Gå til innhold

Gruer meg til lang ferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lang lang ferie foran meg - den må tas ut snart... Og jeg gruer meg bare helt vanvittig. Jobben og hverdagen 9 til 4 er det eneste i livet mitt som fungerer. 

Mens de jeg jobber med er misunnelig på at jeg snart har lang ferie og andre i samme situasjon gleder seg, så ser jeg for meg at det blir helt grusomt. Jeg KUNNE lagt planer og avtalt med venner men jeg vil ikke og orker ikke. Går på jobb og synes det går fint så lenge jeg retter fokus på oppgavene der, så drar jeg hjem og prøver å bare få tiden til å gå...

Dessverre sover jeg lite så får ikke slått ihjel så mye tid. I tillegg skal barnet mitt ha 4 uker fri fra barnehage og jeg må ta mesteparten av denne tiden fordi eks ikke har fått ferie. Det høres jo slemt ut å si men jeg føler jeg ikke har noe å gi og kan ikke forestille meg at barnet mitt får en hyggelig ferie 😔 Det hadde nok vært mye bedre å gå i barnehagen enn å være med meg. 

Ps. Jeg kobler seff ikke helt ut når barnet er her i mine uker men det blir litt mye Disney Channel og litt for lite kommunikasjon. 

Må bare syte litt fordi det er en sånn dag. Også lurer jeg på om det finnes et eneste annet menneske som faktisk ikke liker fritid??? 

Anonymkode: 6ae21...512

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det er et barn involvert så synes jeg du skal alliere deg med noen andre med barn som ditt barn går overens med. Du slipper å underholde så mye og det blir i hvert fall hyggelig for barnet.

Anonymkode: ec8d5...308

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du høres deprimert ut?

Anonymkode: c8cda...5d8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har en lang lang ferie foran meg - den må tas ut snart... Og jeg gruer meg bare helt vanvittig. Jobben og hverdagen 9 til 4 er det eneste i livet mitt som fungerer. 

Mens de jeg jobber med er misunnelig på at jeg snart har lang ferie og andre i samme situasjon gleder seg, så ser jeg for meg at det blir helt grusomt. Jeg KUNNE lagt planer og avtalt med venner men jeg vil ikke og orker ikke. Går på jobb og synes det går fint så lenge jeg retter fokus på oppgavene der, så drar jeg hjem og prøver å bare få tiden til å gå...

Dessverre sover jeg lite så får ikke slått ihjel så mye tid. I tillegg skal barnet mitt ha 4 uker fri fra barnehage og jeg må ta mesteparten av denne tiden fordi eks ikke har fått ferie. Det høres jo slemt ut å si men jeg føler jeg ikke har noe å gi og kan ikke forestille meg at barnet mitt får en hyggelig ferie 😔 Det hadde nok vært mye bedre å gå i barnehagen enn å være med meg. 

Ps. Jeg kobler seff ikke helt ut når barnet er her i mine uker men det blir litt mye Disney Channel og litt for lite kommunikasjon. 

Må bare syte litt fordi det er en sånn dag. Også lurer jeg på om det finnes et eneste annet menneske som faktisk ikke liker fritid??? 

Et første skritt er jo å la det bli mindre Disney channel og mer kommunikasjon. Barn krever utrolig lite. Ta en telttur. Ha med pølser og deig til pinnebrød. Finn et sted hvor dere kan bade og fiske. Der har du en ferie. 

Anonymkode: ff760...7b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her! Forstår deg veldig godt, ts. 

Anonymkode: 83b70...e96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må få hjelp. Hallo. Stakkars barnet ditt. Dra til fastlegen og be om hjelp.

Anonymkode: 114c2...fd7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når det er et barn involvert så synes jeg du skal alliere deg med noen andre med barn som ditt barn går overens med. Du slipper å underholde så mye og det blir i hvert fall hyggelig for barnet.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et første skritt er jo å la det bli mindre Disney channel og mer kommunikasjon. Barn krever utrolig lite. Ta en telttur. Ha med pølser og deig til pinnebrød. Finn et sted hvor dere kan bade og fiske. Der har du en ferie. 

Anonymkode: ff760...7b0

Jeg mangler ikke ideer, muligheter eller folk. Det er gjennomføringen det står på. Og jeg VET jo at for mye tv ikke er bra. Forstår jo forslagene her men det er jo nettopp disse tingene jeg gruer meg til å gjennomføre. Det er en ting som er verre enn å ligge for seg sjøl og stirre i taket i timesvis og det er å spille glad, være sosial og fremtvinge noe som ikke er der. Jeg kommer til å gjøre disse tingene... Men det virker uoverkommelig og jeg er redd barnet også merker og ser på meg at jeg mistrives uansett hva jeg prøver late som. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du høres deprimert ut?

Anonymkode: c8cda...5d8

Vil ikke kalle det en depresjon, mer en vedvarende desinteresse og glede i livet. Men ser hvorfor man kunne tenke det ja. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her! Forstår deg veldig godt, ts. 

Anonymkode: 83b70...e96

Ok.. Så det finnes.. 👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må få hjelp. Hallo. Stakkars barnet ditt. Dra til fastlegen og be om hjelp.

Anonymkode: 114c2...fd7

Jeg får allerede "hjelp" uten at jeg vil utdype det videre. Men det er ikke noe hjelp i den hjelpen. Misforstå meg rett. Jeg synes ikke noen gjør direkte feil men de kan ikke trylle frem livsglede eller endre hvem jeg er som person. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer til å gjøre disse tingene... Men det virker uoverkommelig og jeg er redd barnet også merker og ser på meg at jeg mistrives uansett hva jeg prøver late som. 

Kudos til deg som likevel gjør disse tingene så i perioden med barnet. Og hvis det er andre til stede så tror jeg barnet er for opptatt til å merke det.

Når du er alene så kan du jo bare stirre i taket hele ferien. Hvis det er det du vil. Jeg synes ikke noen har noe med det.

Er det noe som helst du kunne tenkt deg å gjøre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kudos til deg som likevel gjør disse tingene så i perioden med barnet. Og hvis det er andre til stede så tror jeg barnet er for opptatt til å merke det.

Når du er alene så kan du jo bare stirre i taket hele ferien. Hvis det er det du vil. Jeg synes ikke noen har noe med det.

Er det noe som helst du kunne tenkt deg å gjøre?

Jo takk du. Det gjenstår å se hvordan det blir med gjennomføringen. Men jeg prøver... 

Nei. Det er ingen ting jeg har ønske om å gjøre - da ville jeg tatt sikte på det. Var opphengt i et slags forhold en stund men det er slutt og førte uansett til at jeg fokuserte enda mindre på barnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan fosterhjem være aktuelt? Så ungen får vokse opp hos noen som ønsker det, og klarer å gi det det trenger? 

Anonymkode: 6d436...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan fosterhjem være aktuelt? Så ungen får vokse opp hos noen som ønsker det, og klarer å gi det det trenger? 

Ja.. Det kan bli aktuelt med fosterhjem når jeg ikke er mer. Det var da voldsomt. 

Nå i kveld går det helt strålende faktisk men så har jeg drukket litt og tatt en sobril. Utrolig hvordan ting kan snu. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja.. Det kan bli aktuelt med fosterhjem når jeg ikke er mer. Det var da voldsomt. 

Nå i kveld går det helt strålende faktisk men så har jeg drukket litt og tatt en sobril. Utrolig hvordan ting kan snu. 

Så du ruser deg på alkohol og piller? Da bør ihvertfall barnevernet komme på banen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker du jobben din og føler du den gir deg glede eller noe som helst livsgnist, eller fungerer den bare som tidsfordriv? Dersom sistnevnte så tror jeg du skal se på dette med depresjon en gang til, for eksempel dystymi. 

Anonymkode: 5d002...ef4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Duer er lite meddelsom, men jeg er enig i at folk reagerer for mye, men hva er fakta ts-. 

Anonymkode: 0ae86...fbf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg tenker i samme baner ! Men ditt barn er lite, og om dere har litt Thageplass, hva med plaskebasseng? husker mitt barn lekte i timesvis i vannet. Han kosa seg veldig med bading. Vi tømte i litt såpe og så var han ren og fin hver dag, hehe. 

Skikkelig deilig når det er varmt og. 

Mitt barn er nå 8. Og jeg er skilt og bor i en liten trang leilighet. Gruer meg !!! 

Har så lyst å flytte NÅ til et sted i gokk med stor plen og kjøpe inn stort basseng. ...

Anonymkode: 34d5a...df1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så du ruser deg på alkohol og piller? Da bør ihvertfall barnevernet komme på banen. 

Ikke når barna er her. Jeg er da voksen og får gjøre som jeg selv vil når jeg er alene. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Liker du jobben din og føler du den gir deg glede eller noe som helst livsgnist, eller fungerer den bare som tidsfordriv? Dersom sistnevnte så tror jeg du skal se på dette med depresjon en gang til, for eksempel dystymi. 

Anonymkode: 5d002...ef4

Det blir litt både og. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Duer er lite meddelsom, men jeg er enig i at folk reagerer for mye, men hva er fakta ts-. 

Anonymkode: 0ae86...fbf

Ja. Och??? Du synes jeg burde holde mer kjeft?? Hva er fakta?? HVA mener du med det? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker i samme baner ! Men ditt barn er lite, og om dere har litt Thageplass, hva med plaskebasseng? husker mitt barn lekte i timesvis i vannet. Han kosa seg veldig med bading. Vi tømte i litt såpe og så var han ren og fin hver dag, hehe. 

Skikkelig deilig når det er varmt og. 

Mitt barn er nå 8. Og jeg er skilt og bor i en liten trang leilighet. Gruer meg !!! 

Har så lyst å flytte NÅ til et sted i gokk med stor plen og kjøpe inn stort basseng. ...

Anonymkode: 34d5a...df1

Ja. takk for tips. Samme bosituasjon her. Lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm. I kveld er jeg helt normal. Jeg vil ikke dø... Det var helt ok at ungene kom hit... Jeg ville kose med dem - som regel vil jeg ikke det. Litt sliten, surrete og treg i oppfattelsen, føler jeg. Ikke akkurat glad... Men noe annet rart: rolig. 

La oss si at visse mennesker har rett i sine antagelser om eupf... Hva mp jeg gjøre for at jeg forblir "der jeg er" nå? 🤔

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...