AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Har akuratt fått vite at jeg har kreft(laukemi) og skal ha cellegift. Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. Skal på samtale til legen neste uke og mest sansynnelig begynne behandlig samme uke. Jeg har gode prognoser siden det ble oppdaget tidlig. Noen som har erfaring og vil dele? F.eks hvor lang tid det tar å få en dose? Bivirkninger? Hvor lenge er man på sykehuset av gangen både poliklinisk og sengepost, tid i mellom...?? Skal jo så klart stille alle spørsmål til legen, men om noen vil dele erfaringer......😭 Anonymkode: 1a206...762 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Huff, jeg føler med deg ❤️ Jeg har hatt cellegift, men det var for brystkreft, og det er jo en annen type cellegift enn det du sikkert skal ha. Jeg satt ca 2 timer hver 3.uke. Det var veldig skummelt første gangen husker jeg, når jeg ikke visste hva jeg gikk til, men de er så utrolig flinke på sykehuset at jeg ble beroliget med en gang. Det var på langt nær så jævlig som jeg hadde trodd på forhånd 😅 Så dette kommer til å gå helt fint ❤️ Anonymkode: ed133...8f7 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Her er det mye bra informasjon. https://kreftforeningen.no/om-kreft/behandling/cellegift/ Kjenner flere som har fått cellegift og som ikke har fått så veldig mange bivirkninger men det virker som om det er litt variabelt alt ettersom hvor kreften er. En som hadde prostatakreft hadde både stråling og cellegift og han merket kun litt kvalme og diare de siste dagene mens venninna mi med brystkreft ble dårlig fra dag 1 nærmest. Pass på at du har kvalmestillende iallfall., beste rådet jeg har som venninna mi sa til meg. Det kommer nok uansett til å gå greit, de er flinke her i Norge.🥰 Anonymkode: 5c425...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Lykke lykke til - alle gode tanker din vei❣️ Anonymkode: 8bd19...2de 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Lykke til, så bra at de oppdaget det tidlig! Sender deg mange gode tanker og klemmer, jeg håper du får mange svar her ❤ Anonymkode: 970fd...a8f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Ts, det finnes forskjellige typer leukemi og behandlingen for de forskjellige typene er vidt forskjellig. Så derfor bør du snakke med legen, du kan få veldig feil svar her hvis noen svarer om behandlingen for en annen type sykdom. Lykke til med behandling ❤️ Anonymkode: 6a9d1...de5 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Jeg har også kreft, men en annen type. Vil bare si at jeg føler med deg. Det er grusomt å gå rundt å ikke vite hva som skal skje og når. Håper du slipper å vente lenge. Lykke til med behandlingen ♡ Anonymkode: dfa46...281 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #12 Skrevet 27. mai 2021 Mine tanker når jeg er redd: alternativet er verre. Og å ta med noe som distraherer deg. Om det er å lytte til podcast, lese en bok eller spille på mobilen. Alt er bedre enn "å kjenne etter". Lykke til. Anonymkode: 24c35...294 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #13 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ts, det finnes forskjellige typer leukemi og behandlingen for de forskjellige typene er vidt forskjellig. Så derfor bør du snakke med legen, du kan få veldig feil svar her hvis noen svarer om behandlingen for en annen type sykdom. Lykke til med behandling ❤️ Anonymkode: 6a9d1...de5 Skal så klart snakke med legen, men vil gjerne være litt forberedt generelt om hva jeg evt. kan forvente. Verste jeg vet er å gå til noe helt ukjent. Men skal til Radiumhospitalt for behandling og vet at der har de dem aller beste legene så det er i alle fall en liten lettelse. Anonymkode: 1a206...762
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #14 Skrevet 27. mai 2021 Har selv hatt leukemi og begynte med behandling etter noen timer, men er jo forskjellige typer og undergrupper. Godt å høre at prognosene er gode! Ønsker deg lykke til og sender gode klemmer! Anonymkode: 1fdae...26d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå