Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har gått på næringsakademiet ?Skal begynne på medisinsk sekretær og lurer litt på hvordan det er.Så dere som er utdannet sekretær fortell fortell :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styr for guds skyld unna NA. Har vært mange tidligere tråder om denne skolen, så anbefaler at du søker dem opp og leser dem.

Skrevet

Ja, hold deg unna!!!! Den utdannelsen kan du ikke bruke til annet enn å jobbe på et tørt kontor. Er ikke verdt en dritt

Skrevet

Enig med de over. Jeg er medisinsk sekretær, men den utdannelsen var fullstendig bortkastet, for nå vil man helst ha helsesekretærer med godkjenning. Angrer veeldig på at jeg brukte tid og penger på den utdannelsen.

Skrevet

jeg tror ikke man alltid skal høre på hva andre mener...gjør hva du tror er riktig,er folk som har fått jobb som har gått på na, noen får ikke jobb uansett skole..kommer ann på hvordan man er som person å hvordan man utgir seg der man søker...

Skrevet

Om du har 50-60000 og et år å sløse bort så er det vel greit. Som noen sier over her så vil folk ha helsesekretærer med "ordentlig" utdannelse. Med det mener jeg at NA og lignende skoler ikke lærer bort halvparten av det man egentlig trenger å vite i et slikt yrke.

Skrevet

Er nå begynt på na, og tar sjansen på at det er jobb til meg etterpå :) Har tatt grunn kurs helse`/sosial og bestått noen allmen fag som jeg tok i fjor på privat gymnas.Til neste høst skal jeg 1år i praksis før jeg skal søke meg jobb Er igjennom yrkesrettet attføring.

Skrevet

Var da svært så mange som var negative her da :overrasket:

Jeg gikk Utdanningshuset og var ferdig i sommer. Fikk først jobb på sykehus og nå fikk jeg drømmejobben på et legekontor. Fikk høre når jeg begynte at jeg aldri ville få jobb men det fikk jeg så lett som bare det. Jeg sto på og oppsøkte kontorledere på sykehus og fikk dermed jobb. Trives veldig godt med jobben og er veldig glad for at jeg brukte 40.000,- på utdanning.

Jeg tjener forresten 255.000 i året men jeg har 11 års ansinitet. Gjør det som som du har lyst til du og ikke hør på alle andre.

Men husk at du må stå på for å få jobb, man kan ikke bare sitte hjemme og vente på jobb :)

En ting som er lurt er å søke sommerjobb på sykehuset så får du en fot innenfor. Da blir du gjerne kjent med leger, som gjerne er gift med leger... du får da et nettverk og gode kontakter og vips har du drømmejobben på legekontor hvis det er det som er drømmejobben din.

Skrevet

Bra det ordna seg for deg. Da jeg gikk på NA hadde vi ikke ordentlige lærere(de hadde 0 begreper om å undervise), utdaterte dataprogrammer som hadde 0 relevans i forhold til hva som er ute i det virkelige liv, bøkene kom vel ca 2-3 mnd ut i skoleåret, skolen ble ikke enige om hvordan løpet skulle legges opp. Først skulle det være sånn også stemte ikke det og alt ble kastet ut vinduet for så å begynne på noe helt nytt osv. De som ble gikk medisinsk sekretær som det så pent heter ble sittende uten lærer i et halvt år fordi skolen ikke greide å finne noen til å overta.

Forventer jaggu noe bedre til den prisen. Skolen er nedlagt pr i dag da. :twisted:

Skrevet

Når et gjelder NA så har ikke jeg hørt så mye positivt heller, sats heller på utdanningshuset. Jeg har hørt fra kontorledere på sykehuset at de heller ansetter personer som har gått utdanningshuset enn de som har gått 3 år på vidergående. Det er derfor at personer fra utdanningshuset er ofte mer eldre og mer mye mer motivert for å jobbe som med.sek.

  • 2 år senere...
Gjest Gjest_karoline_*
Skrevet

HEI. jeg har tenkt og gå medisinsk sekretær gjennom utdanningshuset. jeg er bare 20 år når jeg blir ferdig, tror dere jeg har noe mulgheter for å få jobb da?jeg bor i østfold også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...