Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fortjener ingenting, de har selv datt seg i situasjonen. Så er deres feil. 

Dette skjedde med en venn av meg og er drittlei av sutring og klaging hans på hvor fælt livet hans er. 

Nei, narkomane fortjener ingenting 

Anonymkode: 5be26...3fc

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delvis helt enig med deg, men dette er mennesker som sliter, og ber kanskje om en hjelpende hånd, og da gjør man ikke saken bedre ved å utstøtte dem helt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for informasjonen.

Anonymkode: 0f8ee...220

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for informasjonen.

Anonymkode: 0f8ee...220

Bare hyggelig, håper det gjorde dagen din innholdsrik

• Liker 1
Skrevet

Narkomane fortjener vel akkurat like mye/lite hjelp som alle andre som er i behov for et eller annet. Blir for enkelt å si at folk kan skylde seg selv synes jeg.

Men, skjønner godt at du blir sliten og lei hvis du har en venn som er i denne gruppen, rusavhengige kan være utmattende og nedbrytende å forholde seg til.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg du har lite kunnskap om mennesker og hvordan hjernen fungerer. Noen er gjerne uheldige og kommer i dårlig miljø. Men mange har opplevd forferdelige ting som man nesten ikke kan forestille seg. Omfattende omsorgssvikt fra barndommen. Så de bruker det som en flukt. Så er desverre avhengigheten utrolig vanskelig å komme ut av. 

Anonymkode: 7fe47...2fe

• Liker 31
Skrevet

Tja, jeg for min del tenker at det er samfunnets ansvar å behandle et menneske FØR det må selvmedisinere seg selv.
Problemet har startet lenge før man begynner å ruse seg - hvem har da ansvar? 

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Tja, jeg for min del tenker at det er samfunnets ansvar å behandle et menneske FØR det må selvmedisinere seg selv.

Enig. 

Anonymkode: 7fe47...2fe

• Liker 2
Skrevet

For en egoistisk tankegang. Har hatt en narkoman bror, som desverre er død no. Det er tungt, slitsomt og veldig utmattende å ha slikt nært på seg. Men aldri livet om jeg mener han hadde fortjent mindre eller ikke sku fått hjelp. 

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette skjedde med en venn av meg og er drittlei av sutring og klaging hans på hvor fælt livet hans er. 

Det kommer jo an på hvor høyt man legger listen. De fleste mennesker er ikke konstruktive, egentlig, og er veldig avhengig av at andre oppfører seg bra, utenom de rikeste. 

Anonymkode: ea386...fe1

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (2 minutter siden):

Enig. Etter å ha sett hvor ofte systemet avviser de som trenger hjelp (ble selv avvist av DPS onsdag denne uken da jeg var der for vurderingstime og sa jeg var dypt deprimert, suicidal og hadde til og med gått så langt at jeg har funnet en metode) så er det ikke det minste rart at så mange ender opp med rus. 

Anonymkode: 3b816...6be

• Liker 9
Gjest loveli
Skrevet

Hva faen???

Narkomane har ofte opplevd noe som får dem til å forsvinne inn i rusen. Ikke alle, men mange.

Det er en svak gruppe mennesker som ikke har en forsvarsmekanisme. Ingen som går i tog for dem eller som står opp for dem. Det fører til at det er enda vanskeligere for dem å komme seg ut av rusen fordi de er stigamtiserte og hatet av så mange. Mangler du et par tenner så får man ikke jobb.

Forkastelig å hate en svak gruppe på denne måten!

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Samme med de som havner i bilulykker. Alle vet at ulykker kan skje, så hvorfor være så dum å sette seg i en bil da? 🙄

Anonymkode: 02c2c...505

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du må være usedvanlig intelligent og reflektert.

Har du noen gang hørt om noen som plutselig bestemte seg for å bli narkoman?.

Anonymkode: 8ed11...307

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble rusmisbruker i en alder av 40 år. Etter 20+ år med å trygle helsevesenet om hjelp, uten at noen løftet en finger for meg. På et eller annet tidspunkt så måtte jeg ha noe for å døyve smertene, og når helsevesenet vender en ryggen, hva skal man da gjøre? Når det systemet som er der for å hjelpe meg, ikke hjelper meg? 

Det er lett å sitte på KG og anonymt dømme andre, når man ikke nødvendigvis vet hva man prater om.

Anonymkode: bfc37...926

• Liker 20
Skrevet

Du har en venn som er narkoman, og på grunn av hvordan han er og har det så konkluderer du med at ingen narkomane og fortjener noe.... ja, det var da også en måte å konkludere på... 

Jeg har vært rusavhengig, har vært i behandling og er nå rusfri. Jeg fortjener en hel masse nå, og det gjorde jeg som rusavhengig også :) 

Men du skal få lov til å mene det du vil, du er ikke alene om å tenke slik heller, men jeg er glad veldig mange ikke deler ditt syn. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er en litt skummel tankegang, at vi skal gi blaffen i alle som har gjort ting som ikke er like smarte. 

Anonymkode: 4be77...178

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

"Fortjener ingenting"-lista kan bli superlang med den tankegangen.

Narkomane, folk i bilulykke som selv satte seg inn i bilen, kvinner med ødelagt underliv etter fødsel da de selv valgte å bli gravide, menn i arbeidsulykker for de selv valgte den type jobb. 

Etter en ulykke fikk jeg selv skrevet ut oxynorm. Den er litt skummel. Den virket slik på meg - den ga ikke ga rus, men smerten forsvant. Når smerten kom på igjen som et lyn, var det på tide med ny tablett. Og slik kunne det ha fortsatt. 

Anonymkode: e1a42...9bb

• Liker 6
Skrevet

For en ondskapsfull ting å si

• Liker 5
Skrevet

Narkomane er svært ofte mennesker som har hatt dårlige forutsetninger i livet. Ja, det er de selv som har tatt valget om å begynne å bruke, men et viktig spørsmål er hvorfor de har begynt å bruke. Hvis du setter deg inn i dette tror jeg du vil kunne se veldig annerledes på at narkomane ikke fortjener noen ting. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...