Gå til innhold

Kreftfremkallende brystimplantater

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei!

Jeg har ved en tilfeldighet oppdaget at et spesielt merke implantat har blitt "tilbakekalt" i USA. Dette fordi de kan være kreftfremkallende. Jeg ringte opp stedet hvor jeg opererte meg for 7 år siden, og fant ut at det er akkurat den typen som sitter i min kropp nå. Men disse er ikke tilbakekalt i Norge, og de vil derfor ikke betale for å ta de ut. Hun bare nevte at hvis jeg får et hovent bryst, må jeg ta kontakt - da dette er eneste symptom. Men jeg skal jo for faen ikke vente og se om det skjer, før jeg gjør noe med det. Jeg vil derfor ha de ut, og det fort som fy.

Jeg har også en pågående hjerteutredning, men mistenker de ikke finner noe. Og tanken om breast implant illnness har begynt og slå meg, spesielt med min sykdomshistorie. Så om de ikke finner noe på ultralyd neste uke, skal jeg ta dette opp. 

Har noen erfaring med explant? For å få det billigst mulig, fortest mulig ut? Hvordan går jeg frem? Fastlege, rett til det private? Kan de frita for moms, uten noe fra fastlegen?

Hjelp

Anonymkode: f1f20...2b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med det, men tenker at hvis du er så bekymra så bør du gjøre noe med det så du slipper å bekymre deg unødig. Få de ut av kroppen, små bryst er også fine, jeg har gigantiske og venter på reduksjon. Om du en dag kanskje får brystkreft mens de er på vil du uansett skylde på de selv om årsaken er en annen. 

Anonymkode: 25b5c...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke er tilbakekalt i Norge ville jeg ikke vært bekymra. Vi er MYE strengere på dette enn USA. De tilbakekaller alt ved det minste kun fordi de er livredde for å bli saksøkt. Det er helt sikkert bare tilfeldigheter som har gjort akkurat disse kvinnene er blitt syke. Men pga redsel for millionsøksmål velger de å trekke tilbake.

Anonymkode: 9b815...bdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvis de ikke er tilbakekalt i Norge ville jeg ikke vært bekymra. Vi er MYE strengere på dette enn USA. De tilbakekaller alt ved det minste kun fordi de er livredde for å bli saksøkt. Det er helt sikkert bare tilfeldigheter som har gjort akkurat disse kvinnene er blitt syke. Men pga redsel for millionsøksmål velger de å trekke tilbake.

Anonymkode: 9b815...bdf

Det du sier der har jeg ikke tenkt på, og det er nok forsåvidt sant 🙈 

Anonymkode: f1f20...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...