Gå til innhold

Verdens tobakksfri dag...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du i forhold til verdens tobakksfrie dag? Får den deg til å tenke annerledes på snus eller røyk?

Anonymkode: 6901a...4fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. synes det er så mange slike dager "vaffeldagen" tobaksfrie dagen osv..  

De som snuser snuser og de som røyker røyker ansett om det er torsdag eller søndag, tobaksfri dag eller ikke..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tar vel en røyk eller to ekstra for å feire! 😂

Endrer ikke mine tanker på røyk! Kommer fortsatt til å nyte Rødmix’n min med god samvittighet 👍

Endret av Furuholmen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Feiret dagen med å røyke opp resten av pakken fra helgens fyllekule. 

Anonymkode: fbb3a...0e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Triste nyheter på denne dagen: https://www.nrk.no/urix/rekordmange-roykere-i-verden-1.15514507

Sitat

Antallet røykere har økt med 150 millioner de siste ni årene 

Sitat

Studier viser at minst halvparten av alle som røyker, vil dø av årsaker som direkte kan knyttes til røykingen

Anonymkode: 0943b...8d3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Triste nyheter på denne dagen: https://www.nrk.no/urix/rekordmange-roykere-i-verden-1.15514507

Anonymkode: 0943b...8d3

Likevel forbyr vi merkelig nok ikke dette, mens vi setter himmel og jord i bevegelse for å stoppe et forkjølelsesvirus. Røyken rammer jo dessverre ikke bare de som røyker selv.

Anonymkode: 110dc...79e

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Likevel forbyr vi merkelig nok ikke dette, mens vi setter himmel og jord i bevegelse for å stoppe et forkjølelsesvirus. Røyken rammer jo dessverre ikke bare de som røyker selv.

Er ikke vits å forby det! Da blir det bare et illegalt marked, og store avgiftstap for staten! Folk komme ikke til å slutte, eller la være å begynne av den grunn!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forby forby og forby... snop og alkohol rammer også andre (har du sett raffinert sukker er gift trådene på småbarns forumet:hakeslepp:) En kan ikke bare drive å forby alt en ikke liker.. vi har røykeloven og fått bedre og mer hensiktsmessige kampanjer rettet inn mot tema. Men se bare på alkohol inntektene staten tjente i pandemien. Det er det store psradokse og dobbeltmoralen at staten legger på enorme avgifter på sukker, alkohol og røyk/snus, men hvor skal de skaffe disse pengene som staten tjener viss ingen kjøper det? Jo da blir det høyere avgifter på deg og andre da.. så dette er et dobbeltspill og moral uten sidestykke..

Men er ikke for å forby alt en selv ikke liker, sånn vil jeg ikke ha Norge.

• Liker 1
Skrevet

Jubileum for meg i dag... Jeg fikk tak i min første egne røykpakke på Verdens røykfrie dag for 11 år siden, og siden det har jeg røyka fast! 🙂

Feirer med en ekstra pakke Rød Prince 100 i dag 😍

En slik dag endrer ikke mitt forhold til røyk og snus! Jeg røyka og snusa i går, i dag og i morgen! Ingen planer om å slutte! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan folk har råd til å røyke 20 om dagen lengre.  Snuser og har en boks i et par dager og bruker derfor ca 35 kr dagen på det.  Tar en røyk av og til.   Daglig røyk 20 om dagen koster over 50 000 i året nå. Folk må ha god råd. 

Anonymkode: c9b45...289

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fatter ikke hvordan folk har råd til å røyke 20 om dagen lengre.  Snuser og har en boks i et par dager og bruker derfor ca 35 kr dagen på det.  Tar en røyk av og til.   Daglig røyk 20 om dagen koster over 50 000 i året nå. Folk må ha god råd. 

Eller folk prioriterer dette fremfor is og snop, luksusferie, 3 hytter, 2 biler alla tesla,  kjøpe 20 liter pepsimax i uken, ha barn, etc etc.. vi bruker pengene våre ulikt.. En trenger ikke å ha god råd men bare prioriterer ulike ting ut i fra hva en selv synes er viktig.

Selv snuser jeg ganske mye og prioriterer penger på dette fremfor andre ting andre ville ha brukt penger på uten at jeg verken har god eller dårlig råd.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Nei, det har jeg visst ikke registrert.  Var til og med på butikken og kjøpte en kartong Prince og litt annet rusk for litt siden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, prisene på røyk i Norge er jo sinnsyke! Jeg røyker fort 35-40 om dagen, men det blir mest rullings nå som Sverige er stengt... Gleder meg til det åpner igjen! Godt man klarer å få tak i noe smuglerrøyk innimellom 😅
Har over hodet ikke god råd, men som sagt over her så er det prioriteringer... Fordelen med nedstengning er jo at det har vært mindre annet å bruke penger på 😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må man ha det, så må man ha det... Tenker ikke på prisen da! Men skulle jo selvfølgelig ønsket at det var billigere!

• Liker 1
Skrevet
TinaEmilie98 skrev (12 timer siden):

Jubileum for meg i dag... Jeg fikk tak i min første egne røykpakke på Verdens røykfrie dag for 11 år siden, og siden det har jeg røyka fast! 🙂

Feirer med en ekstra pakke Rød Prince 100 i dag 😍

En slik dag endrer ikke mitt forhold til røyk og snus! Jeg røyka og snusa i går, i dag og i morgen! Ingen planer om å slutte! 

Virkelig en passende dag du ble fast røyker på da 🙂👏 Du glemmer nok ikke den dagen 😂

Bestemte du deg bare for at du skulle begynne da?

Skrevet

Hehe... Glemmer ikke den dagen nei 😂 

Hadde røyka litt før og, men det var den dagen jeg bestemte meg for å få tak i min egen røykpakke. Så man kan vel si at jeg bestemte meg for å begynne 😅 Var den første i klassen som begynte å røyke fast 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Må si at jeg misliker å være "passiv røyker" Redd for å utvikle allergier og astma for at noen idioter er avhengig av røyk. Får hodepine og kvalme av røyklukt. De fleste respekterer dette. Men så har vi de som røyker utenfor jobben min og det går inn i luftventilasjonsanlegget å som ikke skjønner dette. Håper prisene blir skrudd opp så mye at ungdommer ikke har råd til å starte og røyke. Få slutt på røyking. Stram inn skikkelig på offentlige plasser også.

Anonymkode: 5ce08...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...