Gå til innhold

Slipper ikke vaksinerte karantene hotel?

zemer

Anbefalte innlegg

Vaksinerte slipper karantene ved nærkontakt, men ikke karantene hotel? Skjønner ikke logikken her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei de slipper ikke, men kan ta karantene hjemme hvis du har et egnet sted, og  tallet er mindre 150 smittede pr 100 000 , siste 14 dager. Du kan tese deg ur av karantene tidligst dag 3  etter hjemkost

Dett er så tåpelig og gir ingen mening. Risikoen for smitte, er veldig lav . Du må være tett på en smittet litt over tid, og da er risikoen  for smitte 0,05. 

Jeg som sykepleier kan gå på jobb,(til mine uvaksinerte pasienter)  hvis en i min husstand er smittet, men reiser jeg til Sverige en tur må jeg sitte i karantene? Jeg er for korona tiltak som er nødvendig, men dette er helt meningsløst . 

De skylder på dokument forfalskning,, og dermed må alle behandles som "kriminelle" dessuten kan det lett sjekkes opp via sysvak,. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (33 minutter siden):

Nei de slipper ikke, men kan ta karantene hjemme hvis du har et egnet sted, og  tallet er mindre 150 smittede pr 100 000 , siste 14 dager. Du kan tese deg ur av karantene tidligst dag 3  etter hjemkost

Dett er så tåpelig og gir ingen mening. Risikoen for smitte, er veldig lav . Du må være tett på en smittet litt over tid, og da er risikoen  for smitte 0,05. 

Jeg som sykepleier kan gå på jobb,(til mine uvaksinerte pasienter)  hvis en i min husstand er smittet, men reiser jeg til Sverige en tur må jeg sitte i karantene? Jeg er for korona tiltak som er nødvendig, men dette er helt meningsløst . 

De skylder på dokument forfalskning,, og dermed må alle behandles som "kriminelle" dessuten kan det lett sjekkes opp via sysvak,. 

Det er vel utenlandske man er mest redd for med tanke på forfalskning, ikke nordmenn/bosatte i Norge som er registrert i sysvak. Derfor venter man på et verifiserbart system som kan gjelde mest mulig av EU hvert fall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vaksinerte må ta karantene etter reise så gidder ikke jeg å reise noe sted. Normale mennesker med fulltidsjobb har ikke mulighet til å først reise på ferie så måtte ta 7-10 dager ekstra i karantene etter ferien.

Bare pensjonister, arbeidsledige og studenter som har mulighet til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (22 timer siden):

Det er vel utenlandske man er mest redd for med tanke på forfalskning, ikke nordmenn/bosatte i Norge som er registrert i sysvak. Derfor venter man på et verifiserbart system som kan gjelde mest mulig av EU hvert fall. 

men det gir fremdels ingen mening, at de som kan sjekkes via sysvak må sitte i karantene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...