AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #21 Skrevet 29. mai 2021 Da kan jeg være en av de barnehageansatte som faktisk sier: Jo, vi setter utrolig stor pris på kort og gaver! Jobben vår er utrolig krevende, med lav bemanning, høyt stressnivå, og noen som krever oss konstant. Jeg setter pris på at noen ser hvor mye jobb som ligger bak. Har man ikke jobbet i barnehage før skjønner man absolutt ikke hvor jævlig det er. Heldigvis er det givende å jobbe med små fantastiske skapninger, men rammene rundt jobben er absolutt ikke ideelle. Har nå valgt å slutte på grunn av det som står over, men gir SELVFØLGELIG en oppmerksomhet til de ansatte i ungene sin barnehage. Trenger ikke å være mer enn en melkesjokolade og et kort. Alt duger, og det settes mer pris på enn mange vil inrømme. Anonymkode: ea310...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #22 Skrevet 31. mai 2021 Vi gir ingenting, og har aldri blitt bedt om å gi. De får da lønn. Kan dere ikke gi et fint kort? Anonymkode: 4d526...70a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #23 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 20.14): Jobben vår er utrolig krevende, med lav bemanning, høyt stressnivå, og noen som krever oss konstant. Jeg setter pris på at noen ser hvor mye jobb som ligger bak. Har man ikke jobbet i barnehage før skjønner man absolutt ikke hvor jævlig det er. Heldigvis er det givende å jobbe med små fantastiske skapninger, men rammene rundt jobben er absolutt ikke ideelle. Anonymkode: ea310...4b0 Joda. Men det finnes mange yrker med stress og lav bemanning. Jeg er glad vi ikke har tradisjon for å gi gaver i barnehagen her. Jeg ønsker ikke å gjøre forskjell. Har selv jobbet som hjemmehjelp, og i butikk, og har fått en liten oppmerksomhet ved et par anledninger. Takket så klart, men følte ikke at dette var riktig. Jeg fikk lønn og ønsket ikke at folk (spesielt eldre) skulle bruke penger på meg. Setter mer pris på at folk sier at de er fornøyd med servicen 🙂 Anonymkode: 4d526...70a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #24 Skrevet 31. mai 2021 Jeg har av prinsipp ikke gitt noe. Da jeg var fornøyd med med de ansatte, så sa jeg heller det. Ord betyr mer en gave. Typisk i slike yrker er at kun får tilbakemelding når det er noe galt eller mindre fornøyd med. Anonymkode: c28d3...ec3
Muscae Skrevet 31. mai 2021 #25 Skrevet 31. mai 2021 Synes det blir veldig voldsomt med så mange gaver. Hvor mange barn er det i barnehagen? Det må da bli råflotte gaver om en er en 50-60 unger og alle skal gi 50 kr feks. En konfekteske til pauserommet med ønske om god jul eller god sommer må holde til en spleisegave. Og det er heller ikke forventet, men noe som blir satt pris på. Jeg har jobbet i ti år i ulike barnehager, og det jeg setter aller mest pris på er personlige kort fra barn og foreldre. Til jul er det jo ekstra stas å få julekort, av den typen med bilde av barna på. Og en "takk for at du tar så godt vare på meg i barnehagen. Takk for at du har lært meg "xyz" (sparke fotbal, hoppe tau, takk for at du alltid har et trygt fang eller lignende litt personlig til den enkelte). De fleste har et godt bilde av hvordan de fleste faste ansatte på avdelingen er, og barn forteller jo gjerne litt om de ulike hjemme, og hva man har gjort sammen med den og den. Jeg har spart på alle kort jeg har fått, både til jul, sommeravslutning for de eldste og når jeg har sluttet i jobben. Det er noen av mine kjæreste skatter. De ligger i en pen bunke med sløyfe rundt i en kasse der jeg har andre minner, feks konfirmasjonskortene mine, tantebarnas første bokstaver når de har lært å skrive, og bursdagskort som er spesielle (avdød bestemor o.l,). Når en i tillegg har bilde og navn er det så mye enklere å huske barnet og mimre tilbake. Det er ikke en hvilkensomhelst jobb. Man blir glad i dem og knytter seg til dem, og man er en veldig viktig del av barnets første år, selv om man vet at de skal videre og vi må gi slipp. Men minnene kommer fort tilbake når jeg tar en mimrestund.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå