AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Hei. For dere som har slitt med alvorlig akne i ansiktet, har dere funnet hudpleieprodukter som har fungert? Med alvorlig akne så mener jeg underjordiske byller i hele ansiktet, mye talgproduksjon og stort sett alle kviser blir til stygge arr. Anonymkode: 5cc7b...ee2
ops2 Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Har du kontaktet lege? Hudpleieprodukter som fungerer, får du på resept. Parfymeri er stort sett ubrukelig for alvorlige tilfeller. Min sønn fikk to kremer på resept, Epiduo og Dalacin. Det hjalp veldig bra. Siden det er sommer nå, må du også bruke solkrem som blokkerer solen. Behandlingen gjør huden tynnere mer utsatt for å bli brent. Ignorerer du å bruke solkrem, kan du få alvorlig solforbrenning. Her bør du bruke solkrem fra apoteket. La Roche-Posay er et bra merke. Prøv denne behandlingen og se hvordan det går.Siden du allerede har fått arr, kan du be om å få henvisning til hudlege. Fastlegen skriver ut en henvisning. 1
Benazim Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Enig i innlegget over. Det finnes legemidler som virker mot problemet. Når det er så alvorlig som du beskriver, er ikke vanlige hudpleieprodukter nok. Leger vil mer enn gjerne hjelpe med slike hudproblemer, så bare bestill time 1
Jaytee Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 (endret) Har gått på Isotrerinoin når jeg hadde alvorlig akne. Dette er sterke medisiner med mange bivirkninger, men dette hjelper mot de verste akneproblemene, og du får ny fin hud igjen. Sliter du med dype porer og arr etter prosessen, så kan man ta dyp rens og andre ansiktsbehandlinger som hjelper mot det senere hos hudklinikk. Endret 30. mai 2021 av Jaytee
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 Takk for svar! Pga graviditeter og amming kan jeg ikke bruke legemidler og huden blir bare verre og verre. Legen mente at det er isotretnion jeg må bruke og har brukt det for en del år siden. Har et håp om at noe annet skal fungere. Anonymkode: 5cc7b...ee2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Cassandra Bankson og Dr Dray - youtube, de har veldig gode råd Anonymkode: 64ed0...dee
ops2 Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Pga graviditeter og amming kan jeg ikke bruke legemidler og huden blir bare verre og verre. Legen mente at det er isotretnion jeg må bruke og har brukt det for en del år siden. Har et håp om at noe annet skal fungere. Anonymkode: 5cc7b...ee2 Selv om du ikke kan bruke Isotretnion, så kan du bruke lokalbehandling med azelainsyre hvis du ammer. Azelain (MM-kategori 2) Lokalbehandling: Kan brukes av ammende https://www.felleskatalogen.no/medisin/finacea-leo-559082
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 Jeg vet dette høres sykt ut, men spearmint te funker fjell for meg og det finnes studier som sier at 2 kopper med slik te om dagen virker like bra som enkelte legemidler. Det er visst noen stoffer i det som regulere hormonene, så man skal faktisk være litt forsiktig med det hvis man har sykdommer osv og det vil ikke fungerer hvis hormoner i ubalanse ikke er årsaken. Søk deg litt opp på det (på engelsk) så finner du en del info. Anonymkode: 28bc7...53e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 Åh, så ikke at du ammer osv, sorry ... da vet jeg ikke om det er trygt Anonymkode: 28bc7...53e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Pga graviditeter og amming kan jeg ikke bruke legemidler og huden blir bare verre og verre. Legen mente at det er isotretnion jeg må bruke og har brukt det for en del år siden. Har et håp om at noe annet skal fungere. Anonymkode: 5cc7b...ee2 Med tanke på at din akne nå sannsynligvis påvirkes veldig av hormoner hadde jeg ikke forstyrret balansen enda mer med produkter som har aktive ingredienser. Spearmint som noen nevner - om det inneholder mint reduserer melkeproduksjon om du ammer og ønsker fortsette med det. Alternativet er jo å droppe ammingen om du ikke er gravid, men generelt ville jeg oppsøkt hudlege. Med alvorlig akne er huden så til de grader irritert at man ikke bør ta sjanser tenker jeg. Anonymkode: 4c0a2...9b1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Hudpleie som løser disse problemene eksisterer dessverre ikke. Jeg har slitt med akkurat det samme og prøvde alt. Det eneste som hjalp var isotretinoin. Tok én kur og seks år senere en kur til. Huden min har nå vært bra i ni år. Anonymkode: 777ec...a57
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 Fikk anbefalt isotrerinoin av hudlege, men var redd for å begynne på det pga alle bivirkningene. Etter at jeg begynte å bruke paulas choice sine produkter har jeg opplevd markant bedring! Får fortsatt underjordiske kviser en gang i blant, men med de produktene klarer jeg å bli kvitte dem mye raskere! Paulas choice finker du på skin city, er mange dyktige hudterapeuter man kan få veiledning fra! Solkrem er det aller viktigste så aknen ikke blir verre!! Anonymkode: 24c6f...9e6
Gjest TheCatLady Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 Vanlig hudpleie hjelper ikke mot alvorlig akne eller det vil si at enkelte produkter har nok en viss virkning, men tror det er litt individuelt hva som virker også. Selv har jeg hatt alvorlig akne tidligere, men ingen hudpleieprodukter virket nok da. Da hadde jeg mye store underjordiske kviser. Nå har jeg ganske mildere akne og har ikke funnet noen vidunderkur enda, men det er merker og ingredienser som har litt virkning. Niacinamide og bha er ingredienser du kan se etter. Ikke bruke produkter som er uttørkende og tilføre fuktighet, men ikke fett. En slik hud er ofte sensitiv og det tror jeg er noe mange misforstår og kjører på med sterke produkter, men en slik hud trenger effektive produkter som samtidig er skånsomme mot huden. Egentlig tror jeg at det kun er legemidler som fungerer på en slik hud. Hudpleie fungerer tross alt bare på overflaten og kan hjelpe litt om man ikke har veldig alvorlige problemer, men det fjerner ikke årsaken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå