i hodet i orden. 

Anonymkode: 784ad...b1b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 15.17):

De underliggende problemene er ofte mer omfattende å ta tak i og det gir mening å ta tak i den praktiske atferden først. Endrer du atferd, endrer du måten du tenker på. 

Jeg har selv gått til behandling av spiseforstyrrelser hvor det ble gjort veldig klart at de først ville ta tak i spiseforstyrrelsen, som var en slags effekt av mer underliggende problemer, altså en mekanisme jeg brukte for å takle mine problemer på.

Det var dritvanskelig og tungt, men det var riktig for min del og fikk meg ut av spiseforstyrrelsen slik at jeg kunne fokusere på det underliggende problemet i senere behandling. Så jeg oppfordrer deg til å gi det en sjanse, stol på behandlere din, de vet hva de snakker om. Og husk at tankene dine også er spiseforstyrrede og vil ikke ditt beste.

Anonymkode: 4707d...902

.

Endret av Sjallabais
AnonymBruker
Skrevet
Sjallabais skrev (41 minutter siden):

Skjønner så absolutt hva du mener. Tingen er den at jeg sliter ikke så mye med spiseforstyrrelsen lengre, bruker den som et hjelpemiddel mot det vonde, men føler jeg har kontroll. 
Jeg har fått hjelp tidligere for/mot spiseforstyrrelsen og føler jeg er forbi det punktet påenmåte (vanskelig å forklare).

Nå er det ikke sånn at behandleren ga meg mulighet til å jobbe med spiseforstyrrelsen heller… timene handlet om hva jeg hadde spist og hva motivasjonen min videre til behandling var. Jeg svart hver gang at jeg er supermotivert, så lenge jeg får jobbet med det jeg synes er viktig for meg nå.

Dette tolket behandleren som at jeg var behandlingstrøtt.

Når skal jeg da få anledning til å jobbe med følelsene bak? De tingene jeg aldri har fått bearbeidet

Hva slags behandler var du hos? 

Det høres ut som at du trenger traumebehandling og denne du går til har jo tydeligvis ikke peiling på traumer? Å spørre om "det er så farlig" er jo helt idiotisk å si. Jo, det kan være farlig, og man trenger som oftest hjelp når man har vært utsatt for ting, spesielt i barndommen. 

Jeg går selv til behandling pga traumer fra barndommen og det er først når jeg kom i behandling at jeg skjønte at jeg aldri kunne klart det på egenhånd. 

Anonymkode: 6187b...ecf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...