AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Del Skrevet 29. mai 2021 Er det bare fordeler ved å være organisert? Anonymkode: 29d9e...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Del Skrevet 29. mai 2021 Slik jeg ser det: Ja 😊 Anonymkode: 830d2...63f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Del Skrevet 29. mai 2021 Ja, hvorfor tror du vi er det? Anonymkode: e766f...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 29. mai 2021 #4 Del Skrevet 29. mai 2021 Nei. Det skal betales for, og du kan bli dratt inn i streik i konflikter du egentlig ikke støtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 29. mai 2021 #5 Del Skrevet 29. mai 2021 Ja og fordelene for den enkelte blir større jo flere som er organisert. Treparts samarbeidet i Norge er en viktig grunn til at vi har det så bra. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Del Skrevet 29. mai 2021 Hadde det ikke vært for fagforeningene er det ikke sikkert vi hadde hatt lørdags- og søndagsfri, 8 timers dag, overtidsbetaling, barnetrygd, oppsigelsesvern, tariffavtale, lønnsforhandlinger, osv. Anonymkode: ab6d3...554 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det bare fordeler ved å være organisert? Anonymkode: 29d9e...3e9 Nei. Prislappen på dette gildet er så høy at det er en enorm ulempe. Anonymkode: 785e2...efa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalimaji Skrevet 29. mai 2021 #8 Del Skrevet 29. mai 2021 Det er ikke gratis og det vier tungt. Allikevel er trepartssamarbeidet en av de viktigste pillarene som gjør at samfunnet vårt fungerer så bra sammenlignet med andre land. Dermed, å støtte det i seg selv er en kjempe god grunn til å organisere seg. Fordelene også er ikke begrenset til det faglige men du får bedre rente skulle du tatt boliglån, tegne en forsikring osv... men det spørs litt på størrelsen av fagforening du blir medlem av og. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentadi Skrevet 29. mai 2021 #9 Del Skrevet 29. mai 2021 Uten fagforeningen hadde du ikke hatt helgefri, 37,5 timers arbeidsuke, fem uker ferie, AFP, diverse trygdeytelser - kort sagt det velferdssamfunnet vi har i dag. Fagforeninger i dag forhandler om lønn og andre bestemmelser knyttet til arbeidslivet. Det koster penger å ha folk til å gjøre den jobben. Vel verdt å betale for, spør du meg. I tillegg kan du få hjelp om du opplever vanskeligheter på egen arbeidsplass. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 29. mai 2021 #10 Del Skrevet 29. mai 2021 Det koster penger, men har mange fordeler. Som statsansatt og medlem i LO har jeg rabatt på forsikring av hus og bil, gratis reiseforsikring og innboforsikring, rabatt på drivstoff og diverse fordeler ved LO-favør. Dette kommer jo i tillegg til det som andre har nevnt, lønnsforhandlinger, advokathjelp - ja, rett og slett en sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 29. mai 2021 #11 Del Skrevet 29. mai 2021 Jeg syntes det er viktig å tihøre en fagforening. Har selv vært organisert hele arbeidslivet, og det er rundt 40 år. Har også oppfordret ungene til å organisere seg når de har begynt å jobbe. Selv om jeg tilhører høyresiden politisk, er jeg veldig klar over de godene LO har gitt oss I løpet av årene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Del Skrevet 30. mai 2021 Eneste ulempen er jo at det koster en viss sum, avhengig av hva du tjener, i måneden. Ellers er det bare fordeler: en av de aller beste innboforsikringene, mange andre forsikringer du kan kjøpe billig, hjelp om du trenger det, fordeler som billigere inngang på parker og lignende, stipend om du vil utdanne deg, tariffavtale ++. Selv fikk jeg dekket 12 000,- da jeg tok utdannelse som barne- og ungdomsarbeider, og innboforsikringen har vært gull verdt når poden har ødelagt mobil- eller ipadskjerm og vi betaler kun egenandel på 500,-. Ingen egenandel hos Fagforbundet hvis to i familien har forsikringen. Anonymkode: 67815...f4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 30. mai 2021 #13 Del Skrevet 30. mai 2021 Hvemsomhelst skrev (18 timer siden): Det koster penger, men har mange fordeler. Som statsansatt og medlem i LO har jeg rabatt på forsikring av hus og bil, gratis reiseforsikring og innboforsikring, rabatt på drivstoff og diverse fordeler ved LO-favør. Dette kommer jo i tillegg til det som andre har nevnt, lønnsforhandlinger, advokathjelp - ja, rett og slett en sikkerhet. Gratis innboforsikring og reiseforsikring er ikke gratis, men belastes gjennom medlemskapskontigenten. Den delen av kontigenten du ikke skal få fradrag for på skatteseddelen. Det er LOs måte å snyte på skatten på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 30. mai 2021 #14 Del Skrevet 30. mai 2021 Whistler skrev (1 time siden): Gratis innboforsikring og reiseforsikring er ikke gratis, men belastes gjennom medlemskapskontigenten. Den delen av kontigenten du ikke skal få fradrag for på skatteseddelen. Det er LOs måte å snyte på skatten på. Ja da, det er inkl. I kontingenten,men det har jo aldri vært fullt fradrag for fagforeningskontingent. Det er kun en maks sum. Det blir jo det samme for dem som er organisert andre steder. Jeg har nå aldri sett på det som noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nei. Prislappen på dette gildet er så høy at det er en enorm ulempe. Anonymkode: 785e2...efa Ja, men da er det bare å si fra seg ting som fem ukers ferie, 8 timers arbeidsdag, fri i helgene (i det minste noen av helgene dersom virksomheten holder åpent i helgene) da. Anonymkode: 18ac0...e37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 30. mai 2021 #16 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, men da er det bare å si fra seg ting som fem ukers ferie, 8 timers arbeidsdag, fri i helgene (i det minste noen av helgene dersom virksomheten holder åpent i helgene) da. Anonymkode: 18ac0...e37 Les hva TS spør om en gang til og prøv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. mai 2021 #17 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) PetterKanin skrev (19 minutter siden): Les hva TS spør om en gang til og prøv igjen. Det spiller ingen rolle, jeg svarte en som bare mener at det er ulemper. Det er selvsagt ikke riktig det heller. Ja, selvsagt er det noen ulemper som at noen fagforeninger kan ha en høy kontingent, og det er ikke alle tillitsvalgte som nødvendigvis tar sitt verv så seriøst. Det er synd og noe som må forbedres, men det er nå likevel slik at fagforeningsmedlemskap har en fordel for de aller fleste og ikke minst for arbeidslivet i Norge. Benekter man det er man rett og slett historieløs. Endret 30. mai 2021 av Capt. Obvious 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 30. mai 2021 #18 Del Skrevet 30. mai 2021 Capt. Obvious skrev (2 minutter siden): Det spiller ingen rolle, jeg svarte en som bare mener at det er ulemper. Det er selvsagt ikke riktig det heller. Ja, selvsagt er det noen ulemper som at noen fagforeninger kan ha en høy kontingent, og det er ikke alle tillitsvalgte som nødvendigvis tar sitt verv så seriøst. Det er synd og noe som må forbedres, men det er nå likevel slik at fagforeningsmedlemskap har en fordel for de aller fleste og ikke minst for arbeidslivet i Norge. Benekter man det er man rett og slett historieløs. Brukeren skrev ikke noe om at det bare er ulemper i svaret du siterte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. mai 2021 #19 Del Skrevet 30. mai 2021 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Brukeren skrev ikke noe om at det bare er ulemper i svaret du siterte. Det svaret var en kraftig indikasjon på at man mener det bare er ulemper når man formulerer seg sånn. Menn sånn er det jo, det vil alltid være en del som ikke skjønner hva fagforeningene har gjort for norsk arbeidsliv. Dem om det, det viktige er at man ikke lar dem feilinformere andre arbeidstakere som vurderer om de skal bli med i en fagforening eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 30. mai 2021 #20 Del Skrevet 30. mai 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Det svaret var en kraftig indikasjon på at man mener det bare er ulemper når man formulerer seg sånn. Menn sånn er det jo, det vil alltid være en del som ikke skjønner hva fagforeningene har gjort for norsk arbeidsliv. Dem om det, det viktige er at man ikke lar dem feilinformere andre arbeidstakere som vurderer om de skal bli med i en fagforening eller ikke. Nei, det var det på ingen måte. Hvorfor ikke forholde seg til det som blir slrevet i stedet for det man tolker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå