AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Syns dere man kan det eller blir det for nakent? Anonymkode: f401e...08f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Du overtenker, hvorfor skulle det bli for nakent? Anonymkode: f7377...ed9 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Går helt fint det ts❤️ Anonymkode: 065e5...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du overtenker, hvorfor skulle det bli for nakent? Anonymkode: f7377...ed9 Jeg tror ikke det er greit å dra på jobb i sånn kort shorts. Det er ikke greit for f. Eks sykepleiere å gå i shorts som såvidt dekker rumpa på jobb? Anonymkode: f401e...08f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Kle deg etter vær og situasjon Ville unngå utfordrende bekledning i "offentlige" ærender som legebesøk, tannlege og lignende men det er smak og behag. Å være lettkledd er ikke ensbetydende med upassende. Det er uansett først og fremst den som jobber på stedet, altså her DPS som bør tenke på sin bekledning etter min mening. Selv har jeg mye mer bevissthet rundt hva jeg går i på jobb enn om jeg dukker opp et sted som kunde/bruker av en tjeneste, men fortsatt: vil ikke gå upassende kledd. Synes ikke det er upassende med shorts og t-skjorte på varme sommerdager men ville heller ikke valgt den korteste shortsen jeg har med gjennomsiktig magetopp lizm 😝 Anonymkode: 34363...b88 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke det er greit å dra på jobb i sånn kort shorts. Det er ikke greit for f. Eks sykepleiere å gå i shorts som såvidt dekker rumpa på jobb? Anonymkode: f401e...08f Er du ikke pasient? Anonymkode: f7377...ed9 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du ikke pasient? Anonymkode: f7377...ed9 Nei jeg jobber der. Syns bare det er rart når jeg ser pasienter i så lite klær. Anonymkode: f401e...08f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei jeg jobber der. Syns bare det er rart når jeg ser pasienter i så lite klær. Anonymkode: f401e...08f Har ikke arbeidsplassen din en policy? På min jobb er det anbefalt å dekke knærne. T-skjorte er innafor. Anonymkode: 98e66...88a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror ikke det er greit å dra på jobb i sånn kort shorts. Det er ikke greit for f. Eks sykepleiere å gå i shorts som såvidt dekker rumpa på jobb? Anonymkode: f401e...08f Det er forskjell på shorts og en truse i dongeri, selv om man kaller det en shorts. Anonymkode: 9a0f2...f87 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 Dersom du jobber på dps så er jeg rimelig sikker på at du har visse retningslinjer for hva du kan ha på deg på jobb. Jeg jobbet i psykiatrien og da måtte vi dekke til skuldrene (altså ingen singlet var lov) og skulle vi ha skjørt, shorts eller kjole måtte de gå nedenfor knærne. Anonymkode: 7d361...e28 2
Ullvott Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 (endret) Nå tar jeg utgangspunkt i at det er pasienter du mener: T-skjorte må da være helt greit. Singlet, derimot, ville jeg synes var litt snaut. Når det gjelder shorts kommer det an på lengden. Den kort-korte typen som bare så vidt dekker rumpa ville jeg også reagert på, mens en som rekker til midt på låret eller lengre ned er tildekket nok på en varm dag. Som ansatt bør man være litt mer formell. T-skjorte kan fremdeles være ok, men shorts eller skjørt bør være knelange. Endret 31. mai 2021 av Ullvott
skreppamedleppa Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei jeg jobber der. Syns bare det er rart når jeg ser pasienter i så lite klær. Anonymkode: f401e...08f Hvorfor mener en dette? Vet det oppstår en shorts debat overalt hver sommer, men jeg er av det synspunkt at så lenge det ikke er en hipster i str, men dekker både rumpeballer og annet og det er en grei singlet så er dette da virkelig ikke noe problem i 25 grader og gjerne mer inne på et kontor.. Vi har vel kommet oss lengre enn Inger Lise sin sang om fru Johansson sin skjørtelengde... De fleste shorts i dag ser helt ok ut, og de fleste som ikler seg shorts ser helt ok ut.. og de som sprader rundt med rumpen ute er nok i en egen sjanger uavhengig av shorts.. Singlet av samme slaget.. Det er et helt innenfor plagg å bruke både på jobb og som pasient. Endret 31. mai 2021 av skreppamedleppa 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei jeg jobber der. Syns bare det er rart når jeg ser pasienter i så lite klær. Anonymkode: f401e...08f Seriøst? Det er ikke en jævla kirke Anonymkode: 2a380...bbb 7
Mezzosoprena Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 Ja, selvfølgelig er det greit å da på DPS med shorts og t-skjorte, og jeg synes at det er rart at du som ansatt skal reagere på dette. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Skrevet 31. mai 2021 En veldig kort shorts er ikke særlig anstendig, men en shorts som går litt lenger ned er helt greit. Anonymkode: 418ae...8f8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #17 Skrevet 31. mai 2021 Spesielt spørsmål! Så klart gjør det ingenting å gå til time i t-skjorte og shorts! Anonymkode: 9ca0e...05f 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #18 Skrevet 1. juni 2021 Var på DPS i dag i tskjorte og shorts:) Jeg foretrekker knelang shorts da, men sånn midt på låret +/- er helt innafor det og tenker jeg. Sånne rumpe-flashing-shorts ville jeg kanskje latt være:P Anonymkode: c95bf...555
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #19 Skrevet 1. juni 2021 Jobber i somatikken, men jeg synes det er litt rart når pasientene kommer i veldig små klær om sommeren. Vi har ikke noe særlig utsikt, og jeg glemmer litt at det er sommer ute, så det virker veldig uvant når folk går så lettkledd rundt i korridorene. Det er en del godt voksne menn som kommer i åpen skjorte på sommeren, og det synes jeg er unødvendig. Jeg sitter i en litt lav skranke, og det hender iblant at jeg ser opp og bare ser rett inn i en struttende, hårete mage Men det aller rareste er når legene går i litt for kort shorts med frakk utenpå, så det ser ut som de sprader rundt uten bukse Anonymkode: a0ea8...9cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå