Gjest Tiit Skrevet 10. mars 2002 #1 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg er så redd. Jeg fant en kul i armhulen til mannen min nå i helga, og er så redd for at det skal være kreft. Han skal til legen i morgen. Jeg har tenkt alle tanker, tror jeg. Fra sykdom, smerte, død, begravelse, økonomi, ensomhet, barnas sorg osv. Er det noen som har opplevd, eller vet om andre, hvor en slik kul i armhulen viste seg å ikke være kreft? Om noen har et oppmuntrende ord, vil jeg være takknemlig over å høre det. Jeg er så redd. Vi har to små barn sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 11. mars 2002 #2 Del Skrevet 11. mars 2002 Ja, jeg har hatt tre venninner som har hatt kul, men ikke var kreft. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å gi deg en klem *klem* og si at jeg håper det går bra. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #3 Del Skrevet 11. mars 2002 Kan bare vere en fettkule som er helt vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. mars 2002 #4 Del Skrevet 11. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiit Skrevet 11. mars 2002 #5 Del Skrevet 11. mars 2002 Takk for svar. Jeg håper dere har rett, at det også for oss er snakk om en fettkul eller noe slikt. Det er veldig vondt å gå rundt å være så redd. Får håpe på et positivt svar fra legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fletta Skrevet 11. mars 2002 #6 Del Skrevet 11. mars 2002 Hei ! Skjønner bekymringen din, men det kan være mange grunner til at man har kuler i armhulen. Fettklump kan som nevnt være èn faktor, det som slo meg er at det kanskje er en lymfeknute dere kjenner. Hvis mannen din er forkjølet eller har pådratt seg en infeksjon oppstår det ofte hovne lymfekjertler. Disse kan bli hovne f.eks. bak ørene, nedover halsen, under haken, i armhulene, lysken ol. Krysser fingrene for dere 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ida Skrevet 11. mars 2002 #7 Del Skrevet 11. mars 2002 Slenger meg på "fletta". Under armen har vi masse lymfatisk vev. Tror alle kan kjenne lymfeknuter under armen hvis de kjenner etter. Disse knutene blir større hvis man har en infeksjon. Hvis de er store er det fint å få de sjekka, men det behøver absolutt ikke være kreft.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiit Skrevet 11. mars 2002 #8 Del Skrevet 11. mars 2002 Takk igjen til dere alle. Vi var hos legen i dag, som var veldig ok, og tok en grundig undersøkelse, samt alle nødvendige prøver. Hun var ganske klar på at hun ikke trodde det var noe farlig, men akkurat som dere sier en hoven lymfeknute. Vi får nå iallefall svaret på prøvene i løpet av få dager. Jeg glemte å si i sted, at vi kanskje er litt ekstra redde/oppmerksomme/hysteriske på slike ting, fordi mannen min mistet broren sin i lymfekreft for 4 år siden. Det var en tung og fæl tid, og det vil være grusomt om vi skal bli rammet av denne sykdommen igjen. Men nå håper vi på det beste, og krysser alle fingre for at det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 11. mars 2002 #9 Del Skrevet 11. mars 2002 Skjønner godt du er redd jeg. Min mor fikk konstantert bryst-kreft for 5-6 år siden, måtte ta det ene brystet, har fått spreding, men lever i beste velgående i dag. Jeg har ofte hatt hovne lymfer, fettkuler o.l. - og har "ilt til legen" med en gang. Aldri vært noe farlig - heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. mars 2002 #10 Del Skrevet 12. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå