Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kunne kanskje tenkte meg å bare ta en lang tur med toget(toget er essensielt her. Da da får jeg se mer, og tog er deilig) østover og besøke landene der. Først litt Europa, så Midtøsten, India, så Kina og et par land ved siden av, og så Japan til slutt, og så fly tilbake.

Er det noen andre som kunne tenke seg noe lignende? Ikke det at jeg nødvendigvis trenger en reisepartner, bare lurer og sånn, og hva evt har dere tenkt ang det?

Endret av pace
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tenkt til å dekke både Europa, Midtøsten, Kina, India, Japan og flere andre land på EN tur. Da håper jeg du har veldig god tid.

Hvis jeg skulle dratt på lang togtur ville jeg ha tatt Transsibirske fra Moskva til Beijjing.

Skrevet (endret)

Det blir vel en måned ivertfall på en sånn tur. Russland og mere nord er også noe helt annet. Jeg vil se sommer, ikke snø nå. Og jeg er interessert i å besøke de landene pga av også religiøse grunner. så Russland er utelukket, ivertfall nå. Har dessuten levd et år langt oppi nord, så det får holde en stund. phiew, håper det var nok grunner. Sånn alt i alt så er det noe jeg har tenkt på en stund, så ikke noe forslag om andre reiser, ellers takk :)

Endret av pace
Skrevet

Du må bruke mer enn en måned hvis du skal dekke alle de landene. Og hvis du skal ta tog til Kina, så er det transsibirske som gjelder.

Skrevet
Du må bruke mer enn en måned hvis du skal dekke alle de landene. Og hvis du skal ta tog til Kina, så er det transsibirske som gjelder.

H*n kommer da fint til Kina uten å ta transsibirske....Kina er jo ikke målet, men en del av reisen i dette tilfellet. Reiser man på en sånn måte...må man også regne med å ta buss på deler av strekningen....det gjør vel ikke noe.

Jeg har ikke noe tips til deg...men vil ønske deg riktig god tur.

Du vet sikkert at enveisbillett hjem igjen er dyrt. Jeg vet at SAS har hatt avtale om salg av hjemreise til tur/returpris når folk har reist langt med tog.

(For øvrig er den transsibirske en interessant opplevelse....men det blir sannelig den reiseruta du skisserer også).

Så ble jeg reisesjuk igjen ja.

Skrevet (endret)

Ja tenkt litt på at den turen tilbake ville bli dyr...

Og ja et par bussturer kan det sikkert også fort bli, bare sjarmerende det :sjarmor: Har vært med på sånne lokale bussturer i afrika før :)

Den jeg kanskje er mest bekymra for er evt farer for tyver osv. Men så hadde det vært litt av en tur og.

Endret av pace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...