AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #21 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjerp deg. Anonymkode: ed84e...497 Skjerp deg selv. Du som voksen burde vite bedre enn å sende barna dine i upraktiske klær. Det er ikke snakk om å seksualisere barna, det er snakk om at de er mer verdt enn å ikke få på dem en enkel sykkelshorts. Heldigvis er det ingen i en barnehage som bryr seg om sånt, men man vet aldri hva slags mennesker som har feil intensjoner. Anonymkode: aaa82...322 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #22 Skrevet 2. juni 2021 Skjønte ikke helt spørsmålet? Undertøy...? Hvis det er et bleiebarn kan det vel ha kun bleie under også, men jeg ville kanskje tatt en blommer utenpå bleia, og ellers bare truse under. Akkurat som jeg selv har under kjole... Anonymkode: f42ae...d6b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #23 Skrevet 2. juni 2021 Enten bare bleia, eller truse utenpå bleia. Ved toårsalderen så var det vel stort sett bare bleia under og da gjerne trusebleie. Oftere truse under jo eldre hun ble, til det bare var truse og ingen bleie 😉 Kan ikke tenke meg å ha masse ekstra klesplagg under kjolen selv når det er varmt ute, hvorfor da ta det på en unge som er mye mer aktiv enn meg, og som ofte ikke greier å være bevisst /si fra om at det er for varmt. Lettere å bevege seg uten alt for mye og Anonymkode: 722d2...75e 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #24 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det gjør ingenting nei, men litt med verdighet å gjøre også da. Akkurat som vi tørker av dem når de søler.. Vi legger jo ikke ut bilder av barna våre i trusa eller tilgriset. Samtidig, nå som det begynner å bli varmt, kan det være praktisk med en sykkelshorts hvis man skal sette seg på varme overflater som sklie og huske. Anonymkode: aaa82...322 Verdighet? Nei, det handler om seksualisering. Du seksualiserer, andre gjør ikke det. Ts, hvorfor ikke bare bleie og kjole? Anonymkode: b314d...691 1
Mnjah Skrevet 2. juni 2021 #25 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja flott, la barn være barn, og det er heldigvis ikke så farlig når de er så små, også skal de læres normal folkeskikk når de begynner i tredje klasse da eller? Kropp er topp er ikke likestilt med å bli satt i uverdige situasjoner. Anonymkode: aaa82...322 Bli satt i uverdige situasjoner? Hva er det her for noe? Dette er jo bare ditt subjektive voksne blikk. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #26 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det gjør ingenting nei, men litt med verdighet å gjøre også da. Akkurat som vi tørker av dem når de søler.. Vi legger jo ikke ut bilder av barna våre i trusa eller tilgriset. Samtidig, nå som det begynner å bli varmt, kan det være praktisk med en sykkelshorts hvis man skal sette seg på varme overflater som sklie og huske. Anonymkode: aaa82...322 Hvor uverdig er det egentlig om noen får se en truse, på hvemsomhelst? Føler barn det er uverdig, er det kun fordi noen har lært dem at det er noe å skamme seg over. Anonymkode: 9cd54...5d2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #27 Skrevet 2. juni 2021 Bruker kort shorts. Ikke så mye større enn en boxer. Luftig og greit, og selve trusa (bleie i deres tilfelle) vil ikke synes. Og dere som skriver hvite tights... HVITE? Herregud, de hadde blitt grå før ti minutter utendørs var passert, av typen skitt som ikke går bort i vask. En halvtime, og den vil være brunflekkete. Alt skitt synes jo. Anonymkode: 8a815...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #28 Skrevet 2. juni 2021 Det er jo fantastisk deilig å kun ha på seg truse og en lett kjole over! Luftig og lett i sommervarmen. I barnehagen er det kun personalet som jobber der og barna, ikke noe problem at trusen kan vises vel? De springer jo gjerne i vannspreder i trusen også i barnehagen når det er veldig varme dager, eller i små basseng? Må slutte å gjøre alt så vanskelig, hadde det vært en forskjell om trusen var en bikinitruse? Akkurat samme plagget, men annet stoff. Så en truse som av og til blir synlig under kjolen er vel helt ok! Anonymkode: 56563...fdc 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #29 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker kort shorts. Ikke så mye større enn en boxer. Luftig og greit, og selve trusa (bleie i deres tilfelle) vil ikke synes. Og dere som skriver hvite tights... HVITE? Herregud, de hadde blitt grå før ti minutter utendørs var passert, av typen skitt som ikke går bort i vask. En halvtime, og den vil være brunflekkete. Alt skitt synes jo. Anonymkode: 8a815...3cf Jenta mi kunne fint ha hvite tights i barnehagen, på lik linje med andre helt lyse farger. Vi har vaskemaskin! Med litt sitronsåpe så blir alt rent som nytt, blodflekker, ketchup, sand, grønske, med mer er ikke noe problem. Anonymkode: 56563...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #30 Skrevet 3. juni 2021 Bruker truse over mitt bleiebarn, da sitter bleien bedre også (iom at hun ikke har på body). Ikke vanskeligere enn det! Hun har i tillegg tights eller strømpebukse på om morgenen, siden det er kaldere da. Anonymkode: 9a15b...c81
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #31 Skrevet 3. juni 2021 Vi bruker capri leggings (3/4 lange) kjøpt på HM som akkurat dekker knærne. Dette fordi hun leker veldig hardt og blir veldig oppskrapet på knærne hvis hun ikke har noe over. Leker vi bare på gress bruker vi sykkelshorts. Ikke fordi noen ikke skal se trusa, men fordi det er ubehagelig å skli og leke uten noe som dekker rumpa skikkelig. Anonymkode: 0a184...93c
Rimfrost92 Skrevet 3. juni 2021 #32 Skrevet 3. juni 2021 Mine jenter bruker enten en tynn shorts eller en sykkelshorts /tights. De har tights i forskjellige lengder, vi har litt forskjellig som vi bytter på etter hvor varmt det er. Mine to minste jenter bruker begge bleie nå, liker ha noe utenpå bleien så den ikke blir full i sand.
Gjest BethD Skrevet 3. juni 2021 #33 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har klippet opp for små strømpebukser og tredd den over bleia. Som en shorts.
Gjest Albbas Skrevet 3. juni 2021 #34 Skrevet 3. juni 2021 2 hours ago, BethD said: Jeg har klippet opp for små strømpebukser og tredd den over bleia. Som en shorts. Doh! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før!? 😮
Chantielle Skrevet 3. juni 2021 #35 Skrevet 3. juni 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep,diskusjon med seg selv,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
Marvelous Skrevet 3. juni 2021 #36 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja flott, la barn være barn, og det er heldigvis ikke så farlig når de er så små, også skal de læres normal folkeskikk når de begynner i tredje klasse da eller? Kropp er topp er ikke likestilt med å bli satt i uverdige situasjoner. Anonymkode: aaa82...322 Hva er uverdig med truse? I min barnehage går de fleste med bare truse eller bleie under kjolen, ingen nistirrer hvis det var det du tenkte på. 1
Gjest BethD Skrevet 3. juni 2021 #37 Skrevet 3. juni 2021 Albbas skrev (2 timer siden): Doh! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før!? 😮 Ja det er helt genialt 😎
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #38 Skrevet 3. juni 2021 https://www.kappahl.com/nn-NO/barn/undertoy/truser-topper/trosor/boxertruse-3-pk-l.o.l-surprises/803650/?gclid=Cj0KCQjw--GFBhDeARIsACH_kdaTNlpAUZ-h6QCiiBG8OS8RVLv1LumL-0FPGv6FIPQL5KLv3FKTtA4aAgpTEALw_wcB Boksertruser er fine. Holder bleia på plass 🥰 Anonymkode: d4d4e...375
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #39 Skrevet 4. juni 2021 Sykkelshorts, tights i halv eller full lengde eller boxertruser Anonymkode: f9735...360
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå