Gå til innhold

jeg har så vondt mageeeeeeeen!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

panikkfylt jasmin !

Jeg fikk verk i mageregionen ved livmor /eggledere igår...vært hos legen idag..alt så bra ut ..men hun tok noen prøver..er så vondt holder på og klikke for meg !!!!!!!!!! ;/hihi..ro meg ned..jeg er panisk når jeg får vondt der(redd for å bli steril..blablabla)..har dere hatt noe sånt .?

teit inlegg..

klem fra en sytende jasmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jupp, men jeg gikk leeeeenge med det fordi ingen fant ut hva det var. Til slutt var smertene så kraftige at jeg ble innlagt på sykehus, fikk masse antibiotika intravenøst bla bla bla. De fant vel til slutt ut at det var cyster som hadde vært på ferde. De er totalt ufarlige men kan være for jævlig vonde :-?

Dette var jo theeeee trøste innlegg delux da :roll: Håper du er bedre i morgen Jasmin. God bedring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, men jeg gikk leeeeenge med det fordi ingen fant ut hva det var. Til slutt var smertene så kraftige at jeg ble innlagt på sykehus, fikk masse antibiotika intravenøst bla bla bla. De fant vel til slutt ut at det var cyster som hadde vært på ferde. De er totalt ufarlige men kan være for jævlig vonde :-?

Dette var jo theeeee trøste innlegg delux da :roll: Håper du er bedre i morgen Jasmin. God bedring :D

usj...håper det er det.....jeg er redd det kan være en infeksjon som gjør meg steril eller no..:/

takk for svaaaaaar :)

*klem

*paniskjasmin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å bli sjekket for endometriose, hvis hun ikke har gjort det. Det kan være små væskefylte cyster som sprekker, og det er kjempevondt væsker renner ut i bukhulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å bli sjekket for endometriose' date=' hvis hun ikke har gjort det. Det kan være små væskefylte cyster som sprekker, og det er kjempevondt væsker renner ut i bukhulen.[/quote']

farlig? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehagelig og vondt - plagsomt - men kan behandles - slapp av. Kom deg til legen og få tatt en skikklig GU med ultralyd og det hele.

Skal mye til at det feiler deg noe som ikke oppdages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ubehagelig og vondt - plagsomt - men kan behandles - slapp av. Kom deg til legen og få tatt en skikklig GU med ultralyd og det hele.  

Skal mye til at det feiler deg noe som ikke oppdages.

Jeg va hos legen igår..nå må jeg til henne igjen i morgen..hun mente det var eggløsning..jeg prøvde fortelle henne at den var over men...kan være et bare er luft..men det skal litt til at jeg har vondt i livmor da?..første gang jeg har hatt det slikt...

takk for tips..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både cyster på eggstokkene som sprekker og luft i magen, og de to kan overhode ikke sammmenliknes! Cyster som sprekker kan sammenliknes med en knivaktig følelse, og jeg kunne ikke puste ut uten at det stakk. Legene trodde kanskje det var akutt blindtarmbetennelse, men det var cyster. De er helt ufarlige, men inni granskauen vonde!

Luft i magen er også vondt, men smerten er mer diffus og lenger opp. For meg hjelper det å legge meg på magen når disse inntreffer - ikke særlig morsomt når man er på fest eller borte :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehagelig og vondt - plagsomt - men kan behandles - slapp av. Kom deg til legen og få tatt en skikklig GU med ultralyd og det hele.  

Skal mye til at det feiler deg noe som ikke oppdages.

Hmm..han ville vel sett cyster ved ultralyd..tok nemlig det idag..han mente det var en sjanse for en infeksjon..jeg har hatt vondt i fire dager..jeg rekker da ikke bli steril så fort..hmmz..fikk hvertfall to sorter av antibiotika,,magen var bare vond i to dager..men det var ikke knivaktig slik astra sa..jeg larte jo og gå og sånn..men det var ubehaglig og skremmende..

mye syting fra min side her nå men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en folikkel...... Aner ikke forskjell på cyste og folikkel. Jeg besvimte p.g.a smerter , og da jeg kom inn til legen, sa de at det kunne være en folikkel som hadde sprukket. Kastet opp gjorde jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en folikkel...... Aner ikke forskjell på cyste og folikkel. Jeg besvimte p.g.a smerter , og da jeg kom inn til legen, sa de at det kunne være en folikkel som hadde sprukket. Kastet opp gjorde jeg også.

vil ikke sånt synes på ultralyd..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Jasmin! Håper magen din har det bedre nå.

Cyster ser man på ultralyd. Det var vha ultralyd de oppdaga mine! Når det gjelder folikler, veit jeg ikke om disse synes på ultralyden - de er jo så små (Folikkel er jo sekken der egget modnes). Det kan jo hende at en betent folikkel er stor nok til å synes?

Håerper ting er bedre meg deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Jasmin! Håper magen din har det bedre nå.

Cyster ser man på ultralyd. Det var vha ultralyd de oppdaga mine! Når det gjelder folikler, veit jeg ikke om disse synes på ultralyden - de er jo så små (Folikkel er jo sekken der egget modnes). Det kan jo hende at en betent folikkel er stor nok til å synes?

Håerper ting er bedre meg deg!

jaaa.nåå begynner ting bli litt bedre..:) fikk prøveresultat idag og..alt var fint..var bare litt bakterier på aveie *puh* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...