Gå til innhold

Hvorfor, sier folk "- vi er i en GLOBAL Pandemi"?


Den Sagnomsuste

Anbefalte innlegg

Det er faktisk få ting som irriterer meg mer enn dette. En epidemi er en lokalt avgrenset, smittsom sykdom. En Pandemi er global. Hvorfor i svarte F... Kan ikke folk bare si pandemi?! Jeg dør litt innvendig hver gang jeg hører engstelige mennesker understreke at pandemien er GLOBAL!!!!! Er det noen andre som river seg i håret over dette?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent like irriterende som når folk messer om den "Britiske varianten" (med stor b).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er for å understreke at den ikke er så alvorlig som en intergalaktisk pandemi? 😇

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (3 timer siden):

Det er faktisk få ting som irriterer meg mer enn dette. En epidemi er en lokalt avgrenset, smittsom sykdom. En Pandemi er global. Hvorfor i svarte F... Kan ikke folk bare si pandemi?! Jeg dør litt innvendig hver gang jeg hører engstelige mennesker understreke at pandemien er GLOBAL!!!!! Er det noen andre som river seg i håret over dette?

Hva synes du om stedsnavnet Nesoddtangen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (4 timer siden):

Det er faktisk få ting som irriterer meg mer enn dette. En epidemi er en lokalt avgrenset, smittsom sykdom. En Pandemi er global. Hvorfor i svarte F... Kan ikke folk bare si pandemi?! Jeg dør litt innvendig hver gang jeg hører engstelige mennesker understreke at pandemien er GLOBAL!!!!! Er det noen andre som river seg i håret over dette?

Ja, det er virkelig hardt å ta de virkelig store kampene i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av samme grunn som at noen "rygger bakover" med bilen... Når du rygger en annen retning en bakover så har man sluttet å rygge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi ingen ord er store nok til å beskrive hvor forferdelig korona er🙄. Jeg tror mange synes det er litt stas at det skjer noe historisk i deres levetid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (12 minutter siden):

Av samme grunn som at noen "rygger bakover" med bilen... Når du rygger en annen retning en bakover så har man sluttet å rygge. 

Haha, kom på at dét er akkurat dette sier jeg til vanlig, og hører hvor dumt det høres ut nå 😅

Endret av Jaytee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi da høres det enda skumlere ut, og befolkningen blir enda reddere. Skremselspropaganda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Jaytee skrev (3 minutter siden):

Haha, kom på at akkurat dette sier jeg til vanlig, og hører hvor dumt det høres ut nå 😅

Blir som smør på flesk, og godtesnop 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (8 timer siden):

Det er faktisk få ting som irriterer meg mer enn dette. En epidemi er en lokalt avgrenset, smittsom sykdom. En Pandemi er global. Hvorfor i svarte F... Kan ikke folk bare si pandemi?! Jeg dør litt innvendig hver gang jeg hører engstelige mennesker understreke at pandemien er GLOBAL!!!!! Er det noen andre som river seg i håret over dette?

De fleste folkene har ikke peiling at pandemi betyr global så da må man uttrykke det uten rom for misforståelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg irriterer meg over er at folk stadig svarer slik "vi er midt i en pandemiiiii" til absolutt alt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiuren skrev (1 time siden):

Av samme grunn som at noen "rygger bakover" med bilen... Når du rygger en annen retning en bakover så har man sluttet å rygge. 

Jeg synder mot dette selv innimellom, typ: "-Jeg tror jeg stikker på en fisketur og fisker litt...". Ganske tåpelig i grunn.

 :rolleyes:

Jeg tror irritasjonen min henger sammen med typen mennesker som sier dette. Det er litt bedreviter over det hele. Det er mulig at jeg er en sær skrue, men blodet bobler litt ekstra når det forekommer...

:frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uglems skrev (43 minutter siden):

Det jeg irriterer meg over er at folk stadig svarer slik "vi er midt i en pandemiiiii" til absolutt alt. 

Støtter denne! Når folk drar det kortet pleier jeg å svare: "-nei, sier du det? det har jeg visst ikke fått med meg...". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...