AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Har flere opplevd å bli full av vann i kroppen av hormonspiral? Jeg har hatt Kyleena siden oktober 2020 og har trodd at jeg har gått opp i vekt. Tidligere har jeg aldri slitt med å holde vekten eller gå ned et par kilo før bikinisesongen, men nå er kroppen helt i ulage. Uansett hvor steng jeg er med maten og trening så er jeg tynn, men med et lag deig utenpå. Får dype sokkemerker og jeg ser at jeg er full av vann. Vurderer å fjerne spiralen, men det er jo absolutt en fordel at jeg har mistet mensen på den, og det er et problem at jeg ikke kan bruke p-piller eller prevensjonsmidler med østrogen pga auramigrene, og cerazette slutter jeg aldri å blø av... Hjelp! Har flere opplevd å samle vann når dere har hormonspiral? Er det eneste som hjelper å ta den ut igjen? Anonymkode: 239e5...0e0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Det sitter nok i hodet. Spiraler funker kun lokalt Anonymkode: d03a4...769
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det sitter nok i hodet. Spiraler funker kun lokalt Anonymkode: d03a4...769 Det er en myte. Anonymkode: cfa8f...735 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det sitter nok i hodet. Spiraler funker kun lokalt Anonymkode: d03a4...769 Hvordan forklarer du disse bivirkningene hvis spiralen kun virker lokalt? Dette er fra felleskatalogen. Svært vanlige bivirkninger: kan forekomme hos flere enn 1 av 10 personer hodepine smerter i mage/bekken akne/uren hud forandringer i blødningsmønsteret, inkludert økt og redusert menstruasjonsblødning, sporblødninger, sjeldne menstruasjoner og manglende blødning (se også avsnittet nedenfor om uregelmessige og sjeldne blødninger) cyster på eggstokkene (se også avsnittet nedenfor om cyster på eggstokkene) betennelse i ytre kjønnsorganer og skjeden (vulvovaginitt) Vanlige bivirkninger: kan forekomme hos opptil 1 av 10 personer nedstemthet/depresjon nedsatt seksuell lyst migrene svimmelhet kvalme hårtap infeksjon i indre kjønnsorganer smertefulle menstruasjoner brystsmerter/-ubehag utstøting av innlegget (helt eller delvis) - (se avsnittet nedenfor om utstøting) utflod fra kjønnsorganene vektøkning Anonymkode: 239e5...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 Ja, det der med at det bare fungerer lokalt er bullshit. Anonymkode: 55485...f18 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå