Gå til innhold

Gruer meg til sommerferien

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, her har du fått mange gode forslag, men alt er feil! Tror du henger deg litt for mye opp i at ferie = kjærestetid. Hvor er driven i deg selv? Hvor er meningene dine? Alt er ikke så vanskelig som du skal ha det til. "Jeg har prøvd noe lignende, jeg er redd for, jeg vil ikke ta plass, jeg vil at alle skal ta hensyn til meg, jeg gjør det kun fordi jeg ikke har noen å være sammen med..."

Du sier at du har venninner med barn som gjerne vil finne på noe, kunne du invitert på jentekveld? De barna har vel kanskje en pappa? Du har fått tips om DNT, men antar at det er "tapertur", kanskje du kan prøve igjen, med et åpent sinn - alle jeg kjenner er kjempefornøyde! Kanskje du kan overleve en kafetur eller to med barnevennlige aktiviteter i stedet for å sutre over at du ikke blir invitert på dine premisser? 

Sorry ass, jeg syns første innlegget ditt var helt ok siden du ønsker tips, men alle tipsene du får er feil og jeg opplever at du egentlig bare ønsker at noen skal fortelle deg at det er ok å sitte i 5 uker hjemme og syns synd på deg selv fordi du er alene. Jeg skjønner at det er kjipt å være singel når du ikke klarer å gjøre noe på egenhånd. Da må du faktisk øve, sånn som oss andre må. 

Anonymkode: afeb5...931

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Jdz said:

Det finnes apper for dette hvis du synes det er vanskelig å komme i kontakt med folk. Hangouts på Couchsurfing f.eks? Tinder funker faktisk også. Jeg reiser stort sett for meg selv og er sjelden alene hvis jeg ikke vil.

Hvordan får du til det egentlig? Jeg får kanskje en match i uka om jeg er heldig, og må jo en av oss skrive, den andre svare, og begge være med på å møtes fort. Vanligvis tar det evigheter å få til en date.

Anonymkode: 6c659...14a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Destroyer said:

Da jeg leste overskriften trodde jeg det var noe alvorlig - hva i all verden er dette å klage over? Ser ikke helt problemet? For mange valgmuligheter? 

Du kan prøve å være ufrivillig singel i nærmere 30 år og konstant måtte bekymre seg for hva man skal gjøre i sommerferien, nyttårsaften, 17 mai, jul/bursdag (i den alderen hvor det blir aktuelt å feire jul med typen ikke bare med familien), påsken, julebord med følge, langhelger m.m. og komme tilbake og si det samme! 

Anonymkode: 20af6...4af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, du har jo fått en del tips ser jeg, men alle gode tips blir jo helt feil for deg så da tror jeg det beste tipset er at du bare får holde ut. 

Eller hva tenker du selv? vi kjenner deg ikke, og bommer tydeligvis totalt når vi prøver å komme med tips. Kanskje du må gi deg selv noen tips siden du kjenner deg selv best? :) 

Lykke til. og husk at vi er mange som sitter alene om sommeren. Plutselig er høsten her, og livet blir mer normalt igjen :) 

Anonymkode: 0a488...07d

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å invitere en med barn på en fjelltur el med en overnatting?  Om det ikke ligger midt i ferien hennes, og om barnet er over 2 år så kan det jo veldig godt være at de vil synes det er supert å gjøre noe som ikke er superbarnevennlig (for vi med barn gjør ikke barnevennlige ting fordi vi synes det er så veldig gøy).
Jeg hadde gjerne blitt med en venninne på noe annet- men da helst ved feriestart/slutt så det ikke ødelegger ferien for mann/barn. 

Hvis ikke ville jeg nok gått for å være med de barnløse styrete venninnene dine - er kanskje hyggeligere å være med de (selv om du ikke får bestemme) enn å sitte hjemme? Eller være med en barnefamilie en helg på en hytte f.eks? Det kan jo være veldig koselig, og om du synes det er slitsomt og kjedelig så får du en påminnelse om at ditt eget liv ikke er så ille likevel. 

Anonymkode: aeed2...d2f

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, her har du fått mange gode forslag, men alt er feil! Tror du henger deg litt for mye opp i at ferie = kjærestetid. Hvor er driven i deg selv? Hvor er meningene dine? Alt er ikke så vanskelig som du skal ha det til. "Jeg har prøvd noe lignende, jeg er redd for, jeg vil ikke ta plass, jeg vil at alle skal ta hensyn til meg, jeg gjør det kun fordi jeg ikke har noen å være sammen med..."

Du sier at du har venninner med barn som gjerne vil finne på noe, kunne du invitert på jentekveld? De barna har vel kanskje en pappa? Du har fått tips om DNT, men antar at det er "tapertur", kanskje du kan prøve igjen, med et åpent sinn - alle jeg kjenner er kjempefornøyde! Kanskje du kan overleve en kafetur eller to med barnevennlige aktiviteter i stedet for å sutre over at du ikke blir invitert på dine premisser? 

Sorry ass, jeg syns første innlegget ditt var helt ok siden du ønsker tips, men alle tipsene du får er feil og jeg opplever at du egentlig bare ønsker at noen skal fortelle deg at det er ok å sitte i 5 uker hjemme og syns synd på deg selv fordi du er alene. Jeg skjønner at det er kjipt å være singel når du ikke klarer å gjøre noe på egenhånd. Da må du faktisk øve, sånn som oss andre må. 

Anonymkode: afeb5...931

For et nedlatende og frekt innlegg! Jeg har stort sett alltid vært singel! Hvis man regner fra man er 18 (frem til da er det liksom stuerent å dra på ferie med familien) har jeg gjort det meste: venninneturer, gruppeturer, backpacking, bodd i utlandet, jobbet frivillig om sommeren, latt være å ta ut ferie hele sommeren, blitt kjent med utallige nye mennesker. Jeg har flere hobbyer enn de fleste rundt meg, og har reist mer enn de fleste jeg kjenner. Hele året bruker jeg på å ta vare på mine venninner med barn. Senest i går satt jeg to timer i telefonen midt i min egen arbeidsdag for å trøste en venninne som har fødselsdepresjon, for deretter å ta igjen tapt arbeidstid på kveldstid. Jeg har vært på utallige besøk hos venninner med barn, og sitter på kafé med venninner med barn så godt som hver helg. Å si at jeg ikke har driv eller egne meninger er respektløst. Jeg har både meninger og hobbyer men tenker ikke det er nødvendig å ramse opp alt her i en tråd på KG.

Det er heller ikke riktig at jeg ikke vil tilpasse meg men som regel ender alle diskusjoner om ferier med venninner opp med å renne ut i sanden. Det blir sånn «kan vi ikke heller ta det en helgetur, jeg skal være med typen på tur mandag-fredag i uke 29, men kan presse inn rallarvegen i helgen isteden, det kan vi rekke hvis vi sykler fort og ikke drar innom noen museer/tar pauser» når jeg gjerne vil ta rallarvegen som en lengre tur med pauser og avstikkere i løpet av ukedagene for å gjøre det til en litt lenger tur i og med at jeg ikke har noen planer. Og sånn er det med det meste, de fleste jeg kjenner har allerede lagt planer med noen andre venner «jeg orker ikke gå fjelltur for jeg skal til Åndalsnes i 10 dager, men du må gjerne komme hit på besøk en helg vi kan teste ut en ny kafé her på hjørnet.»

Ja jeg er heldig som er frisk og rask og har jobb i det hele tatt, men samtidig blir jeg mektig provosert over folk forventer at vi som er singel skal hoppe i taket over turer og opplegg som ingen andre synes er stas og som for de fleste er å regne som et «andrevalg».

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er dessverre ikke noen menn på tinder som bare vil ha et vennskap...

Tinder var bare et eksempel. :) Forøvrig har jeg en kompis jeg originalt møtte på tinder første gang, men vi merket allerede fra første møte av, at dette kun er vennskap. 

Samboer traff jeg også på tinder. :)

Anonymkode: f5b69...f48

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si jeg synes du er fryktelig negativ, og fokuserer på alt som er kjipt og kjedelig, og ikke for deg. Du har jo masse ting å gjøre, og har fått masse forslag men neida ingen av de er bra nok for deg. 

Anonymkode: 3e2ec...9e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva med å invitere en med barn på en fjelltur el med en overnatting?  Om det ikke ligger midt i ferien hennes, og om barnet er over 2 år så kan det jo veldig godt være at de vil synes det er supert å gjøre noe som ikke er superbarnevennlig (for vi med barn gjør ikke barnevennlige ting fordi vi synes det er så veldig gøy).
Jeg hadde gjerne blitt med en venninne på noe annet- men da helst ved feriestart/slutt så det ikke ødelegger ferien for mann/barn. 

Hvis ikke ville jeg nok gått for å være med de barnløse styrete venninnene dine - er kanskje hyggeligere å være med de (selv om du ikke får bestemme) enn å sitte hjemme? Eller være med en barnefamilie en helg på en hytte f.eks? Det kan jo være veldig koselig, og om du synes det er slitsomt og kjedelig så får du en påminnelse om at ditt eget liv ikke er så ille likevel. 

Hvis dere ikke synes det er så veldig kjekt å gjøre barnevennlige ting, hvorfor får dere da barn? Vi andre velger jo bort barn nettopp fordi vi ikke drømmer om ferie i Mikkelparken. Ikke kritikk, bare nysgjerrig. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tror jeg formulerte meg litt uklart. Det handler ikke om at jeg ikke får bestemme/ikke får viljen min. Det handler om at de feks er i mye bedre form enn meg, slik at fjellturer mv blir lagt på et nivå hvor jeg ikke har SJANS å henge med, der jeg alltid blir den som svetter ihjel 10 meter bak resten av gruppen og ender opp med å skade meg. Evt. at de ikke aksepterer å legge inn pauser med mat og drikke når jeg trenger det sånn at jeg ender opp med hodepine. en annen klassiker er at hvis vi skal ut på kveldstid og skal ordne oss på forhånd så krever de all plassen og tiden på badet og jeg må hjelpe de å plukke ut antrekk osv, og når det er min tur til å dusje så må jeg bare hive meg rundt og får ikke ordnet meg skikkelig. 

Det er ikke sånn at jeg er en bortskjemt drittunge som griner fordi vi ikke skulle spise på favorittresturanten min. 

Skrevet

Skal heldigvis jobbe mye, så blir ikke 8 uker fri som det ofte har blitt. Kun 3 eller 4 uker. Men jeg ser ikke frem til dem i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...