Gå til innhold

Hvordan anmelde et dyreangrep?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det politet man går til? Privat eid husdyr som angrep en hund. 

Anonymkode: 09f28...469

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det politet man går til? Privat eid husdyr som angrep en hund. 

Mattilsynet og politiet

Anonymkode: 6db96...cdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må komme med noe mer utfyllende enn det der.

Anonymkode: 57122...9a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mattilsynet og politiet

Anonymkode: 6db96...cdb

Takk. Det var det jeg var usikker på, om det er begge deler eller kun en av de partene.

AnonymBruker
Skrevet

Du må komme med noe mer utfyllende enn det der.

Anonymkode: 57122...9a2

Fordi? Jeg ønsker å anmelde saken. 

Skrevet

Du går direkte til politiet. I disse corona-tider må du ringe og be om time. Si du ønsker å anmelde en sak. Husk å ha med så mye bevis du kan. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Politi. Ha også gjerne med dokumentasjon fra dyrlege om hunden ble skadet. 

Anonymkode: efe95...168

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (52 minutter siden):

Du går direkte til politiet. I disse corona-tider må du ringe og be om time. Si du ønsker å anmelde en sak. Husk å ha med så mye bevis du kan. 

Takk. Har bildebevis og veterinær / legeerklæring på skade på husdyr og meg selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Politi. Ha også gjerne med dokumentasjon fra dyrlege om hunden ble skadet. 

Anonymkode: efe95...168

Ja har begge deler🥺

Skrevet

Hva slags dyr var det som angrep? En sau på beite? Da kommer du ingen vei med å anmelde.

AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (19 minutter siden):

Hva slags dyr var det som angrep? En sau på beite? Da kommer du ingen vei med å anmelde.

Nei, ikke noe sau. 

Skrevet

Nei, ikke noe sau. 

Litt relevant hvilket dyr som angrep da. 
En katt? Sint okse?

Er vel mest nærliggende at det var en annen hund.... forstår i tilfelle ikke hvorfor du ikke kan skrive det i ts. 

• Liker 3
Skrevet

Virker som TS føler skyld for hendelsen selv eller det er noe utrolig bisarr som ikke har hold i anmeldelse siden TS nekter å gå inn på hva som har skjedd.. 

Min antagelse da :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
Krutegodt skrev (2 minutter siden):

Virker som TS føler skyld for hendelsen selv eller det er noe utrolig bisarr som ikke har hold i anmeldelse siden TS nekter å gå inn på hva som har skjedd.. 

Eller at hunden til ts er blitt angrepet av et helt usannsynlig husdyr, noe ala kobraslange eller skilpadde, slik at hn ikke vil bli gjenkjent 😅

Endret av Helgeline
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Helgeline skrev (11 minutter siden):

Litt relevant hvilket dyr som angrep da. 
En katt? Sint okse?

Er vel mest nærliggende at det var en annen hund.... forstår i tilfelle ikke hvorfor du ikke kan skrive det i ts. 

Krutegodt skrev (8 minutter siden):

Det kan godt være at hendelsen lett kan gjenkjennes og dermed ikke bør skrives om i tilfelle bevisforspillelse. Og kom igjen, eneste årsaken til at dere vil vite, er av ren nysgjerrighet😜

Endret av Troyamin
Endret grunnet staveleifer.
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Troyamin skrev (25 minutter siden):

Det kan godt være at hendelsen lett kan gjenkjennes og dermed ikke bør skrives om i tilfelle bevisforspillelse. Og kom igjen, eneste årsaken til at dere vil vite, er av ren nysgjerrighet😜

Bevisforspillelse.. på ett anonymt forum som brukes av folk over hele landet.. bruker du sølvfolie på hodet nå i sommervarmen eller er det hele året ? 

Det har ingenting med nysjerrighet å gjøre, det er greit å få substans i tingene man uttaler seg om.. å anmelde en katteeier for at katta angrep hunden når du var ute å gikk tur f.eks. skal godt gjøres å komme gjennom med, katten gjør sin naturlige handling.. samme med Sau som evt. stanger en hund, en hest som sparker en hund.. ja.. scenarioene er mange

Du liker kanskje å uttale deg om ting før du har kontekst og bakgrunn, det gjør ikke jeg :) 

Endret av Krutegodt
orderlingsfeil
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi? Jeg ønsker å anmelde saken. 

Det avhenger jo helt av dyret. Forskjell på å bli angrepet av naboens hund og et lemen på vidda.

Anonymkode: 668c8...6b6

• Liker 3
Skrevet

Det kommer helt an på situasjonen.

Var hunden din løs? Da er det vanskelig å få noen sak på det.

Var det et husdyr, som i produksjonsdyr? Da blir det nok heller ingen sak.

Var det en hund som gikk løs, mens din var i bånd? DA har du en sak. 

• Liker 3
Skrevet
Krutegodt skrev (42 minutter siden):

Bevisforspillelse.. på ett anonymt forum som brukes av folk over hele landet.. bruker du sølvfolie på hodet nå i sommervarmen eller er det hele året ? 

Det har ingenting med nysjerrighet å gjøre, det er greit å få substans i tingene man uttaler seg om.. å anmelde en katteeier for at katta angrep hunden når du var ute å gikk tur f.eks. skal godt gjøres å komme gjennom med, katten gjør sin naturlige handling.. samme med Sau som evt. stanger en hund, en hest som sparker en hund.. ja.. scenarioene er mange

Du liker kanskje å uttale deg om ting før du har kontekst og bakgrunn, det gjør ikke jeg :) 

Når spørsmålet er; Hvordan anmelde et dyreangrep? Så er det ikke så vanskelig å svare på uten å vite substansen 😉 

Men for all del, hvis du føler deg bedre av å måtte lage en lang avhandling for å bortforklare den egentlige årsaken (nysgjerrighet) så værsågod! 😊

• Liker 4
Skrevet
Krutegodt skrev (1 time siden):

Eller kanskje det bare er fordi ingen har noe med det? TS lurte på hvilken instans man skal anmelde forholdet, og har ingen plikt til å forklare seg på forumet om noe som helst. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...