Annie Skrevet 7. september 2005 #1 Skrevet 7. september 2005 Har lagt merke til at stadig fler jenter kler seg med klær som jeg personlig helst ser på tynne jenter. Dvs veldig trange bukser og overdeler, som heller fremhever mage og valker enn å skjule det. Hva er grunnen til at lubne, småfeite, tykke, overvektige jenter kler seg sånn? Har de ikke speil? Har enda ikke hørt om noen som syns det er fint nemlig. Selv hører jeg til den kategorien som IKKE kler seg som en sylfide. Av den enkle grunn at kroppen min ikke kler det. Hører gjerne i fra de som går sånn kledd om de finnes her. Er det forresten noen andre som har reagert på det?
Gjest Hel Skrevet 7. september 2005 #2 Skrevet 7. september 2005 Har ikke lagt merke til det jeg men uansett bør de få gå i det de vil.
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2005 #3 Skrevet 7. september 2005 Jeg ser i hvertfall mange eksempler på jenter som presser seg inn i altfor trange bukser, gjerne av den typen som henger på hoftekammen eller lavere. Resultatet gir seg selv. Hvis buksa er for liten i størrelsen, vil selv den tynneste få skikkelige bilringer. Hvorfor de gjør det, kan man jo saktens lure på? Men som sikkert noen kommer ilende til for å si: la folk kle seg slik de selv synes er fint
Gjest Hel Skrevet 7. september 2005 #4 Skrevet 7. september 2005 Men som sikkert noen kommer ilende til for å si: la folk kle seg slik de selv synes er fint ← Jepp. Er enig at det er finest når man kler ser i det som passer kroppen sin best men synes også at folk bør gå i det de vil.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #5 Skrevet 7. september 2005 Om det er mange som går sånn vet jeg ikke, men jeg kjenner da til noen. Blant annet ei jeg har gått på skole med, og som er ca 30. Ikke for det - hun er ikke "småfeit", men ganske kort og littegrann lubben. Selv er jeg slank og uten særlig former, og ser ut som en wienerpølse om jeg tar på meg feil klær, derfor bruker jeg tid på å finne ting jeg tror jeg kler... Vel, tilbake til denne jenta - hun kler seg stort sett alltid i for trange t-skjorter og lave bukser og man kan knapt si at hun ikke er bevisst på hva hun kler seg i, all den tid hun stort sett bruker dyre merkeklær. I tillegg har hun lang designutdanning; en skulle tro hun hadde estetisk sans Uff, nå føler jeg meg slem... men greia er at hun faktisk er både søt og pen når hun tar på seg noe annet i rett størrelse, og det er IKKE snakk om å skjule kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #6 Skrevet 7. september 2005 Er det ikke stort sett fjortisser som kler seg med for trange, lave bukser og trange topper da? Selv er jeg overvektig og går i lave bukser, men jeg har ikke trange topper til.
blå Skrevet 7. september 2005 #7 Skrevet 7. september 2005 Enig. Enhver bør kle seg i det som passer sin kropp best. Men hvem er det som bestemmer hva som kler min kropp best??????
Gjest Xavia Skrevet 7. september 2005 #8 Skrevet 7. september 2005 Men hvem er det som bestemmer hva som kler min kropp best?????? ← Klart det er opp til hver enkelt å velge å kle seg i hva man vil, men det finnes type klær som rett og slet ikke tar seg like godt ut på alle. Sånn er det bare.
Diva Skrevet 7. september 2005 #9 Skrevet 7. september 2005 Synes det uansett størrelse ser teit ut å bruke klær som er et eller flere numre for små. Denne klestrenden gir jo selv tynne/slanke jenter skikkelig søkk i hoftene og å lage valker på kroppen med klær, enten en er stor eller liten, er ikke lekkert....
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #10 Skrevet 7. september 2005 Joda, folk kan da få gå i det de vil selv og mene det er pent, men jeg har jo da retten til å mene at det ser helt på trynet ut...
lizzy x Skrevet 7. september 2005 #11 Skrevet 7. september 2005 syns ikke det er så veldig lekkert å se på at det tyter ut av trangeplagg men tror det er mesteparten unge jenter,gjerne fjortisser som kler seg slik..
Gjest Brunetten_ Skrevet 7. september 2005 #12 Skrevet 7. september 2005 Det finnes dager hvor jeg opplever å ---> fordi noen som er litt lubbne/feite kler seg i bukser som går til hofta for så å bruke en altfor kort topp. ja, jeg innrømmer det, jeg stirrer og syns det ser forferdelig ut, men igjen... det er jo ikke min sak hva folk vil gå i. Jeg får ikke akkurat mareritt av dette heller, så....de får gjøre som de vil.
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2005 #13 Skrevet 7. september 2005 Dere kan vel ikke si dere ikke letter på et øyenbryn i fortvilelse engang når dere ser noen som har kledd seg slik? Jeg synes kombinasjonen kjempelavt liv og kort topp er grusomt uansett, men det er enda verre når en ikke engang ser beltet fordi det som ellers er en normal mage er blitt eltet utover klærne som en julekakedeig! Nei huff!
Gjest Violetta Skrevet 7. september 2005 #14 Skrevet 7. september 2005 Dere kan vel ikke si dere ikke letter på et øyenbryn i fortvilelse engang når dere ser noen som har kledd seg slik? Jeg synes kombinasjonen kjempelavt liv og kort topp er grusomt uansett, men det er enda verre når en ikke engang ser beltet fordi det som ellers er en normal mage er blitt eltet utover klærne som en julekakedeig! Nei huff! ← Jeg er helt enig. Har enda til gode å se noen der slike kler gjør at de ser bra ut.
birgitte242 Skrevet 8. september 2005 #15 Skrevet 8. september 2005 Hvorfor noen gidder å henge seg opp i hva andre kler seg i og endatil i en slik grad at de orker og gidder å generere negative følelser omkring dette er meg helt uforståelig. Ser de ikke selv at dette er lite tiltrekkende personlighetstrekk? Jeg undrer meg stort over at de ønsker å vise dette for omverdenen. Mennesker som er så smålige burde da iallefall vite bedre, og følgelig forsøke å skjule sin ergrelse over andres bekledning.
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2005 #16 Skrevet 8. september 2005 Hvorfor gidder folk å bry seg? Fordi vi er produsert sånn at vi MÅ bry oss med alt og alle og ha en mening om alt og alle. mange av oss iallfall. Hvorfor gidder folk å engasjere seg og kalle folk som har meninger om det smålige?
Gjest Violetta Skrevet 8. september 2005 #17 Skrevet 8. september 2005 Ser de ikke selv at dette er lite tiltrekkende personlighetstrekk? ← For meg er det faktisk helt utrolig at noen mener at noen skal fortelle meg hvilke personlighetstrekk som er tiltrekkende og ikke når det finnes så mange forskjellige mennesker.
Gjest 1111 Skrevet 8. september 2005 #18 Skrevet 8. september 2005 Hvorfor noen gidder å henge seg opp i hva andre kler seg i og endatil i en slik grad at de orker og gidder å generere negative følelser omkring dette er meg helt uforståelig. Ser de ikke selv at dette er lite tiltrekkende personlighetstrekk? Jeg undrer meg stort over at de ønsker å vise dette for omverdenen. Mennesker som er så smålige burde da iallefall vite bedre, og følgelig forsøke å skjule sin ergrelse over andres bekledning. ← Jeg syns folk skal få lov til å gå rundt med akkurat hva de vil, i akkurat hvilken størrelse de vil. Er det virkelig nødvendig med alle disse trådene hele tiden - om jenter i hoftebukser og korte topper? De dukker opp hele tiden. Så fort en tråd om temaet har dødd ut - popper det opp en annen.
Dødspingvinen Skrevet 8. september 2005 #19 Skrevet 8. september 2005 Jeg tror nok det har noe med å gjøre at det er veldig vanskelig å finne klær som er store nå.. Jeg må bruke størrelse 42/44 på overkroppen og 44/46 på underkroppen, og det er faktisk ikke bare bare å finne noe passende da. Klærne kan passe fint, men moten gjør at de er kuttet så helvetes lavt. Det er klart at folk som er store, skjønner at dette ser teit ut, men det er vanskelig å finne noe annet. Nå begynner heldigvis motebilde å forandre seg litt. Toppene blir lengre, og buksene får en høyere midje. Så forhåpentligvis vil du slippe å se på oss i disse klærne mer.
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2005 #20 Skrevet 8. september 2005 Hvorfor noen gidder å henge seg opp i hva andre kler seg i og endatil i en slik grad at de orker og gidder å generere negative følelser omkring dette er meg helt uforståelig. Ser de ikke selv at dette er lite tiltrekkende personlighetstrekk? Jeg undrer meg stort over at de ønsker å vise dette for omverdenen. Mennesker som er så smålige burde da iallefall vite bedre, og følgelig forsøke å skjule sin ergrelse over andres bekledning. ← Så kan man lure på, er det et mindre tiltrekkende personlighetstrekk å kritistere andres personlighet/væremåte enn å kritisere andres klesstil? The Pot Calling The Kettle Black
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå