Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til dere som enten fødte i uke 37 eller var på vekstestimering i denne uken. 

Hvor stor var babyen da?

Jeg skal selv på vekstkontroll i uke 37, og er veldig spent 

Anonymkode: 853ec...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3700 ca, vekst kontroll uke 37.

Ble satt i gang en og halv uke senere. Baby Ble født 38+6, og var ca 4.1 kg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (2 minutter siden):

3700 ca, vekst kontroll uke 37.

Ble satt i gang en og halv uke senere. Baby Ble født 38+6, og var ca 4.1 kg.

Takk for svar :) var det andre grunner enn babyens vekt som gjorde at du ble igangsatt?

Hvordan gikk fødselen?

Jeg skal selv inn til vekstkontroll pga forige fødsel ble det fødselsskade etter pga stort barn, og håper på igangsettelse denne gangen hvis det viser seg at babyen er stor, hvis den vokser normalt vil jeg at fødsel skal starte av seg selv.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Født 37+5: 2830g (spontan fødsel, ikke vekstestimert på forhånd)

Født 37+5: 3170g (spontan fødsel, ikke vekstestimert på forhånd)

Født 37+4: 2718g (satt igang pga sv.dia + tidligere veldig kjappe fødsler og lang reisevei, skulle etter planen bli satt igang i uke 38 - vanlig ved insulin behandlet sv.dia, men ble uka før pga reisevei og det at jeg hadde to fødsler i uke 37 før. Vekstestimert til 2719g fire dager før fødsel.)

Anonymkode: b0145...14e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Født 37+5: 2830g (spontan fødsel, ikke vekstestimert på forhånd)

Født 37+5: 3170g (spontan fødsel, ikke vekstestimert på forhånd)

Født 37+4: 2718g (satt igang pga sv.dia + tidligere veldig kjappe fødsler og lang reisevei, skulle etter planen bli satt igang i uke 38 - vanlig ved insulin behandlet sv.dia, men ble uka før pga reisevei og det at jeg hadde to fødsler i uke 37 før. Vekstestimert til 2719g fire dager før fødsel.)

Anonymkode: b0145...14e

Tusen takk for svar :)

Ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Igangsatt uke 37 pga baby estimert til 97% persentil 4100 g 

Anonymkode: d1742...b9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar :) var det andre grunner enn babyens vekt som gjorde at du ble igangsatt?

Hvordan gikk fødselen?

Jeg skal selv inn til vekstkontroll pga forige fødsel ble det fødselsskade etter pga stort barn, og håper på igangsettelse denne gangen hvis det viser seg at babyen er stor, hvis den vokser normalt vil jeg at fødsel skal starte av seg selv.

Ts

Ble satt i gang da jeg hadde diabetes 2 før svangerskapet, og måtte gå på insulin i svangerskapet. (Trengte ikke det før svangerskapet) Det er normal prosedyre at man blir satt i gang i uke 38 for diabetikere. Unntaket er hvis baby er liten av vekst, da kan man gå litt lenger.

Selve fødselen for meg tok lang tid. Det tok over 2 døgn før jeg fikk rier. Uansett hva de prøvde å sette meg i gang med gav det ingen effekt. De prøvde først ballong, så modningsgele, og så tabletter. Det til sammen gav 3 cm åpning men ingen rier. De måtte til slutt ta vannet og gi meg drypp. Da kom riene.. 

Fra de tok vannet til baby var ute tok det 17 t. Jeg ba om epidural tidlig, og fikk på 4 cm. Riene stoppet da dessverre litt opp, så jeg hadde 4 cm i mange timer før det tok seg opp de siste timene. Jeg var kun 15 min unna å få keisersnitt. Jeg revnet litt og måtte sy både ute og innvending. Mistet også 1,2 l blod, så måtte ha jernoverføring et par dager senere da jeg var veldig svimmel og svak etter fødselen. 

Baby kom i alle fall ut frisk og sunn, og det er det viktigste.

AnonymBruker
Skrevet

Uke 37 - 3 kg

Anonymkode: 69dd9...f77

AnonymBruker
Skrevet

Min ble født i uke 38+0, og var da 50 cm og veide 3665 gram. Så i uke 37 var han nok en anelse mindre. Veldig glad for at han ikke ventet til to uker etter termin 😅

Anonymkode: 2669e...209

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på nummer en, hadde ikke noen vekstkontroller med henne, og hun ble født i uke 39. 
Nummer to var ca 2,9 i uke 37, ble født uke 39+4, og hun veide 3020 gram da hun ble født. Ble satt i gang pga begynnende morkakesvikt som igjen hadde gjort at hun ikke la noe særlig på seg de siste par ukene. 

Anonymkode: aaa00...77b

AnonymBruker
Skrevet

Født 37+5, veide 3330 😊

Anonymkode: bb84c...0c7

AnonymBruker
Skrevet

37+2 spontan fødsel, 2890 g

Anonymkode: 72fb0...d2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...