AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Hei😊 jeg lurer litt på om jeg er hysterisk. Vi er en stor familie som bor sammen, altså med to foreldresett. De har flere barn hvor yngste er på samme alder med det eldste barnet vårt, altså i barnehagealder. De kan gjerne la det yngste barnet være ute til sent på kveld, også nå i ti elleve tiden. Med utestemmer. Jeg tør ikke sende fireåringen ut å leke etter åtte fordi jeg er redd hva naboer måtte tenke. Er jeg hysterisk? Hva tenker du når du ser en fireåring leke ute klokka ni på kvelden? Tenker litt sånn til sommeren, i ferien, vil jeg gjerne at hun skal få kunne bli med på moroa, men jeg er seriøst litt redd for hva naboene måtte tenke.. Anonymkode: 016c3...d71
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Personlig ville jeg ha stusset over en fireåring leke ute klokken ni på kvelden. Jeg ville tenkt at «jøye meg». Dette betyr selvsagt ikke at dere er dårlige foreldre altså, men du spurte hva jeg ville ha tenkt… Anonymkode: 4955f...3ac 20
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Tenker så koselig ! Anonymkode: f2689...019 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Personlig ville jeg ha stusset over en fireåring leke ute klokken ni på kvelden. Jeg ville tenkt at «jøye meg». Dette betyr selvsagt ikke at dere er dårlige foreldre altså, men du spurte hva jeg ville ha tenkt… Anonymkode: 4955f...3ac Men det er bra du er ærlig. Jeg personlig synes ikke noe om at små barn er ute så sent, når de egentlig burde vært i seng. Eller til kveldsmat i hvertfall. Har liksom vurdert å tøye strikken litt, men er usikker 😅 Anonymkode: 016c3...d71 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 På varme sommerdager i helger og ferier ser jeg ikke noe problem med det. Hadde nok stusset litt på en vanlig ukedag Anonymkode: d3a4a...a50 18
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Meh. Sommerferie er noe annet. Da vi var i Spania snudde døgnrytmen. Han sovnet med oss kl 22 på kvelden. Vi sov lenger på morgenen. Han sov også en liten lur etter lunsj. Gikk så fint så. Det kommer helt an på ungen. Om det funker å være våken litt lenger så ser jeg ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 WhisperingWind skrev (Akkurat nå): Meh. Sommerferie er noe annet. Da vi var i Spania snudde døgnrytmen. Han sovnet med oss kl 22 på kvelden. Vi sov lenger på morgenen. Han sov også en liten lur etter lunsj. Gikk så fint så. Det kommer helt an på ungen. Om det funker å være våken litt lenger så ser jeg ikke problemet. Ja altså hun er veldig enkel med søvnrutiner, og kan fint være oppe til 23 uten at det går utover hvordan hun var det på dagtid 😊 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På varme sommerdager i helger og ferier ser jeg ikke noe problem med det. Hadde nok stusset litt på en vanlig ukedag Anonymkode: d3a4a...a50 Takk for svar 😊 Anonymkode: 016c3...d71 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Tenker det er greit med «ro i gata» med støy fra småbarn på kveldstid. Syntes heller ikke det er ok med en 4åring ute på et sånt tidspunkt. Eneste jeg vet om som holder på sånn er asylsøkere Anonymkode: 09130...98a 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja altså hun er veldig enkel med søvnrutiner, og kan fint være oppe til 23 uten at det går utover hvordan hun var det på dagtid 😊 Takk for svar 😊 Anonymkode: 016c3...d71 Da driter du i hva naboer tenker og gjør det som funker for deg 🙃
Ulrikke Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 Sommerferie? Null problem. Vi hadde en varm sommerferie i Danmark da yngste her var 4, jeg tror ikke vi var i seng før rundt midnatt noen av oss etter noen dager - leide hus med en vennefamilie med jevngamle barn i tre uker. Men ungene var jo ikke ute og fartet eller bråkte, men de var på terrassen med oss og inne i huset... Reagerer ikke om barnehagebarn er ute senere enn vanlig nå som det endelig er litt varme og lyse kvelder, og det kommer jo helt an på barnet om det funker med senere leggetid eller ei! Men litt utpå kvelden kan det være greit å begrense lydnivået litt, da.... 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 Min gjorde ofte dette i helger og ferier. Gode barndomsminner med nabobarn og god stemning. I hverdagene la han seg ca 1830, han hadde ikke noe problem med å omstille seg ❤ Anonymkode: e5ef0...e6d
Bokdamen Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker det er greit med «ro i gata» med støy fra småbarn på kveldstid. Syntes heller ikke det er ok med en 4åring ute på et sånt tidspunkt. Eneste jeg vet om som holder på sånn er asylsøkere Anonymkode: 09130...98a Kjenner du mange asylsøkere? 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #13 Skrevet 29. mai 2021 Hvis dere skal bo sammen er det en fordel med omtrent like regler. Og det kan dere jo snakke sammen om. Vi hadde nabobarn som lekte høylytt i gata til lenge etter at våre barn hadde lagt seg, og det var litt vanskelig… Jeg må innrømme at det var nokså irriterende, men samtidig så er det viktig å lære ungene at andre kan ha andre regler, og at det er helt greit. Anonymkode: ce188...869 3
Måneklokke Skrevet 29. mai 2021 #14 Skrevet 29. mai 2021 Hadde irritert meg grønn om jeg måtte høre på barneskrik så seint på kvelden! 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #15 Skrevet 29. mai 2021 Hvis ikke mine barn får lov til å leke ute, er det pga det er for sent for barna selv, de skal legge seg, jeg «er redd for» (vet) de blir for trøtte. Ikke «redd for naboene!» Ærlig talt, du er ikke hysterisk hvis du bryr deg om barna dine og ikke lar dem leke ute sent. Men du har fullstendig feil fokus når det er «hva må vel ikke andre tro» som årsak. At de ikke bråker er selvsagt, andre småbarn skal jo sove. Anonymkode: 64026...c4f 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #16 Skrevet 29. mai 2021 Takk for synspunktene deres 😊 jeg føler det er mest riktig at jeg forklarer henne at noen har andre regler, men at det er greit en gang i blant. Anonymkode: 016c3...d71
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #17 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): På varme sommerdager i helger og ferier ser jeg ikke noe problem med det. Hadde nok stusset litt på en vanlig ukedag Anonymkode: d3a4a...a50 Kort beskrivelse av min barndom på 90 tallet 😂😃 Anonymkode: 28481...cc4 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #18 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis ikke mine barn får lov til å leke ute, er det pga det er for sent for barna selv, de skal legge seg, jeg «er redd for» (vet) de blir for trøtte. Ikke «redd for naboene!» Ærlig talt, du er ikke hysterisk hvis du bryr deg om barna dine og ikke lar dem leke ute sent. Men du har fullstendig feil fokus når det er «hva må vel ikke andre tro» som årsak. At de ikke bråker er selvsagt, andre småbarn skal jo sove. Anonymkode: 64026...c4f Er ikke feil fokus. Jeg veit at datteren min fint klarer å være oppe til sent, og ha en strålende dag dagen etter. Men så er det det med å følge normen da. Anonymkode: 016c3...d71
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #19 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kort beskrivelse av min barndom på 90 tallet 😂😃 Anonymkode: 28481...cc4 Samme her. Vi kunne være ute til 23, rett i nærheten av huset så vi kunne dra hjem når som helst ❤️ Anonymkode: ad10f...2f8 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #20 Skrevet 29. mai 2021 Mine barn i barnehagealder er i seng til 19.00 på kvelden, i helgen også. Det er ikke vanlig at så små barn er ute i byggefeltet til maks 18:30. Da blir de fleste ropt inn til kvelds. Anonymkode: 519a8...9e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå