AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Hvor mye penger gir dere til de barnehageansatte i form av gaver i løpet av året? Har to barn og hittil i år har det blitt 600kr. Det er gjerne en fra foreldrene som legger opp til spleisegaver. Det er sommer, påske, jul, avslutningsgaver. Jeg syns det er mye penger, men virker som alle er positive til dette. Selv har jeg en litt uklar jobbsituasjon for tiden og prøver og være sparsom. Det begynner å bli en nokså stor sum i bursdagsgaver til barna også, har ett tak på 100 kr på hvert bursdagsbarn og det syns jeg selv er mye viktigere enn gaver til ansatte. De får jo lønn? Jobber forresten selv i kommunen, men da som helsearbeider og har aldri i nærheten fått slike ting. Har hendt noe pårørende har kjøpt sjokolade til avdelingen til jul eller lignende.. Anonymkode: 7082a...44b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Like lite som jeg gir til postmannen, han som tømmer spøla, hun i kassa på nærbutikken, tannlegen, helsesykepleier og andre som yter tjenester vi betaler for Anonymkode: 4c92e...220 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Jeg jobber i barnehage og det er ikke vanlig å få så mange gaver. Kanskje en pakke melkehjerter fra noen foreldre. Det koseligste jeg får er et kort, tilnærmet gratis. Kunne vært skrevet på et av ark fra kopimaskiner for min del. Enig med deg, det hørtes veldig mye ut!! Anonymkode: 97885...afb 4
Scoops Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Når jeg hadde barn i barnehagen så syns jeg det var koselig og gi de en liten oppmerksomhet til jul,men det syns jeg holder,blir litt voldsomt med alt det andre. Og siste dagen i barnehagen ga jeg de en avslutningsgave,men påske og alt det der som du sier blir litt voldsomt og dyrt i lengden ja 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg jobber i barnehage og det er ikke vanlig å få så mange gaver. Kanskje en pakke melkehjerter fra noen foreldre. Det koseligste jeg får er et kort, tilnærmet gratis. Kunne vært skrevet på et av ark fra kopimaskiner for min del. Enig med deg, det hørtes veldig mye ut!! Anonymkode: 97885...afb Samme her, noen foreldre gir blomster og gave når barnet slutter, men langt fra alle. Aldri opplevd å få spleisegaver og aldri gitt gave selv til barnehagen mine barn har gått i. Anonymkode: 3a27f...24f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Hva tror dere de andre foreldrene tenker om man ikke betaler? Har betalt mest for å ikke bli sett på som sær.. Anonymkode: 7082a...44b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tror dere de andre foreldrene tenker om man ikke betaler? Har betalt mest for å ikke bli sett på som sær.. Anonymkode: 7082a...44b Samme her. Dessuten tenker jeg på de som ikke har råd til å skrape sammen til gave flere ganger i året. Barnehage og skole har et gratisprinsipp som er der for en grunn. Dersom man har råd og ønsker å bidra til kostymefest og gaver til personal så gjør det, kjøp inn kostymer og rekvisita, kjøp inn en gave på vegne av foreldre og barn. Men ikke oppfordre til spleising... Det er en uting. Personlig vil jeg mye heller skrive en personlig hilsen fra barnet på et kort og levere med en twist pose/sjokoladeplate eller lignende som alle de ansatte kan kose seg med til kaffen før sommerferien. Det synes jeg er mer enn nok, da vil de få mye godt, mange fine personlige hilsener og det er overkommelig for en hver familie. Anonymkode: e2d47...5ca
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Ble noen gaver i løpet av året, sommer og julegaver , og selvsagt om noen sluttet Anonymkode: f9b2a...619
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Like lite som jeg gir til postmannen, han som tømmer spøla, hun i kassa på nærbutikken, tannlegen, helsesykepleier og andre som yter tjenester vi betaler for Anonymkode: 4c92e...220 Helt enig. Søppelmannen kan jeg godt sette ut noe kaldt å drikke til da på sommeren. Anonymkode: 37589...664 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 Jobber i barnehage, og har aldri fått gaver. Noen foreldre skriver kort og gir ei konfekteske feks til hele personalgruppa i jula, men vanligere å ikke gi. Anonymkode: 2bf5b...e2b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 Vi spleiser på blomster, prosecco og noe god eplemost til hver enkelt før sommerferien. Til jul er det ingen spleis, da er det opp til hver enkelt om, og eventuelt hva man ønsker å gi. Pleier å gi kort og noe godt "snacks" som ikke er sjokolade, for eksempel olivenolje, honning, eller hjemmelagde kjeks. Liker å gi noe da de ansatte tross alt ser barna mine like ofte som meg selv og fordi de er utrolig varme, gode og engasjerte mennesker. Anonymkode: 7f05c...fec 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 Pleier ikke gi noe. En gang bakte min kone en kake til barnehagetantene som takk for barnepass Anonymkode: 238d2...576
Brunello Skrevet 29. mai 2021 #13 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Like lite som jeg gir til postmannen, han som tømmer spøla, hun i kassa på nærbutikken, tannlegen, helsesykepleier og andre som yter tjenester vi betaler for Anonymkode: 4c92e...220 Jeg er då glad alle ikke er som deg. Det hadde blitt et kaldt samfunn. Det er vanlig å gi en oppmerksomhet til barnehageansatte, lærere ansatte på sykehjemmet der foreldre bor m.m. Det er fordi man får et helt annet mellommenneskelig forhold til de enn andre tjenesteytere. og å si at man betaler for barnehageplassen er en sannhet med store modifikasjoner. Du betaler et liten del av hva det koster. 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #14 Skrevet 29. mai 2021 Jul og/eller til sommeren tenker jeg holder... Tror jeg hadde følt litt på et ubehag om jeg skulle få flotte greier hver eneste ferie. Anonymkode: 33800...1d7
Nuith Skrevet 29. mai 2021 #15 Skrevet 29. mai 2021 40 kr i året, og det er til en samlegave til barnehagen som både barn og ansatte får glede av - for eksempel hengekøye og bålpanne
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #16 Skrevet 29. mai 2021 Bruker nok en del siden vi gir gaver til alle de voksne på begge barnas avdelinger til både jul og sommer 🙈 20 gaver i året til ca. 130 kr. hver = 3600 kr. 😬 Anonymkode: 9848d...cc1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #17 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Like lite som jeg gir til postmannen, han som tømmer spøla, hun i kassa på nærbutikken, tannlegen, helsesykepleier og andre som yter tjenester vi betaler for Anonymkode: 4c92e...220 Haha. Du tror du betaler for hele barnehageplassen? Anonymkode: b0ed4...1f2 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 29. mai 2021 #18 Skrevet 29. mai 2021 Andre steder er det ikke tillatt å ta imot gaver. Det kan oppfattes som forsøk på bestikkelser.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #19 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bruker nok en del siden vi gir gaver til alle de voksne på begge barnas avdelinger til både jul og sommer 🙈 20 gaver i året til ca. 130 kr. hver = 3600 kr. 😬 Anonymkode: 9848d...cc1 For at de gjør jobben sin? Å yte omsorg, å trøste, gi klemmer, se alle, fokus på sikkerhet,læring og oppdragelse, mat, stell, soving og bæring: alt dette får de lønn for. Får rengjøringspersonalet på deres egen jobb eller i barnehagen en gave ved årets slutt? Hva med de som jobber på kommunens renseannlegg? Hadde jeg jobbet i barnehage ville jeg blitt litt stresset av å få gaver for å gjøre jobben min. Hva betyr det? Hva forventer de i retur? At barnet deres prioriteres? Anonymkode: 7e5f8...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #20 Skrevet 29. mai 2021 Det hørtes mye ut. Et kort og for eksempel sjokoladehjerter til sommeren eller blomster og noe lite til til avskjed er mer enn nok. Jeg er lærer og vi får noe når de drar videre på neste skole. Noen får bursdagsgaver fra elevene, og de baker kaker, men det er ungdomsskoleelever. Anonymkode: 253f0...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå