AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 En jeg kjenner svarer så merkelig på ting. - F eks når det gjelder huslån. Vi snakket med en person som hadde så rimelig leilighet, var snakk om i underkant av 1,3, hvor vedkommende uttaler seg: "Ja så greit, dere har vel nedbetalt huslån nå og alt dere da...?" Vedkommende person er 27 år, de kan ikke ha eid mer enn maks 6 år. Det vet jeg. De har bare vanlige jobber. Personen lo av det, og sa "haha nei det har vi ikke". Jeg blir flau. - Jeg jobber i yrke hvor jeg bruker arbeidssbil. Jeg møtte vedkommende på butikken, og personen sier: "Så greit du tar bilen på jobben. Så greit at du bruker den!! Så greit" Jeg prøver å forklare at det ikke er en spesiell gode ( som om jeg låner bestemor sin gamle elektriske bil når jeg er tolv år og skal på butikken ). Er det normalt å være så lite oppdatert? Anonymkode: b027b...ab1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 31. mai 2021 Det er helt umulig å få noe sammenheng i det du skriver, så jammen ikke greit å vite om det er du eller din bekjente som er merkelig her. Anonymkode: 1cb1c...a46 53
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er helt umulig å få noe sammenheng i det du skriver, så jammen ikke greit å vite om det er du eller din bekjente som er merkelig her. Anonymkode: 1cb1c...a46 Helt enig. Skjønte ingenting 🙄 Anonymkode: 08fff...75e 11
Mezzosoprena Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Wow, jeg er også usikker på hvem som er merkelig... 9
Mezzosoprena Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les igjen. Anonymkode: b027b...ab1 Nei, les det selv - og så skriver du det på en måte som er forståelig... 23
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): Nei, les det selv - og så skriver du det på en måte som er forståelig... Enig Anonymkode: 7ab36...be6 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Poenget her var at det er en selvfølge at lånet ikke er nedbetalt, det er også en selvfølge at man bruker arbeidsbilen og ikke egen bil når man er på arbeidsplassen. Anonymkode: b027b...ab1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget her var at det er en selvfølge at lånet ikke er nedbetalt, det er også en selvfølge at man bruker arbeidsbilen og ikke egen bil når man er på arbeidsplassen. Anonymkode: b027b...ab1 For deg er det en selvfølge, for den du skriver om (og mest sannsynlig mange andre) er det ikke det. Dette er jo bagateller å henge seg opp i, og ikke noe å tenke på etter samtalen er over, spør du meg. Anonymkode: a927d...740 16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): - F eks når det gjelder huslån. Vi snakket med en person som hadde så rimelig leilighet, var snakk om i underkant av 1,3, hvor vedkommende uttaler seg: "Ja så greit, dere har vel nedbetalt huslån nå og alt dere da...?" Vedkommende person er 27 år, de kan ikke ha eid mer enn maks 6 år. Det vet jeg. De har bare vanlige jobber. Personen lo av det, og sa "haha nei det har vi ikke". Anonymkode: b027b...ab1 Hvem sier hva her? For meg virker det som om personen du snakker om svarer seg selv? Anonymkode: 1119e...f46 11
Mezzosoprena Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Synes det eneste problemet her er at personen sier "så greit" altfor mye 🤣 9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For deg er det en selvfølge, for den du skriver om (og mest sannsynlig mange andre) er det ikke det. Dette er jo bagateller å henge seg opp i, og ikke noe å tenke på etter samtalen er over, spør du meg. Anonymkode: a927d...740 Hun burde vite at personen naturligvis ikke har betalt ned lånet. Anonymkode: b027b...ab1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun burde vite at personen naturligvis ikke har betalt ned lånet. Anonymkode: b027b...ab1 Hvorfor burde hun vite det? Jeg betalte ned lånet mitt på 7 år. Anonymkode: e2dfb...10c 15
Mezzosoprena Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hun burde vite at personen naturligvis ikke har betalt ned lånet. Anonymkode: b027b...ab1 Nei, det er ingen selvfølge at det er slik... 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #15 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor burde hun vite det? Jeg betalte ned lånet mitt på 7 år. Anonymkode: e2dfb...10c Fordi hun kjenner vedkommende godt og vet at vedkommende ikke jobber så mye. Anonymkode: b027b...ab1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #16 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fordi hun kjenner vedkommende godt og vet at vedkommende ikke jobber så mye. Anonymkode: b027b...ab1 Hun kan ha arvet eller vunnet i Lotto. Uansett skjønner jeg ikke poenget med tråden. Dette er jo filleting som folk flest ikke henger seg opp eller lager tråder på KG om. Anonymkode: e2dfb...10c 14
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #17 Skrevet 1. juni 2021 For noe surr. At du orker. Anonymkode: cbce5...3f3 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #19 Skrevet 2. juni 2021 Jeg henger meg opp i dette fordi det viser at personen er svært lite gjennomtenkt i sine uttalelser. Anonymkode: b027b...ab1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Poenget her var at det er en selvfølge at lånet ikke er nedbetalt, det er også en selvfølge at man bruker arbeidsbilen og ikke egen bil når man er på arbeidsplassen. Anonymkode: b027b...ab1 Jeg syntes ikke det var selvfølgelig. TS du må slutte å irritere deg over sånt, da får du mye å irritere deg over. Dette er typisk tomt småprat som folk driver med for å ha noe å snakke om/være høflige osv. Da sier man litt selvfølgelige ting iblant. Eksemplene dine var ikke så gode synes jeg da de ikke var så selvfølgelige så du må nok lære deg å tåle ennå mer selvfølgelige utsagn. Anonymkode: db287...9d0 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå