Gå til innhold

Vaske poter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har gått til anskaffelse av ny hund. Vi har hatt flere hunder tidligere, men da bodde vi mer landlig. Det jeg lurer på er om dere hundeeiere i by vasker potene til hunden hver gang den har vært ute uansett vær? Har en liten diskusjon om det..eller får den løpe bare rett inn? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er tørt ute og hunden ikke får søle eller annet synlig skitt på beina lar jeg ham løpe rett inn. Har han søle på beina tørker jeg det bort med et håndkle, eventuelt skyller potene hvis det er for mye til at håndkle kan fjerne alt. Orker ikke å styre med vask av poter hver eneste gang vi har vært utendørs, da støvsuger jeg heller oftere. Jeg har en stor hund som misliker dusjen da, hadde jeg hatt en mindre hund jeg bare kunne løftet inn for å vaske ville jeg kanskje ikke følt at det var et like stort tiltak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han får gå rett inn. 

Anonymkode: 7721c...86a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er glad jeg ikke har en hund!

Anonymkode: ed15b...955

Skrevet

Her får de aldri løpe rett inn 😅

Har et håndkle hengende ved døra, og tørker alltid over potene før vi går inn, uansett. Er det tørt ute er det jo ikke noe særlig å tørke av, og hele prosessen på to bikkjer tar 10 sekunder. Det er en innarbeida rutine, og en vane vi gjør hver gang vi skal inn. Og så synes jeg det er kjekt å se kjapt over potene, om det sitter noe der, om de har tråkka i bæsj eller noe...

Er de sølete blir det en kjapp tur i dusjen (eller oppi vasken, de får akkurat plass).

Jeg hater å vaske gulv, så tar heller ekstra forholdsregler så ikke gulvene skal bli møkkete 😆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...