AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Jeg er under behandling for avrusning å fytti søren så jævlig det er, hvordan holde ut. Det hele begynte med at jeg hadde mye angst å fikk sobril, gikk på sobril inntil 3 ganger daglig i et år så gikk det over til valium å temesta å sobril daglig i et år til. Jeg er mamma til 2 skjønne barn å må få til dette men det er grusomt, å jeg er sint for at jeg valgte å høre på legen som forskrev ut medisinene, jeg har aldri kjøpt noe svart, kun skrevet at jeg trenger nye medisiner på eresept. Jeg har lyst til å rapportere legen som har gitt meg alt dette kun på en konsultasjon. Anonymkode: d125c...cfa
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Edit: til legens forsvar så har jeg noen diagnoser som man lett gir slike medisiner til.hi Anonymkode: d125c...cfa
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Hei TS Det høres ekstremt vanskelig ut. Har du gått på dem tre ganger daglig i ett år??? Skjønner godt at du valgte å bruke dem en stund men er vel litt uvanlig å bruke så lenge om gangen - merkelig at du fikk det. Når begynte du prosessen med å trappe ned/kutte helt? Bra jobba at du tok tak i dette selv 👍 Anonymkode: 4f6e1...917
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Lykke til i behandling ❤️ Bit tennene sammen og hold ut, det blir lettere med tiden! Anonymkode: dccc6...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei TS Det høres ekstremt vanskelig ut. Har du gått på dem tre ganger daglig i ett år??? Skjønner godt at du valgte å bruke dem en stund men er vel litt uvanlig å bruke så lenge om gangen - merkelig at du fikk det. Når begynte du prosessen med å trappe ned/kutte helt? Bra jobba at du tok tak i dette selv 👍 Anonymkode: 4f6e1...917 Gått på de tre ganger daglig med sobril å siste året, å neste året sublimert med det andre, altså store doser. Begynte for noen dager siden men jeg ble for utagerende at de skulle ta det enda roligere. Hi Anonymkode: d125c...cfa
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Edit: til legens forsvar så har jeg noen diagnoser som man lett gir slike medisiner til.hi Anonymkode: d125c...cfa Noen diagnoser, gjerne hvis man har flere kan forklare at legen har gitt de. Jeg sliter med angst og en rekke andre diagnoser, den ene fysiske gjør også at innsovning er vanskelig. Kan noe av dette gjelde deg? Synes ikke dosene var store, men du må sannsynligvis trappe ned i sakte tempo siden du har brukt de såpass lenge. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gått på de tre ganger daglig med sobril å siste året, å neste året sublimert med det andre, altså store doser. Begynte for noen dager siden men jeg ble for utagerende at de skulle ta det enda roligere. Hi Anonymkode: d125c...cfa Hvor mange mg? Sobril finnes fra ti mg og opp. Valium fra to mg og opp. Håper du har gått på laveste dose på begge. Det kan være du må bruke et år på å trappe ned. Ikke regn med at legen kan noe om dette. Det finnes en dansk gruppe på facebok som heter støttegruppe sinds medicinrådgivning. Der er de dyktige og er knyttet til helsepersonell. Det kan være du må gå ned med ti prosent hver gang du minsker, og noen ganger kan det også du må gå opp igjen, men jeg kan ikke så mye om dette. Det frarådes å slutte brått. Det kan også være at du må ta minste dose f.eks. 10-20 mg. sobril over lang tid. Disse medisinene gir angst som bivirkning. Fordelen med sobril er at halveringstida er kort, men noen mener det er lettere å trappe ned på valium som har lengere seponeringstid. og ikke går så raskt ut av kroppen. Prøv å sett deg godt inn i dette. Jeg har en bok som skriver om hvordan trappe ned, men jeg husker ikke hva den heter. Skal legge ved link når jeg finner den. Hvorfor fikk du i utgangspunktet utskrevet disse? Det kan være legen oppfattet at du har traumer og sterk angst og at dette var det rette, men håper du klarer å trappe ned til minst mulig bruk. Det er svært forskjellig hvordan hver enkelt seponerer medisinene. Anonymkode: 1644c...3bc
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Jeg har ikke erfaring med sånne typer medisiner, men har selv holdt på med avrusning for alkohol nå nylig, vel og merke hjemme og ikke på instutisjon. Da fikk jeg utskrevet en type mild beroligende som heter Atarax. Den er ikke vanedannende. Kan det være noe å snakke med legen om? Det vil absolutt ikke "ta" på samme måte som Sobril og de andre du nevner, men kanskje ta det verste? Det hjalp meg til å klare å slappe av, når jeg gikk rundt her og skalv og ristet og gikk hvileløst rundt uten å få noe ro i kroppen. I og med at jeg har avhengighetsproblematikk så vil jeg ikke ha noe vanedannende, men greit å vite at det finnes noe som kanskje kan hjelpe, som ikke er vanedannende. Det er en type "ta ved behov" medisin. https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pas-atarax-ucb-546515 Anonymkode: de84d...148
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Gått på de tre ganger daglig med sobril å siste året, å neste året sublimert med det andre, altså store doser. Begynte for noen dager siden men jeg ble for utagerende at de skulle ta det enda roligere. Hi Anonymkode: d125c...cfa Betyr det at du tar noe men ikke så mye da, eller? Hvordan går det med prosessen i dag? Anonymkode: 4f6e1...917
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå