Gå til innhold

Renault Zoe og "hyttelader"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg skal kjøpe en brukt Renault Zoe, men har som de fleste andre IT nett hjemme. Jeg har en kontakt i garasjen som er godkjent for Elbiler, men må vel da også ha en såkalt hyttelader for å lade den. Dette følger med bilen. Det jeg lurer på er egentlig bare hvordan det fungerer i praksis? Jeg skal bare kjøre til og fra jobb for det meste. Kan jeg da bare la hytteladeren bli i garasjen og lade som om det skulle vært en helt vanlig ladestasjon? Hvor lang tid tar det? Er hytteladeren dårligere enn en stasjonær lader med TN nett? 

Hilsen noob  :nigo:

Anonymkode: 73b0e...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet at mange som monterer hjemmelader til Zoe får montert opp skilletrafo slik at laderen forsynes med 400V TN, kan det være et alternativ? Den laderen du nevner vet jeg ingenting om, men du har kanskje noe navn/informasjon på den?

Anonymkode: 4b823...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet at mange som monterer hjemmelader til Zoe får montert opp skilletrafo slik at laderen forsynes med 400V TN, kan det være et alternativ? Den laderen du nevner vet jeg ingenting om, men du har kanskje noe navn/informasjon på den?

Så ikke så nøye på den, men det er en portabel lader som har trafo og da lager sitt eget TN nett. Så jeg håper liksom det holder og jeg slipper å montere noe ekstra greier. Garasjen den skal stå i er felles, så er vel bare visse ting jeg kan gjøre der inne. 

Anonymkode: 73b0e...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den kan du nok fint bruke som vanlig lader ja :) Men den bør være på egen kurs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...