Gå til innhold

Migreneforebyggende - hva funker?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hva heter de migreneforebyggende tablettene du bruker? Og har du evnt noen bivirkninger? Hva koster de?

(Og ja, jeg mener FOREBYGGENDE, de man tar hver dag, IKKE smertestillende :) )

Mine fases ut i 2021 og erstatteren er SYKT mye dyrere, så det blir ikke aktuelt. Men igjen, det er ikke aktuelt med migrene heller.. så.. 

Ønsker tips til andre merker som noen har god erfaring med :) 

Anonymkode: e2801...520

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke medisiner bruker du nå? 
Hva har du brukt tidligere, og hvilken effekt hadde de?

Anonymkode: 89af8...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Bruker, og har kun brukt, Pranolol og de har fungert utmerket på meg! Har redusert migreneanfall og styrke med minst 50%, så de har vært helt topp. Men fases jo ut, dessverre..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Pranolol

Da kan du bruke Propranolol Accord. Samme virkestoff, annen produsent. Har ikke fastlegen din informert godt nok om dette? 

Anonymkode: 89af8...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Propranolol Accord: søkte på disse nå, finnes ikke på noe apotek i nærheten av meg og er heller ikke mulig å bestille som hjemlevering 😕 

De lokale apotekene har kanskje mulighet til å bestille inn kun til meg? Eller..? Vet ikke om de gjør sånt..

Har nettopp byttet fastlege, har første time der neste uke, så skal be henne sjekke alternativer til bytte da :) 

Har brukt Pranolol i mange år, og det er først nå i 2021 de fases ut, så har ikke vært opptatt av å bytte tidligere, har jo ikke hatt noen grunn til det siden de har fungert så bra på meg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Propranolol Accord: søkte på disse nå, finnes ikke på noe apotek i nærheten av meg og er heller ikke mulig å bestille som hjemlevering 😕 

De lokale apotekene har kanskje mulighet til å bestille inn kun til meg? Eller..? Vet ikke om de gjør sånt..

Har nettopp byttet fastlege, har første time der neste uke, så skal be henne sjekke alternativer til bytte da :) 

Har brukt Pranolol i mange år, og det er først nå i 2021 de fases ut, så har ikke vært opptatt av å bytte tidligere, har jo ikke hatt noen grunn til det siden de har fungert så bra på meg

Apoteket kan bestille ja. Jeg går på sjeldne medisiner som apotek som regel ikke har inne pga den spesielle sammensetningen, men de bestiller for meg, både apotek 1og den andre jeg ikke husker. 

Anonymkode: fe654...f58

AnonymBruker
Skrevet

Åh, det er jo helt supert! 

Tusen takk for hjelpen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...