AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 Hvilke kroppslige plager opplever dere som følge av angst? Er det hele tiden eller bare i bestemte situasjoner? Anonymkode: d34cd...5e4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Jeg er veldig anspent i kroppen omtrent hele tiden. Jeg må aktivt prøve å fysisk slappe av. Hvis det er en situasjon hvor jeg føler ekstra på angsten så begynner jeg også å skjelve. Anonymkode: d482c...750
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Smerter i brystet, vondt i nakke/skuldre som av og til fører til spenningshodepine, svimmelhet, kvalme. Er ikke hele tiden, men heller ikke i bestemte situasjoner. Har generell angstlidelse. Men oftere svimmelhet hvis det er andre folk der. Anonymkode: fb0b9...9c9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Vet ikke om det kommer direkte av kun angst men i "dårligere perioder" mtp depresjon har jeg ofte problemer med konsentrasjon, hukommelse, søvn, matlyst, rastløshet eller slapphet og nakke/anspenthet. Jeg skjelver også på hendene, noen ganger mye og andre ganger nesten ikke. Vet ikke om det henger sammen med psykisk helse. Flere som skjelver??? Gjør det selv om jeg ikke kjenner på nervøsitet 🤷♀️ Anonymkode: 0a9f4...e3e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Anspenthet i hele kroppen, men spesielt bena. Føler jeg må anstrenge meg for å Stå i ro, og når jeg går er jeg redd for å sjangle siden jeg er så anspent. Føler meg ikke særlig smooth i bevegelsene akkurat. Jeg kan også ha «flakkende» syn, slitne øyne som igjen gir en slags svimmelhet, men ikke sånn at alt går rundt svimmelhet, vanskelig å forklare. Hjertebank, sug i kroppen, stress følelse som om jeg har det travelt. Stiv nakke. Veldig sliten. Hos meg går det i perioder. Enkelte dager, som feks i dag er jeg kjempe anspent. Bena klarer ikke slappe av. Andre dager kan jeg feks føle det er øynene som sliter med fokus. Jeg prøver å tenke hver gang jeg har et symptom at det kommer til å forsvinne. Og det gjør det jo, men det kommer alltids et nytt ellers så kommer det jo tilbake. Jeg har ikke diagnose (enda). Pga at dette kommer og går og ikke er knyttet til bestemte situasjoner er alle situasjoner der jeg skal noe «farlig» siden jeg aldri vet når jeg får disse fornemelsene. Jeg tror alltid at det er større sjanse for å få de ute blant folk eller hvis jeg skal bort, enn hvis jeg bare er hjemme. Men jeg har de hjemme også så tror ikke det har noe å si hvor jeg er eller hva jeg gjør. Men jeg er reddere for å kjenne på de ute blant folk, enn hjemme. Har derfor tendenser til unngåelsesadferd, men prøver å være bevisst på det, og unngå unngåelse. Hva er dine symptomer, ts? Anonymkode: d9f84...b7b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå