AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #21 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ah! Jeg føler SÅ med deg. Vår barnehage streiker også nå og jeg er aleneforsørger med dårlig råd. Jeg får ikke bruke omsorgsdager på dette, så må ta ulønnet permisjon (kan ikke bruke ferie, for da har jeg ikke nok ferie igjen til når barnehagen stenger). Mest sannsynlig ryker den bittelille bufferen jeg har spart til i 2 år nå på dette😭😫😢 Anonymkode: b52a7...79a Men herregud allier deg med noen av de andre foreldrene. Lekekamerat for en av de andre - du kan jobbe. Anonymkode: 559dd...dda 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #22 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva med å gjøre litt stas på de som streiker? Hva om jentene tegner noen tegninger, kanskje dere kan bake noen boller og så gå til barnehagen med dette? Øv på noen sanger og syng for de mens de sitter på streikevakt? Anonymkode: e971f...487 Det var veldig lurt! Takk for forslag. Anonymkode: 931c3...470 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #23 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men hvorfor MÅ dere finne på "spesielle ting"? Barna er jo fortvilet fordi DERE FORELDRE uttrykker at dette er fælt Anonymkode: 356e0...a57 Absolutt ikke, det var de ansatte som startet med tårer i dag da det var hentetid. Ingen foreldre har nevnt noe mer enn at barnehagen stenger for en liten periode. Vi er mest fortvilet for at barnehagen blir tømt for ting mens barna er borte. At kommunen først legger ned barnehagen ulovlig forså å bruke streiken til å tømme den mener jeg og de fleste andre foreldre at er uakseptabelt. Og jo, når barna våre er lei seg for at de ikke får være med alle vennene sine, så vil vi gjerne gjøre hverdagen litt ekstra spesiell og ikke bare det samme som vi alltid gjør. Skal du ikke komme med noe konstruktivt kan du la være å svare. Trodde det var standard å lære slik oppførsel fra man var ung. Anonymkode: 931c3...470 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #24 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men herregud allier deg med noen av de andre foreldrene. Lekekamerat for en av de andre - du kan jobbe. Anonymkode: 559dd...dda For en unødvendig kommentar. Dette er en kjip situasjon for alle foreldre, spesielt etter et så uforutsigbart år. Ikke alle arbeidsgivere er like forståelsesfulle. Anonymkode: 931c3...470 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #25 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor MÅ dere finne på "spesielle ting"? Barna er jo fortvilet fordi DERE FORELDRE uttrykker at dette er fælt Anonymkode: 356e0...a57 Har du lest hi egentlig? Barnehagen skal LEGGES NED og barna og ansatte skal splittes! Selvfølgelig kan barna føle på dette uten at foreldrene har påført de denne fortvilelsen! Anonymkode: e971f...487 1
Lyckeliten Skrevet 1. juni 2021 #26 Skrevet 1. juni 2021 Blir litt overrasket over at det skal være ok å fjerne ting fra barnehagen FØR den stenges. De aller fleste barnehager er jo ute så mye som mulig nå, men det forsvarer ikke at de ikke har et tilbud inne dersom det skulle være behov for det. Jeg mener dette høres veldig merkelig ut, har du sjekket vedtektene i barnehagen TS? Nå vet ikke jeg hvor mye dere er på turer i skog og mark, men barn syns som regel det er gøy å grille pølser og være på oppdagelsesferd i skogen. Gjør dere det sammen med andre barn fra barnehagen er det nok enda morsommere. Ekeberg gård, Ekebergparken, Oslo reptilpark (om den er åpen?), museer som passer for barn er noen tips fra meg. Skjønner at du er frustrert og håper streiken går over fort. Vi har to skolebarn med stengte klasser.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #27 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men herregud allier deg med noen av de andre foreldrene. Lekekamerat for en av de andre - du kan jobbe. Anonymkode: 559dd...dda Vi kjenner ingen av de andre godt nok til at hun kan være der. Datteren min er ikke 2 år enda, og begynte i august. Jeg har sagt hei til noen foreldre i garderoben, men barnet mitt kjenner de ikke godt nok til å bli plassert der. Anonymkode: b52a7...79a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #28 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Selv om det ikke er det vi har meldt ungen vår på? Vet du hvor vi kan finne informasjon om dette? Barnehagen er også lagt ned på ulovlig vis, men da vi prøvde å gå mot kommunen fikk vi bare beskjed om at de kom til å stenge den koste hva det koste vil. Ja, de ansatte er like fortvilet som oss foreldre... all 17. mai pynten og malingen hadde de allerede gitt bort før 17. mai. Anonymkode: 931c3...470 Hvis det ikke står noe spesifikt i vedtektene om at barnehagen skal ha innetid hver dag, eller står noe skrevet om bruk av inne/utetid så er jeg ganske sikker på at det er lov ja. Ang leker så er det ikke nok ikke noen regel på hvor mye barnehagen skal ha av utstyr. Dessverre. Høres skikkelig kjipt ut, men er nok ikke ulovlig. Heldigvis er de fleste barnehageansatte mestere i å finne på ting med få ressurser, så det kan bli en god læring for barna med å tenke kreativt, bruke naturen, lære nye leker osv. Anonymkode: 217b7...220 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå