Gå til innhold

Hvordan er man når man er utbrent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan man blir når Man blir utbrent? Kan noen forklare skikkelig godt? Jeg har følt meg ufattelig lat de siste 2 årene, men Spesielt dette året. Og jeg får det værre fordi jeg tror jeg er kronisk lat, men kanskje jeg bare er utbrent?

Anonymkode: c96d2...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble mer irritert, sur, humørsyk, irrasjonell og ville helst være alene. Null motivasjon, klarte ikke å gjøre noen ting. Jeg visste at dette skyldtes langvarig stress og mistrivsel på jobb, og fikk heldigvis ny jobb som gjorde at jeg kom meg til hektene. Jeg var dog ikke så utbrent at jeg ikke kom meg ut av senga.

Anonymkode: c6ac0...445

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilke grad du er det, er helt vanlig å bli lei av livet. Energiløs uten å være deprimert, vi lever under hardt press heletiden.

Jeg er selv ganske energiløs, vært det i ca 10år. Men lært meg å leve med det, har bra kosthold. Trener styrke 3 ganger i uka som gir meg veldig mye livskvalitet. Ellers hviler jeg mye går små turer. Bruker aldri tid på mennesker uten en grunn til det, eller tid på annet som bare er tull uten mening.

Vær streng på tiden din. Andre bestemmer ikke over fritiden din.

https://psykologisk.no/2020/01/de-forste-tegnene-pa-at-du-er-utbrent/

Anonymkode: f841d...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ble mer irritert, sur, humørsyk, irrasjonell og ville helst være alene. Null motivasjon, klarte ikke å gjøre noen ting. Jeg visste at dette skyldtes langvarig stress og mistrivsel på jobb, og fikk heldigvis ny jobb som gjorde at jeg kom meg til hektene. Jeg var dog ikke så utbrent at jeg ikke kom meg ut av senga.

Anonymkode: c6ac0...445

Dette pluss mye svimmel, ofte diaré når man må på jobb feks, snubler i ord, glemmer hva man skal si og hva man skal og hvor man legger ting og tang, magesmerter, muskelvekst etc etc. 

Anonymkode: b4420...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vell irritert,kranglete og se kun negative ting.

Anonymkode: 869e3...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apatisk, hadde lyst til å grine for den minste motstand, sluttet å sove om natten, deprimert, brydde meg lite om ting som jeg brydde meg om før, tanker som kvernet 24 timer i døgnet, orket ikke å stå opp av senga tilslutt, svimmel, dårlig hukommelse, dårlig apetitt osv. Ble tilslutt sykemeldt, ikke fordi jeg var utbrent, men fordi legen mente jeg var på god vei til å bli utbrent og derfor sykemelding før det kom så langt.

Anonymkode: 1f0ec...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...