AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #21 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvor gamle er disse besteforeldrene? Er de i arbeid? Er de ved god helse? Anonymkode: f27ec...3c8 De er i femtiårene, i full jobb og ved svært god helse. Anonymkode: 220fa...c2f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #22 Skrevet 1. juni 2021 Her må jo noen sette barnet i fokus. Høres ut som det blir for krevende for henne etter barnehagen med så mange overganger. Noen ganger ønsker også barn å «bare» være hjemme. Om et år vil kanskje ting være helt annerledes. De utvikler seg så mye fra 2 til 3 år. Forstår ikke hvordan besteforeldrene mener at dette er den beste måten å skape en solid og trygg relasjon til barnet? Anonymkode: 3e110...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #23 Skrevet 1. juni 2021 Dere krever ikke for mye! Jeg tror det vil være lurt å droppe å se an barnets dagsform fra gang til gang. Da kan du risikere å måtte diskutere og argumentere med besteforeldrene hver gang. Informer kort og greit at dere ser at barnepass hos dem etter en lang dag i barnehagen ikke fører noe positivt med seg nå. Men de er hjertelig velkommen på besøk. Jeg har en besteforelder av samme typen til mine barn, og har etterhvert lært meg å sette foten ned på en måte som ikke er avvisende, men som samtidig ikke opner opp for en diskusjon oss mellom. Lange forklaringer fra meg førte bare til at de hadde innvendinger; ja, men hvis vi gjør sånn da? Hva med om vi gjør sånn? Anonymkode: 6166d...941 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #24 Skrevet 1. juni 2021 Skjønner ikke hva hverken de eller dere foreldre tenker med egentlig. Dette blir jo alt for uforutsigbart og for mye styr for en liten en under to år. Her må fokus være - hva er best for barnet? Så får besteforeldre bare bli så sure og grinete som de vil. Det er dere foreldrene som har styringen over deres barn. Ville insistert på at de passer henne i deres hjem eller nærområde. Både til hun er litt større, men ikke minst så barnet lærer dem å kjenne og blir trygge på dem. Å bli hentet av voksne hun ikke er trygg på, etter full dag i barnehage, og kjørt en halvtime avgårde når hun er sliten - det er selvfølgelig ikke greit. Besteforeldres rosa drømmer om besteforeldre-tid får ikke gå på bekostning av barnet på under to år. Så små barn er gjerne helt utkjørt etter barnehagen. Anonymkode: a6ec1...5fc 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #25 Skrevet 1. juni 2021 Besteforeldre henter sønnen min 1-2 dager etter barnehagen. Da rusler de hjem til besteforeldrene i rolig tempo mens de småprater og koser seg. Så er det kos eller lek, alt ettersom sønnen min har lyst til. Så kommer jeg og vi lager middag sammen, prater og hygger oss før vi drar hjem til rolig kveldsstund før legging. Med andre ord - helt supert for sønnen min, besteforeldre og for meg som mamma. Kan dere få til noe slikt, så anbefales det på det sterkeste ❤️ Anonymkode: 3b020...4fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå