Gå til innhold

Mye hårvekst og SOMMER

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler man det? Altså når man har så mye og mørk hårvekst på både legger, lår, armer, hender og mage at man ikke kan gå i verken t-skjorte eller shorts uten å fjerne hår både foran og bak og overalt og det tar timesvis hver dag dersom man hadde orket det..? Jeg vil bare bli inne hele sommeren 😭

Anonymkode: 5a498...f75

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo fjerne hår permanent med laser hos lege? Og ellers må du jo ikke fjerne alt. Jeg lar det vokse, men jeg har nok ikke like mye hår som deg.

Anonymkode: 07119...33d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler det ved å ikke fjerne det, og bare være meg selv 👍 Selvfølgelig kan man gå i sommerklær uten å fjerne kroppshåret, ærlig talt.

Anonymkode: 840d9...e3d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, sånn er detmasse tid på barbering og solkrem. Men man slipper å ha med seg så mye klær da, lettere å komme seg ut med mindre klær👍

Anonymkode: 53077...baf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Epilator og hårlaser

Anonymkode: ce5ac...0ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye mørk hår på mage og lår. Baberer vanligvis legger og under armene men nå er heg høygravid og vanskelig å ta leggene.  Idag har både naboer og en kompis av mannen vert innom. Jeg har bare gått i en kort shorts og topp og tenkt at det får bare vere 

Anonymkode: 08611...23e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er noe skikkelig drit! Så tidkrevende og dyrt. Hater det og blir ofte inne pga. det.

Anonymkode: 65814...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lufter gjerne hårete legger og armhuler jeg. Så barberer jeg hvis jeg har lyst. I dag tidlig hadde jeg lyst, så da gjorde jeg det. Men i går var jeg og alt kroppshåret mitt i svømmehallen og koste oss. :) 

Anonymkode: 4d83f...d8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok laser, sparte opp lenge for å ha råd. En venninne sa «bare drit i det», men det handler om hvordan man føler seg og det er viktig å gjøre det som er riktig for en selv. 

Anonymkode: 36954...e41

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan takler man det? Altså når man har så mye og mørk hårvekst på både legger, lår, armer, hender og mage at man ikke kan gå i verken t-skjorte eller shorts uten å fjerne hår både foran og bak og overalt og det tar timesvis hver dag dersom man hadde orket det..? Jeg vil bare bli inne hele sommeren 😭

Timesvis? Det tar 5 minutter i dusjen med høvel. Hele kroppen. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du mann eller kvinne? Jeg er kvinne og har en god del hår selv, men ikke så ille som du beskriver det. Jeg fjerner hår under armene og på leggene om jeg skal gå lettkledd. Og bikinilinjen om jeg skal ha på bikini/badedrakt. Mesteparten av året lar jeg det meste av håret gro fritt 😛

Anonymkode: dd63d...cbe

Skrevet

Du må bare gå inn for å takle det. Du skriver som anonym, - antar at du er dame. Jeg har vokst opp med en hårete kropp, og begynte ikke å fjerne hår før i voksen alder. Begynte å barbere i 15-16 års alderen, men det var aldri krise for meg når det vokste ut. Ikke sånn at jeg måtte barbere igjen med en gang. Sommeren var litt kjip, men jeg hadde ikke så mye komplekser for utseende mitt. Jeg vet at jeg ikke har noe å tjene på å hate de hårene. Derfor var det aldri noe problem for meg å vise fram hårveksten. Selvfølgelig kan du gå i korte klær, selv om du har hår som er synlige. Det er ikke noe å fokusere på. Det er ærlig talt ikke et flaut problem, selv om det dessverre er mange som tenker sånn. 

Du kan fjerne hårene hos en som bruker laser, eller du kan bruke epilator. Jeg har en maskin hjemme som jeg bruker kontinuerlig på den delen av året som jeg ikke går i korte klær. Slik min maskin er, er anbefalingen tre ganger annenhver uke, og tre ganger fjerde hver uke. Det tar litt tid, men resultatene er gode. 

Jeg takler det ved å ikke fjerne det, og bare være meg selv 👍 Selvfølgelig kan man gå i sommerklær uten å fjerne kroppshåret, ærlig talt.

Anonymkode: 840d9...e3d

Som om jeg skulle sagt det selv

Hr. Aktiv skrev (10 minutter siden):

Da har ikke du mye hår. Men timevis må være overdrevent ja

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (7 minutter siden):

Du må bare gå inn for å takle det. Du skriver som anonym, - antar at du er dame. Jeg har vokst opp med en hårete kropp, og begynte ikke å fjerne hår før i voksen alder. Begynte å barbere i 15-16 års alderen, men det var aldri krise for meg når det vokste ut. Ikke sånn at jeg måtte barbere igjen med en gang. Sommeren var litt kjip, men jeg hadde ikke så mye komplekser for utseende mitt. Jeg vet at jeg ikke har noe å tjene på å hate de hårene. Derfor var det aldri noe problem for meg å vise fram hårveksten. Selvfølgelig kan du gå i korte klær, selv om du har hår som er synlige. Det er ikke noe å fokusere på. Det er ærlig talt ikke et flaut problem, selv om det dessverre er mange som tenker sånn. 

Du kan fjerne hårene hos en som bruker laser, eller du kan bruke epilator. Jeg har en maskin hjemme som jeg bruker kontinuerlig på den delen av året som jeg ikke går i korte klær. Slik min maskin er, er anbefalingen tre ganger annenhver uke, og tre ganger fjerde hver uke. Det tar litt tid, men resultatene er gode. 

Som om jeg skulle sagt det selv

å epilere MYE kroppshår tar fort timevis, men så trenger man jo ikke gjøre det hver dag da. 

Anonymkode: 26d8c...823

• Liker 2
Skrevet
Millimani skrev (16 minutter siden):

Har normalt som mann å være tenker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (42 minutter siden):

Ble bare nysgjerrig, barberer du som mann hele kroppen?

TS: Kan du spandere på deg noen timer på voksing - sånn bare om sommeren?

Anonymkode: 9aed6...15d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble bare nysgjerrig, barberer du som mann hele kroppen?

TS: Kan du spandere på deg noen timer på voksing - sånn bare om sommeren?

Anonymkode: 9aed6...15d

Ja.

Endret av Hr. Aktiv
Hår er noe dritt.
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

å epilere MYE kroppshår tar fort timevis, men så trenger man jo ikke gjøre det hver dag da. 

Anonymkode: 26d8c...823

Det kan ta timevis ja. Det skal også gå noen uker mellom hver gang man bruker epilatoren

Jeg bruker en tilsvarende som denne:

https://enklereliv.no/kroppspleie/beurer-ipl-5500-pure-skin-pro-permanent-harfjerning/

Endret av Millimani
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du har lys hud og mørke hår så kjøp deg hjemmelaser! Det tar litt tid å bruke men herregud så deilig med glatt hud i ukesvis, månedsvis. Jeg har også fått permanente resultater. Leggene har minst 50% mindre hårvekst og jeg har ikke brukt laseren der på nesten 2 år. Bruker den også i ansiktet da jeg er plaget med mørke dun. Der må jeg vedlikeholde ca 1 gang i måneden. Jeg har prøvd det meste av hårfjerning, inkl elektrolyse og laser på klinikk. Elektrolyse funker ikke og er dyrt, refusjonsordningen er en vits. Laser på klinikk fungerer men er svinedyrt.

Anbefaler hjemnelaser sterkt. Jeg har Phillips lumea (husker ikke hvilken). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...