AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Bor i Oslo og har ved flere anledninger hatt stengt barnehage pga covid. Nå er barnehagen stengt igjen pga streik. I tillegg skal barnehagen legges ned om 6 uker. Er så fortvilet på barnet mitt sine vegne.. Hun hadde gledet seg til å få noen fine siste uker i barnehagen før alle vennene blir delt og de blir skilt fra de ansatte. Hun er helt fortvilet nå og selv de ansatte gråt i dag da barna dro hjem. De ansatte hadde jo håpet på samme fine avslutning. De skal i tillegg tømme barnehagen for leker under streiken, når den er over kommer barna tilbake til en tom barnehage. Er dette i det hele tatt lov? Vi betaler jo for at barnehagen er utstyrt med leker og har aldri godkjent noe utebarnehage. Nå er jeg på jakt etter gode ideer til hvordan jeg kan fylle dagene til barnet mitt under streiken, så jeg kan prøve å gjøre situasjonen litt bedre. Har noen tips? Vil gjøre noe annet enn bare gå til lekeplassen eller stranden, da dette er ting vi gjør hver helg. Anonymkode: 931c3...470 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Ikke ta sorgene på forskudd da. Ikke sikkert dette blir langvarig. Anonymkode: b6435...6ba 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke ta sorgene på forskudd da. Ikke sikkert dette blir langvarig. Anonymkode: b6435...6ba Det sant, men skjønner at de er fortvilet. Men nå lurte jeg på om 1) de har lov til å tømme barnehagen for ting før den skal stenges? Vi betaler jo for alt dette og ingen foreldre har godkjent dette. Vi ble heller ikke spurt, fikk bare beskjed. 2) tips til ting å finne på. Anonymkode: 931c3...470
Løken Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 De har ikke lov til å utføre arbeid under streiken, så de kan ikke gå inn i barnehagen og jobbe, da er de streikebrytere. De som ikke er organisert, og derfor ikke streiker kan jo gjerne gjøre det. Regner jo med at de ikke har tenkt at det ikke skal være en eneste leke igjen? Det høres jo rart ut. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Ah! Jeg føler SÅ med deg. Vår barnehage streiker også nå og jeg er aleneforsørger med dårlig råd. Jeg får ikke bruke omsorgsdager på dette, så må ta ulønnet permisjon (kan ikke bruke ferie, for da har jeg ikke nok ferie igjen til når barnehagen stenger). Mest sannsynlig ryker den bittelille bufferen jeg har spart til i 2 år nå på dette😭😫😢 Anonymkode: b52a7...79a 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah! Jeg føler SÅ med deg. Vår barnehage streiker også nå og jeg er aleneforsørger med dårlig råd. Jeg får ikke bruke omsorgsdager på dette, så må ta ulønnet permisjon (kan ikke bruke ferie, for da har jeg ikke nok ferie igjen til når barnehagen stenger). Mest sannsynlig ryker den bittelille bufferen jeg har spart til i 2 år nå på dette😭😫😢 Anonymkode: b52a7...79a Hæ??? Får du ikke dekket utgiftene dine av denne streiken??? Fy søren! Jeg er ikke ironisk. Jeg kan ikke reglene rundt streiking, men synes det er drøyt at dette går såpass ut over deg. Skjønner at de vil streike, men da burde også foreldre ha rettigheter! Anonymkode: 3957c...21e 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Så klart de kan ha utebarnehage i juni. Det anbefales også på grunn av smittevern Anonymkode: 548b6...935 11
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Løken skrev (19 minutter siden): De har ikke lov til å utføre arbeid under streiken, så de kan ikke gå inn i barnehagen og jobbe, da er de streikebrytere. De som ikke er organisert, og derfor ikke streiker kan jo gjerne gjøre det. Regner jo med at de ikke har tenkt at det ikke skal være en eneste leke igjen? Det høres jo rart ut. Tipper det er assistentene og fagarbeiderne (og eventuelt de førskolelærerne som ikke er organisert) som tar ryddejobben. Alle er jo ikke tatt ut i streik, men de må stenge Bhg for de har ikke lov å sette inn vikarer for de som streiker. Ts: ja Bhg har lov å tømme for leker å rydde, og de har lov å ha utebarnehage. Tipper de ansatte er like fortvilet som dere. Anonymkode: 217b7...220 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ah! Jeg føler SÅ med deg. Vår barnehage streiker også nå og jeg er aleneforsørger med dårlig råd. Jeg får ikke bruke omsorgsdager på dette, så må ta ulønnet permisjon (kan ikke bruke ferie, for da har jeg ikke nok ferie igjen til når barnehagen stenger). Mest sannsynlig ryker den bittelille bufferen jeg har spart til i 2 år nå på dette😭😫😢 Anonymkode: b52a7...79a Samme her, man har ikke krav på å være hjemme med lønn pga streik, virker som alle skal kjenne mest mulig på dette. Håper virkelig ikke det varer lenge! Vært hjemme med eldste siden torsdag, i morgen har jeg begge hjemme. Permisjon uten lønn her å. Har heldigvis en grei buffer, og ferien i år blir av den billige sorten, men like vel. Anonymkode: 217b7...220
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hæ??? Får du ikke dekket utgiftene dine av denne streiken??? Fy søren! Jeg er ikke ironisk. Jeg kan ikke reglene rundt streiking, men synes det er drøyt at dette går såpass ut over deg. Skjønner at de vil streike, men da burde også foreldre ha rettigheter! Anonymkode: 3957c...21e Nei altså. Det er jo liksom litt av vitsen med streik da. La andre lide for et par tusen kr ekstra i året. Anonymkode: 06502...0b7 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 Kan du ikke avtale med andre foreldre om pass og å møtes? Det burde dere andre også gjøre, du har 2 unger en dag, så har den andre 2 unger neste dag. Ungene får møtt hverandre og dere får jobbet litt likevel. Anonymkode: 2618a...a3d 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 Løken skrev (36 minutter siden): De har ikke lov til å utføre arbeid under streiken, så de kan ikke gå inn i barnehagen og jobbe, da er de streikebrytere. De som ikke er organisert, og derfor ikke streiker kan jo gjerne gjøre det. Regner jo med at de ikke har tenkt at det ikke skal være en eneste leke igjen? Det høres jo rart ut. Gjelder dette også de som ikke er tatt ut i streik? Trodde det bare var de som var tatt ut i streik som ikke kunne jobbe. Vi har fått beskjed om at de som ikke streiker er der for å fjerne leker. Anonymkode: 931c3...470 1
Løken Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjelder dette også de som ikke er tatt ut i streik? Trodde det bare var de som var tatt ut i streik som ikke kunne jobbe. Vi har fått beskjed om at de som ikke streiker er der for å fjerne leker. Anonymkode: 931c3...470 Ja, da er det jo sikkert de som ikke streiker som rydder. De er jo fortsatt på jobb 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #15 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så klart de kan ha utebarnehage i juni. Det anbefales også på grunn av smittevern Anonymkode: 548b6...935 Så klart kan de det og de er mye ute, men poenget er at de til nå har hatt et innested hvor de kan være og leke med lekene, spise og skifte vårt tøy når det har vært dårlig vær (som det har vært mye av i Oslo i det siste). Vi har uansett ikke meldt barnet vårt på en utebarnehage og synes det er trist at alle leker/ting blir fjernet nå under streiken. Anonymkode: 931c3...470 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #16 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tipper det er assistentene og fagarbeiderne (og eventuelt de førskolelærerne som ikke er organisert) som tar ryddejobben. Alle er jo ikke tatt ut i streik, men de må stenge Bhg for de har ikke lov å sette inn vikarer for de som streiker. Ts: ja Bhg har lov å tømme for leker å rydde, og de har lov å ha utebarnehage. Tipper de ansatte er like fortvilet som dere. Anonymkode: 217b7...220 Selv om det ikke er det vi har meldt ungen vår på? Vet du hvor vi kan finne informasjon om dette? Barnehagen er også lagt ned på ulovlig vis, men da vi prøvde å gå mot kommunen fikk vi bare beskjed om at de kom til å stenge den koste hva det koste vil. Ja, de ansatte er like fortvilet som oss foreldre... all 17. mai pynten og malingen hadde de allerede gitt bort før 17. mai. Anonymkode: 931c3...470
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #17 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan du ikke avtale med andre foreldre om pass og å møtes? Det burde dere andre også gjøre, du har 2 unger en dag, så har den andre 2 unger neste dag. Ungene får møtt hverandre og dere får jobbet litt likevel. Anonymkode: 2618a...a3d Vi har avtalt med de to jentene hun er mest med i bhg, men sliter fortsatt med å finne på litt «spesielle» ting å gjøre. Alle barna er så fortvilet... Vi drar til Ekeberg gård i morgen hvert fall. Anonymkode: 931c3...470
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #18 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har avtalt med de to jentene hun er mest med i bhg, men sliter fortsatt med å finne på litt «spesielle» ting å gjøre. Alle barna er så fortvilet... Vi drar til Ekeberg gård i morgen hvert fall. Anonymkode: 931c3...470 Hva med å gjøre litt stas på de som streiker? Hva om jentene tegner noen tegninger, kanskje dere kan bake noen boller og så gå til barnehagen med dette? Øv på noen sanger og syng for de mens de sitter på streikevakt? Anonymkode: e971f...487 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #19 Skrevet 1. juni 2021 Blir nok ikke lang streik, de streiker tross alt sammen med sykepleierne. Anonymkode: 037e0...2e7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #20 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har avtalt med de to jentene hun er mest med i bhg, men sliter fortsatt med å finne på litt «spesielle» ting å gjøre. Alle barna er så fortvilet... Vi drar til Ekeberg gård i morgen hvert fall. Anonymkode: 931c3...470 Men hvorfor MÅ dere finne på "spesielle ting"? Barna er jo fortvilet fordi DERE FORELDRE uttrykker at dette er fælt Anonymkode: 356e0...a57 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå