Petralinselus Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 (endret) POFF Endret 13. juli 2021 av Petralinselus ordnet seg
Troyamin Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Nr 1. Hæ? Forsto rett og slett ikke denne. Nr.2. Jeg gidder ikke bry meg om slike folk. Nr. 3. Få kontroll på egen hund. Øk farten når det kommer joggere og krev lydighet. Klarer du ikke det, må du gå et sted der det ikke ferdes andre folk med hunder.
Petralinselus Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2021 (endret) Troyamin skrev (På 30.5.2021 den 18.23): Nr 1. Hæ? Forsto rett og slett ikke denne. Nr.2. Jeg gidder ikke bry meg om slike folk. Nr. 3. Få kontroll på egen hund. Øk farten når det kommer joggere og krev lydighet. Klarer du ikke det, må du gå et sted der det ikke ferdes andre folk med hunder. Endret 13. juli 2021 av Petralinselus
Julie Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 Snakk med naboen din, få fatt på hva dette egentlig handler om. Enig med Troyamin ang punkt 2. Så lenge du har kontroll på hunden din så er det da revnende likegyldig om bikkja di stirrer,knurrer,hopper eller hva det måtte være. Ad joggere: Få snarlig kontroll på bikkja di. En Rottweiler på 6 mnd som allerede nå klarer å rive eieren overende høres betenkelig ut. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 1. Kamera over hagen, så du, har bevis om naboen lyver for politiet igjen. 2. Du gjorde alt rett her. Ikke ditt problem at andre hundeeiere ikke klarer å lese situasjonen. 3. Din skyld, som du sier. Jeg ville også reagert om en stor, vilter rottweiler plutselig byksa etter hundene mine, selv om de tidligere har lekt med rottweilere og andre store hunder. Men jeg ville heller ikke jogget forbi en annen hund med mine på en smal sti. Da hadde jeg heller spurt om de kunne gått inn til siden så jeg kunne gått rolig forbi. Du kan skaffe deg et hoftebelte. Selv om du da skulle ha mistet grepet på båndet, så vil enden på båndet fortsatt sitte fast i beltet. Da slipper du at den kommer seg løs Anonymkode: 7818b...9ec 2
Troyamin Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Petralinselus skrev (2 timer siden): Sorry jeg skrev litt for fort. Problemet med naboen er at hun finner på ting og hun har alt kontaktet politiet, selvom politiet forsto situasjonen så er det ubehagelig Og det jeg er redd for er at jo eldre han blir jo mer finner hun på. Han er bare 6 mnd! Og jeg vil gjerne forhindre at det skjer. Kanskje noen har opplevd det samme og har et råd som jeg ikke har prøvd eller tenkt på. Jeg veit det er mitt ansvar og han er super lydig men han er også bare en valp og når da en hund løper forbi så gir det jo han signal om å kom bli med å lek. Det skjer ikke med de uten hund. Og det skjer bare på denne stien.. Jeg har prøvd ut det meste, prøvd rådene vi har fått på valpekurs men det er for nært for han virker det som. Dette er inngangen til skogen så litt vanskelig og finne en annen vei Angående naboen så må du bare overse henne. Ikke bli redd bare fordi politiet kontakter dere. Naboen må ha bevis for påstandene sine. Har hun ikke det, så blir det heller ikke en "big deal" ut av ting. Bare pass på at hunden hverken farer mot eller hopper opp mot naboen. Om tingene du har fått råd om på valpekurs ikke fungerer, så må du kontakte noen som kan gi deg privattimer. Jeg kjøper ikke helt dette med at du har kun én inngang til skogen du går tur i. For det er ikke nødvendig å gå på sti for benytte skogen som tursted. Jeg kjenner også at jeg blir nysgjerrig på hvorfor du har skaffet deg rottis? Hva har du planer om å bruke den til? Ettersøk, IGP, agility, lp, osv?
Antiviruset Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 Petralinselus skrev (3 timer siden): Hvordan takler dere det? Og vist du er redd for rottweiler hvordan kan jeg som eier gi signal om at han er trygg? Både deg med og uten hund Jeg er ikke redd for noen hunder egentlig, du som eier må vise at du har kontroll på hunden din, observere andre mennesker og om du ser noen som er redd for hunden din, og det er egentlig veldig lett så vis at du har kontroll. Be hunden din sitte, og ha kontroll til de andre har kommet seg forbi og vekk. Har du ikke kontroll på hunden din 100% skal du heller ikke ha noen Rotweiler. En slik hund som overstyrer eier er farlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå