Silva Pluvialis Skrevet 31. mai 2021 #101 Skrevet 31. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 15.21): Dette. jeg vokste opp med en mor som dessverre ble misbrukt som barn, og hennes paranoia rundt nakenhet, menn og sex har skadet meg langt mer enn å løpe naken på stranda ville gjort. Jeg skammer meg enormt over egen seksualitet og sliter med å være intim med partneren min, for i mitt hode så er det å være nakenhet og kropp noe skamfull og farlig som skal gjemmes bort. Mitt forhold til menn ble også skadelig, fordi min mor så potensielle overgripere overalt, alt ifra butikkmannen , postmannen,læreren, naboen osv. Anonymkode: a7033...127 Oi, Moren din lærte deg jo at verden er farlig og mennesker ikke til å stole på. Det kom fra et godt sted og hensikten var å beskytte deg, men det hun istedenfor gjorde var å påføre deg sine redsler og usikkerheter. Ikke rart at du har blitt preget av det. 💔 Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #102 Skrevet 31. mai 2021 Gjenferdet skrev (12 minutter siden): Oi, det der er meg i et nøtteskall. Jeg er ekstremt paranoid og ser overgrep og overgriper i alt og alle. Sånt smitter jo over på barn og en sånn mamma vil jeg ikke bli hvis jeg selv får barn. Moren din lærte deg jo at verden er farlig og mennesker ikke til å stole på. Det kom fra et godt sted og hensikten var å beskytte deg, men det hun istedenfor gjorde var å påføre deg sine redsler og usikkerheter. Ikke rart at du har blitt preget av det. 💔 Det gjør dessverre det, og selv om det var i beste hensikt så ødela det veldig mye for meg, og jeg har selv endt opp med å måtte gå i terapi for å lære meg å slutte å være så redd og mistenksom hele tiden. Jeg klarer allikevel ikke å være sint på henne, tvert imot så syns jeg bare ufattelig synd på henne for hun er svært traumatisert og nå som godt voksen dame så har hun ingen venner, ingen partner, ingen jobb ( ble ufør tidlig pga traumene ), fremdeles ekstremt paranoid mot alt av menn sånn at hun skremmer bort potensielle vennskap fordi hun begynner å problematisere mennene til de venninnene hun har prøvd å få seg. På mange måter så eksisterer hun bare innenfor husets fire vegger, hvor hun bruker mesteparten av tiden på å være redd. Jeg håper du får god hjelp for traumene dine, for det er ikke godt å gå rundt og være så redd og paranoid for mennesker ❤️ Jeg er heldigvis på bedringens vei, men har fremdeles langt igjen å gå og det er ikke sikkert jeg noensinne vil klare å ikke se farer og potensielle overgripere overalt slik som min mor. Anonymkode: a7033...127 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #103 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis man ser helt nøkternt på det - hva er egentlig problemet om en pedofil skulle se et nakent barn på stranda? Hvorfor skal dette være verre enn at den pedofile ser barnet i gågata? Hvis den pedofile mot formodning skulle ta et bilde - på hvilken måte skader det barnet? I mine øyne vil det være mer skadelig for barnet å bli påkledd i frykt for at det skal være seksuelt tiltrekkende for en eller annen random fyr. Antageligvis vil dette føre til mer usikkerhet og frykt for fremmede (menn), og de blir prakket på en seksualitet de ikke er klare for. Så lenge foreldrene passer på slik at barna ikke blir antastet, eller gud forby - bortført, så tenker jeg at det beste er at barna får leve i lykkelig uvitenhet så lenge som mulig. (og så kan det jo være en mulighet for at bildet av ditt nakne, men uvitende barn kan føre til ett mindre bestillingsverksbilde fra Filippinene hvor to søsken er tvungne til å utføre seksuelle handlinger med hverandre) Anonymkode: 5228c...683 Wow, nå ble jeg kvalm. Her rettferdiggjør du overgrep og overgrepsmatriale! Grøss sier jeg bare! Sjeldent jeg er 100% uenig i de jeg er uenig med men dette tok virkelig kaka! Anonymkode: b9265...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #104 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Wow, nå ble jeg kvalm. Her rettferdiggjør du overgrep og overgrepsmatriale! Grøss sier jeg bare! Sjeldent jeg er 100% uenig i de jeg er uenig med men dette tok virkelig kaka! Anonymkode: b9265...ee6 Nei, det gjør jeg ikke. Da har du ikke forstått hva jeg skrev. Anonymkode: 5228c...683 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #105 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis man ser helt nøkternt på det - hva er egentlig problemet om en pedofil skulle se et nakent barn på stranda? Hvorfor skal dette være verre enn at den pedofile ser barnet i gågata? Hvis den pedofile mot formodning skulle ta et bilde - på hvilken måte skader det barnet? I mine øyne vil det være mer skadelig for barnet å bli påkledd i frykt for at det skal være seksuelt tiltrekkende for en eller annen random fyr. Antageligvis vil dette føre til mer usikkerhet og frykt for fremmede (menn), og de blir prakket på en seksualitet de ikke er klare for. Så lenge foreldrene passer på slik at barna ikke blir antastet, eller gud forby - bortført, så tenker jeg at det beste er at barna får leve i lykkelig uvitenhet så lenge som mulig. (og så kan det jo være en mulighet for at bildet av ditt nakne, men uvitende barn kan føre til ett mindre bestillingsverksbilde fra Filippinene hvor to søsken er tvungne til å utføre seksuelle handlinger med hverandre) Anonymkode: 5228c...683 Det du sier er at folk skal stille barna sine til disposisjon som runkematriale for skitne griser. Det er gjerne når de ser på overgrepsmatriale at de tar det ett steg videre og utfører faktiske overgrep ved en senere anledning. Grensen for dem blir stadig svakere fordi det blir normalisert for pedoene Anonymkode: b9265...ee6 1
Silva Pluvialis Skrevet 31. mai 2021 #106 Skrevet 31. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 15.56): Det gjør dessverre det, og selv om det var i beste hensikt så ødela det veldig mye for meg, og jeg har selv endt opp med å måtte gå i terapi for å lære meg å slutte å være så redd og mistenksom hele tiden. Jeg klarer allikevel ikke å være sint på henne, tvert imot så syns jeg bare ufattelig synd på henne for hun er svært traumatisert og nå som godt voksen dame så har hun ingen venner, ingen partner, ingen jobb ( ble ufør tidlig pga traumene ), fremdeles ekstremt paranoid mot alt av menn sånn at hun skremmer bort potensielle vennskap fordi hun begynner å problematisere mennene til de venninnene hun har prøvd å få seg. På mange måter så eksisterer hun bare innenfor husets fire vegger, hvor hun bruker mesteparten av tiden på å være redd. Jeg håper du får god hjelp for traumene dine, for det er ikke godt å gå rundt og være så redd og paranoid for mennesker ❤️ Jeg er heldigvis på bedringens vei, men har fremdeles langt igjen å gå og det er ikke sikkert jeg noensinne vil klare å ikke se farer og potensielle overgripere overalt slik som min mor. Anonymkode: a7033...127 Jeg forstår veldig godt at det har ødelagt mye for deg. Foreldre skal være barnas trygge havn. De skal ikke være ukritiske og naive, men de skal heller ikke være overmistenksomme og paranoide. De må finne en balanse, men det er ofte det som er vanskelig for traumatiserte. Traumeutsatte har vansker med å regulere følelser, og man blir gjerne enten ukritisk eller paranoid, eller en blanding av begge. Det avhenger av tilknytningsmønster. Begge deler er skadelig for et barn å leve i, for ingen av delene innebærer at barnet har en trygg base hos foreldrene. Trist å lese om din mor, og også trist å lese om hvor preget du har blitt. Jeg er glad for at du er på bedringens vei. Jeg håper det bare går oppover for deg. ❤️ Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #107 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du sier er at folk skal stille barna sine til disposisjon som runkematriale for skitne griser. Det er gjerne når de ser på overgrepsmatriale at de tar det ett steg videre og utfører faktiske overgrep ved en senere anledning. Grensen for dem blir stadig svakere fordi det blir normalisert for pedoene Anonymkode: b9265...ee6 Nei - igjen - det er ikke det jeg sier. Et bilde av et uvitende barn som bader og leker bekymringsløst på stranda har ingenting med overgrepsmateriale å gjøre. Du overdriver noe voldsomt. Overgrepsmateriale er bestillingsverkene fra Filippinene hvor små barn blir tvunget til seksuelle handlinger. Anonymkode: 5228c...683 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #108 Skrevet 31. mai 2021 Fiffig skrev (5 timer siden): Jeg er også forundra over at frykt er det som styrer alle valgene våre. Og vi alltid skal frykte hva random mennesker på ei strand tenker heller enn å være frie selv. Hvis man passer på barnet sitt, og det gjør jo de fleste, så har det vel ikke noe å si om noen har pedofile tanker rundt? De vil være der uansett hvor påkledd barnet er. HELT enig! I det man tar fra barnet sitt friheten, har pedoene vunnet! Anonymkode: d3fdf...8df 5
Silva Pluvialis Skrevet 31. mai 2021 #109 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei - igjen - det er ikke det jeg sier. Et bilde av et uvitende barn som bader og leker bekymringsløst på stranda har ingenting med overgrepsmateriale å gjøre. Du overdriver noe voldsomt. Overgrepsmateriale er bestillingsverkene fra Filippinene hvor små barn blir tvunget til seksuelle handlinger. Anonymkode: 5228c...683 Det er et lovbrudd i seg selv å spre intime bilder av andre uten samtykke, og barn kan ikke samtykke. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #110 Skrevet 31. mai 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Det er et lovbrudd i seg selv å spre intime bilder av andre uten samtykke, og barn kan ikke samtykke. Joda, men overgrepsmateriale vil jeg ikke si at det er. Anonymkode: 5228c...683
Silva Pluvialis Skrevet 31. mai 2021 #111 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, men overgrepsmateriale vil jeg ikke si at det er. Anonymkode: 5228c...683 Nei, men de kan bli brukt i videre fremstilling av overgrepsmateriale.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #112 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi det er så ekstremt mye mer behagelig! Å ha det kalde klamme stoffet klistret til huden lenge etter at resten av huden har lufttørket (eller håndkletørket). Våt badetruse øker sjangsen for UVI betraktelig. Det er ellers mange som bader nakne i svømmehall der det er lov, som Farris Bad eller The Well. Jeg tenker på ingen måte at verden er trygg, men jeg tenker at sjangsen for at en pedofil overgriper tar bilder i smug av mitt nakne barn på stranden er ca like stor som at akkurat vår pakke fårepølse inneholder salmonella så ungen blir alvorlig syk og kanskje dør. Ganske liten altså, men det skjer innimellom. Og likevel tar vi sjangsen på å la henne spise fårepølse. Og bade naken. Og kjøre bil, ta fly, klatre i trær, gå på veien etc etc. Man tar risikovurderinger hele tiden. Ungen min får lov å ri på ponnien sin også. Det har betraktelig større risiko enn å bade naken. Dette!!! 🙌🙌🙌 Egentlig burde du kjøpe burka til barna dine så de hele tiden er tildekket så ingen pedofile kan bli opphisset av å se litt ankelhud eller en hårlokk heller! Jo, du seksualiserer barn, og det er helt motbydelig å lese. Anonymkode: 2af3a...330 Jeg synes det er heller mer motbydelig og tilrettelegge for at pedofile tar bilder av nakne barnekropper. Anonymkode: d3ad6...f50 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #113 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg syntes ikke at de skal bade nakne. I fjor var vi på stranden, og da drev jeg å tok nok bilder av sønnen min som lekte i strandkanten, kjempe fine bilder, men som aldri kan bli satt i familiealbumet eller lagt ut på Instagram eller whatever, for i bakgrunnen var det to nakne barn. Et bilde hvor en naken jente plutselig løp ut i vannet og er bilde der en naken gutt dukket opp bak sønnen min. Nå har jeg null interesse for småbarn, men man blir jo like overrasket hver gang man finner ut om en pedofil - for de ser jo helt normale ut. Mange er jo også gjerne småbarnsforeldre også, som kanskje kan late som de tar bilder av egne barn men egentlig så .. You know .. Nei jeg ser ikke noe grunn til at barn skal bade nakne på stranda. Mine bader nakne i Hagen, men thats it Anonymkode: 074ba...ae7 Da burde du la være å ta bilder ddr du kan risikere å få med andres barn da, uavhengig av om de er nakne eller om de har på seg en sexy rosa liten bh i str 3 år. Kanskje foreldrene tenkte at du var en av disse pedoene, siden du drev og tok bilde av barna deres? Tipper disse hypotetiske pedoene også ville latet som de egentlig tok bilde av utsikten. Gjenferdet skrev (14 minutter siden): Det er et lovbrudd i seg selv å spre intime bilder av andre uten samtykke, og barn kan ikke samtykke. Det er et lovbrudd å spre private bilder av andre barn om de er påkledd også. Og det anses vel som et intimbilde om man er toppløs bare med en liten truse? Ved hvilken alder mener du jentebarn må begynne å skjule brystvortene sine med en bikinitopp? 1 år? 4 år? Anonymkode: 2af3a...330 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #114 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, det gjør jeg ikke. Da har du ikke forstått hva jeg skrev. Anonymkode: 5228c...683 Da bør du ordlegge deg på en annen måte for jeg oppfatter det på samme måte som ab ee6. Anonymkode: d3ad6...f50 2
Silva Pluvialis Skrevet 31. mai 2021 #115 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): HELT enig! I det man tar fra barnet sitt friheten, har pedoene vunnet! Anonymkode: d3fdf...8df Eller man gir de mindre spillerom slik at det blir vanskeligere for de å begå overgrep? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #116 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): HELT enig! I det man tar fra barnet sitt friheten, har pedoene vunnet! Anonymkode: d3fdf...8df Tar fra barna friheten faktisk 😂 Anonymkode: d3ad6...f50 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #117 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da bør du ordlegge deg på en annen måte for jeg oppfatter det på samme måte som ab ee6. Anonymkode: d3ad6...f50 Jaha. Kan du konkretisere eksakt hvor det er jeg rettferdiggjør gjør både overgrep (!) og runkemateriale i det jeg skrev, er du snill? Anonymkode: 5228c...683 1
Helgeline Skrevet 31. mai 2021 #118 Skrevet 31. mai 2021 Et spørsmål til dere som mener anonym ...683 rettferdiggjør overgrep og runkemateriale; tror dere det blir mindre runkemateriale om pedofile tar bilde av ei lita jente fex i søt rosa bikinibukse og topp? I tilfelle er dere rørende naive. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #119 Skrevet 31. mai 2021 Jeg er delt. Vi eier et eget vann og der bader barna nakne. Ingen problem. Men på offentlige strender har de klær på. Ikke fordi jeg ser på dem på en seksuell måte(Selvsagt ikke!) men andre kan gjøre det. Og mine barn skal ikke bli *og nå blir jeg kvalm* kosemateriale til ekle motbydelige mennesker. Det tar jeg ikke sjansen på. Anonymkode: f559f...e87 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #120 Skrevet 31. mai 2021 Små barn som ikke er tørre burde for alles del ha på egnet badetøy. Tiss og bæsj er en uting på stranda. Så er det vel naturlig at de får bruke badetøy når de er i en alder hvor de ønsker det selv. Barn som er utviklingshemmet f.eks burde kanskje veiledes på når det er passende med badetøy, og da tenker jeg man kan se litt når jevnaldrende slutter. Anonymkode: 8e5be...e21 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå