AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Finnes det noe som er rimelig og samtidig litt "ekstra"? Er allergisk mot skalldyr og lei av sushi, pasta og pizza 😅 Anonymkode: 80b49...fe9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Antipasti tallerken med musserende vin. Jeg synes det er fint med litt plukkmat på terrassen om sommeren. Vi hadde det med til picknik i helgen. Brie, fetaost, ridderost, marinerte oliven, spekepløse, fenalår, syltet rødløk, sylteagurk, jalapenos, kirsebærtomat, melon, sennep og baguett skåret i skiver. Dette er ting jeg stort sett har varianter av i kjøleskapet bestandig, lager ofte noe slikt hvis jeg får overraskende besøk.  Anonymkode: 7aa37...94d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Antipasti tallerken med musserende vin. Jeg synes det er fint med litt plukkmat på terrassen om sommeren. Vi hadde det med til picknik i helgen. Brie, fetaost, ridderost, marinerte oliven, spekepløse, fenalår, syltet rødløk, sylteagurk, jalapenos, kirsebærtomat, melon, sennep og baguett skåret i skiver. Dette er ting jeg stort sett har varianter av i kjøleskapet bestandig, lager ofte noe slikt hvis jeg får overraskende besøk.  Anonymkode: 7aa37...94d Hørtes ikke så rimelig ut da 😅  TS: Er grillmat utelukket? Det kan du jo få ganske billig Anonymkode: 7c859...718 5
Taluno Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Viltgryte eller en stek? Ellers stemmer jeg også for grillmat om det er vær til det! 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Her får du et litt uvanlig forslag: https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/wraps-med-reinsdyrskav-og-solbargele/ Sommerlig og lett måltid som er enkelt å spise. Reinsdyr er jo festmat og sammensetningen av smaker er spennende. Alle varene er relativt rimelige. Maten kan lages klar i forveien, og så kan evt. alle gjestene lage sin egen wrap. Får du ikke tak i solbærgele kan du fint bruke rips eller kanskje også prøve eplegele. Anonymkode: af6f0...753 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Det kommer jo litt an på hvem som feirer bursdag og hvem som er gjestene? Anonymkode: 75df7...688 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Antipasti tallerken med musserende vin. Jeg synes det er fint med litt plukkmat på terrassen om sommeren. Vi hadde det med til picknik i helgen. Brie, fetaost, ridderost, marinerte oliven, spekepløse, fenalår, syltet rødløk, sylteagurk, jalapenos, kirsebærtomat, melon, sennep og baguett skåret i skiver. Dette er ting jeg stort sett har varianter av i kjøleskapet bestandig, lager ofte noe slikt hvis jeg får overraskende besøk.  Anonymkode: 7aa37...94d Tror at du overså ordet "rimelig".... Dette er ikke rimelig mat. Anonymkode: 7d1af...0d4 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Her får du et litt uvanlig forslag: https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/wraps-med-reinsdyrskav-og-solbargele/ Sommerlig og lett måltid som er enkelt å spise. Reinsdyr er jo festmat og sammensetningen av smaker er spennende. Alle varene er relativt rimelige. Maten kan lages klar i forveien, og så kan evt. alle gjestene lage sin egen wrap. Får du ikke tak i solbærgele kan du fint bruke rips eller kanskje også prøve eplegele. Anonymkode: af6f0...753 Reinsdyrkjøtt er delikatesse, vilt, og i prisklasse deretter. Anonymkode: 26ac6...760
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det kommer jo litt an på hvem som feirer bursdag og hvem som er gjestene? Anonymkode: 75df7...688 Altså alder, type selskap, etc. Anonymkode: 75df7...688
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Reinsdyrkjøtt er delikatesse, vilt, og i prisklasse deretter. Anonymkode: 26ac6...760 Reinsdyrskav er da ganske rimelig. Anonymkode: af6f0...753 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 Jeg ville gått for noe så enkelt som hjemmelaget chili con carne med tortillachips, eller gratinerte nachos med mye godt fyll. Ikke nødvendigvis så eksklusivt, men billig, godt, og lett å finne god drikke til Anonymkode: 4d110...094 2
Snurrepurre Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 Forrett; Sommer-ruller (sykt enkelt Ã¥ lage - og veldig godt!) Hovedrett; Mie eller Nasi Goreng med speilegg (ferdig krydder til nasi Goreng fÃ¥s kjøpt pÃ¥ asiabutikker). Dessert; Sorbet is ev: Forrett: (rimelig) spekeskinke og honningmelon Hovedrett: Hjemmelaget lasagne Dessert: jordbær med krem  eeeeller, lag coq au vin (eneste som koster noe særlig,  er vinen 😆)Â
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 Hvit pizza med spekeskinke? 🥰 Anonymkode: f7d83...5a7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvit pizza med spekeskinke? 🥰 Anonymkode: f7d83...5a7 Og jeg fikk med meg at ts var lei av pizza. Men synes selv at hvit pizza blir noe annet. Anonymkode: f7d83...5a7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 Lasagne med salat om ikke det går under pasta. Eventuelt indisk daal med nanbrød, ris og salat  Anonymkode: bb9cd...c19
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #16 Skrevet 2. juni 2021 Tapas. Spanske kjøttboller, asparges (billig nå) med spekeskinke/bacon, potetbåter og aioli, karamellisert sopp, brød Gyros Hamburgere eller grillspyd om du kan grille ute Nachos  Anonymkode: b77c1...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå