Gå til innhold

Masse blod i do ved avføring.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden jeg var 14 år (er nå 27) opplevd fra tid til annen at det kommer veldig mye blod sammen med avføringen... det må jo ha vært hemoroide eller rift siden jeg kan ikke ha gått med kreft eller andre alvorlige problemer i 13 år uten å merke noe annet. Dette skjer kanskje en gang i året eller sjeldnere. 

Nå tror jeg det er et par år siden jeg opplevde det sist, men igår og idag kom det igjen. Det er ganske så mye rødt og friskt blod. Ikke i avføringen men som kommer ut sammen med den. Det blør ikke eller lekker noe blod derfra ellers. 

Jeg føler meg frisk som en fisk, og hadde heller ikke hard avførig igår og idag, men avføring som kom ut av seg selv uten noe trykk. Normal form og farge ellers også 😛

det står jo på nettet at det kan være kreft og sånne ting.. er dette noe jeg bør sjekke opp hver gang det skjer da? For selvom det har vært hemoroider eller rift de andre gangene så kan det jo være noe annet nå? 

jeg har aldri noe smerter eller andre tegn til hemoroider når dette skjer heller... så er jo litt rart, er bare masse blod som fosser ut med avføringen uten at jeg merker det før jeg ser det. 

Anonymkode: f7079...ee7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør sjekke ut dette snarest, det kan være alvorlig, ring legevakten 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Leonora99 skrev (16 minutter siden):

Som sagt så har det vært sånn i 13 år

AnonymBruker
Skrevet
Leonora99 skrev (42 minutter siden):

En ringer ikke legevakten for noe slikt.

Anonymkode: ce25c...5c2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke legevakten, men en tur til fastlegen😊 blod i avføring bør man sjekke, men i beste fall er det jo en rift eller noe

Anonymkode: dfbeb...af1

AnonymBruker
Skrevet

Rødt og friskt blod er sjelden farlig.  Men brunt og sort blod kan være bekymringsverdig. 

Anonymkode: e98d5...ccb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje ikke legevakten, men en tur til fastlegen😊 blod i avføring bør man sjekke, men i beste fall er det jo en rift eller noe

Anonymkode: dfbeb...af1

Det er jondet der har vært hver gang i 13 år..  er det sannsynlig at jeg plutselig hat kreft nå. Har ingen andre symptomer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rødt og friskt blod er sjelden farlig.  Men brunt og sort blod kan være bekymringsverdig. 

Det er tyntflytende, helt rødt og friskt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

En kan ringe legevakten for alt av akutte helsebekymringer. Det er derfor den er til. 

Anonymkode: 1252e...8ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er tyntflytende, helt rødt og friskt. 

Kommer nok fra de ytterste delene av systemet. Kommer det fra indre vil det være koagulert brunt og sort.  Men få det sjekket om du er bekymret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig gjør man det om man er bekymret. Man kan få tips om hva det kan være.

• Liker 1
Gjest Robin666
Skrevet

😂😂😂 Legene på KG slår til igjen. 

Lurer på hva som foregår i hodet til folk som ikke har et snev av kunnskap, men allikevel kommer med anbefalinger som kan være forskjellen på liv og død. 

AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (9 timer siden):

😂😂😂 Legene på KG slår til igjen. 

Lurer på hva som foregår i hodet til folk som ikke har et snev av kunnskap, men allikevel kommer med anbefalinger som kan være forskjellen på liv og død. 

Men DU er selvsagt spesialist og kan gi oss fasit.

🙈🙉🙊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...