Gå til innhold

Har valpen min urinveisinfeksjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har begynt å tisse lite og ofte, oftere enn før, og mindre enn før. Går og småskvetter. Setter seg av og til ned for å tisse, men det kommer ikke noe ut. Har vært sånn de siste par dagene, men har ikke sett det ordentlig før i dag.

Ellers virker hun helt fin. Glad, leken, viser ikke teg til smerter, ingen blod i urinen.

Leser overalt at det er vanlig at de viser tegn til smerter/har nedsatt allmenntilstand/noen har feber/blod i urin/virker å lide, men hun er helt normal ellers. Kan dette være noe annet? 

Jeg tenkte å gi henne C-vitaminer og tranebær i morgen, da flere har anbefalt det, men bør jeg ta henne til veterinær raskt? 

Anonymkode: 55edb...09a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta henne til veterinær før du begynner å eksperimentere med egenbehandling. 

Anonymkode: 72a7a...30a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun har begynt å tisse lite og ofte, oftere enn før, og mindre enn før. Går og småskvetter. Setter seg av og til ned for å tisse, men det kommer ikke noe ut. Har vært sånn de siste par dagene, men har ikke sett det ordentlig før i dag.

Ellers virker hun helt fin. Glad, leken, viser ikke teg til smerter, ingen blod i urinen.

Leser overalt at det er vanlig at de viser tegn til smerter/har nedsatt allmenntilstand/noen har feber/blod i urin/virker å lide, men hun er helt normal ellers. Kan dette være noe annet? 

Jeg tenkte å gi henne C-vitaminer og tranebær i morgen, da flere har anbefalt det, men bør jeg ta henne til veterinær raskt? 

Hjemmekomponert medisinering med vitaminer og naturpreparat ville jeg definitivt droppet til fordel for et veterinærbesøk. 

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er valpen da? Hyppigere tissing og markering er jo vanlig når løpetid nærmer seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
venus24 skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er valpen da? Hyppigere tissing og markering er jo vanlig når løpetid nærmer seg.

Ca 4 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Hva sa veterinæren?

Anonymkode: d0526...994

AnonymBruker
Skrevet

Dra til dyrlegen, herregud. Det kan være farlig med ubehandlet urinveisinfeksjon. 

Anonymkode: 00fa6...ce2

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror kanskje også at det er UVI. Min hund holdt på sånn, tisse ofte uten at det kom noe, i noen dager før hun fikk nedsatt allmenntilstand da hun hadde blærekatarr. Så jeg anbefaler også å ta henne til veterinær! 😄

Gjest Linny111
Skrevet

Valpen vår var sånn da hun var rundt tre mnd gammel. Hun hadde krystaller i urinen. Det gikk greit å behandle med medisiner, men viktig å sjekke sånt hos veterinær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...