Gå til innhold

Hjelp, har blitt skambrent!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det første ønsker jeg ikke å få en leksjon i viktigheten av å smøre seg med solkrem + økt fare for hudkreft, da jeg er fullt klar over dette.

Jeg har blitt skikkelig brent bak på rumpen og på "grevinne"-armene. Det er knallrødt, svir og verker. Jeg har ikke fått blemmer dog. Er det noe jeg kan gjøre? Dette pleier å skje hvert år med den første, sterke solen, men i år er det skikkelig ille. Har problemer med å sette meg da det verker. Er dette sånn umiddelbart farlig, eller må jeg bare ta tiden til gode? Det har sikkert ikke noe å si, men jeg blir veldig fort brun og sjeldent jeg blir brent. Men nå har jeg altså blitt det. Får alltid litt dødsangst når dette skjer, vet ikke hvorfor. 

Anonymkode: 0dc1f...3ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få på aloe vera

Anonymkode: 10141...6d1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hydrokortison 

Anonymkode: 51a45...4e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: beada...2bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville kjørt på med aloe vera og eventuelt kalde håndklær. 

Anonymkode: cd8bc...083

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg overlever? Har ikke aloe vera, men har sånn cooling after sun med aloe vera i seg og mye fukt, har peist på masse med dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjort det samme og jeg bruker våte kalde omslag. Legger en stor myk babygulpeklut på huden også bh på. Fukter den etter behov 

Anonymkode: 7e8ff...28f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg overlever? Har ikke aloe vera, men har sånn cooling after sun med aloe vera i seg og mye fukt, har peist på masse med dette. 

Overlever? Solbrenthet er farlig med tanke på hudkreft, men det er jo ikke noe du får i løpet av kvelden. 

Anonymkode: 44fc3...d79

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er klart du overlever. Er du oppriktig bekymret burde du heller ta en kort telefon til legevakten.

Anonymkode: cd8bc...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Yoghurt naturell er et kjerrinråd som vistnok skal fungere supert.

Anonymkode: 0606a...b75

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om dette skjer hvert år, hvorfor beskytter du deg ikke mot solen? Det er ikke slik at det er en naturlig gang i at man alltid blir solbrent på sommeren. Jeg har ikke vært solbrent på mange år nettopp fordi jeg har tatt mine forholdsregler. Du trenger åpenbart en leksjon når du ikke klarer å ta vare på huden din. Du burde smøre deg med SPF50 og det skal påføres på nytt hver andre time om du er hyppig i solen. Les deg opp på hvor mye du skal bruke for å beskytte huden tilstrekkelig. 

Overlever gjør du sikkert, men om du blir solbrent hvert år er det stor sannsynlighet for at du kan pådra deg hudkreft og diverse. Ta vare på deg selv og slutt å unnskyld deg med at det er sånt som skjer. Det er ikke sånt som skjer når man tar vare på kroppens største organ - huden. Om du får blemmer bør du oppsøke lege.

Anonymkode: 0f91e...345

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Yoghurt naturell er et kjerrinråd som vistnok skal fungere supert.

Anonymkode: 0606a...b75

Var på Korfu på 90-tallet og broren min ble alltid ekstremt solbrent, da kom de på hotellet med yoghurt naturell og la et tykt lag på hele ryggen hans, det funka på han iallefall 😊.

Anonymkode: 94340...7ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aloe vera, direkte fra planten. Beste og mest lindrene jeg har funnet. Eventuelt en gel med høyest mulig aloe vera-prosent.

Anonymkode: 71964...3d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om dette skjer hvert år, hvorfor beskytter du deg ikke mot solen? Det er ikke slik at det er en naturlig gang i at man alltid blir solbrent på sommeren. Jeg har ikke vært solbrent på mange år nettopp fordi jeg har tatt mine forholdsregler. Du trenger åpenbart en leksjon når du ikke klarer å ta vare på huden din. Du burde smøre deg med SPF50 og det skal påføres på nytt hver andre time om du er hyppig i solen. Les deg opp på hvor mye du skal bruke for å beskytte huden tilstrekkelig. 

Overlever gjør du sikkert, men om du blir solbrent hvert år er det stor sannsynlighet for at du kan pådra deg hudkreft og diverse. Ta vare på deg selv og slutt å unnskyld deg med at det er sånt som skjer. Det er ikke sånt som skjer når man tar vare på kroppens største organ - huden. Om du får blemmer bør du oppsøke lege.

Ja jeg er fullstendig klar over dette, dessverre har jeg ikke lært. Smører meg godt hver gang jeg er i solen, men har vel en slags ide i hodet mitt at det er tilstrekkelig, selv om det tydeligvis ikke er det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg er fullstendig klar over dette, dessverre har jeg ikke lært. Smører meg godt hver gang jeg er i solen, men har vel en slags ide i hodet mitt at det er tilstrekkelig, selv om det tydeligvis ikke er det. 

Hvilken solfaktor smører du deg med?

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (Akkurat nå):

Hvilken solfaktor smører du deg med?

20. Har tidlige år prøvd 30 og 50, men da får jeg knapt farge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hold deg selv ansvarlig i det minste og slutt å lek dum. 

Smør aloe vera der du er brent og legg på et kaldt omslag. Det går over etter hvert. Oppsøk lege om det danner seg sår og blemmer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aloe Vera. Kaldt omslag. Om du får store blemmer eller du hovner opp, så kontakter du lege.

Du dør ikke av å bli skikkelig solbrent. Det er fryktelig vondt og kjipt, men man må bare komme seg gjennom det og ta bedre forhåndsregler neste gang. Store blemmer og hovenhet bør sjekkes, men du vil nok merke det veldig godt om det blir så ille. 

Anonymkode: 6c04b...32e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

20. Har tidlige år prøvd 30 og 50, men da får jeg knapt farge. 

Så det viktigste for deg er å bli brun, å bli alvorlig solbrent er greit så lenge du får pen brunfarge etterpå? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...