Gå til innhold

pasientreiser


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Måtte hentes med ambulanse i går på natten, når jeg skulle hjem måtte jeg få en venn til å hente meg, hvordan gjør jeg det da med pasientreieser? Begge veier eller bare hjem? Kameraten måtte jo kjøre til og for å hente meg.

Anonymkode: 22460...edf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjåføren må søke, men det er ikke sikkert det blir dekket, pasientreiser er veldig strenge. Du skulle hatt en taxi rekvirert av sykehuset, fikk du tilbud om det eller spurte du? Var det midt på natten eller dagen etter? 

 

Anonymkode: 2bd10...60e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor orker du i det hele tatt å styre med det for noen usle kroner? Hadde ikke jeg giddet. 

Anonymkode: f317e...837

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor orker du i det hele tatt å styre med det for noen usle kroner? Hadde ikke jeg giddet. 

Anonymkode: f317e...837

Er jo forskjell på om det er 20 eller 300km tur da...

Anonymkode: 2bd10...60e

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på Helsenorge.no, finner underrubrikken Pasientreiser der og fyller ut dataene dine. Du får nok kun dekt reisen i fra sykehuset ( en vei)

Anonymkode: 542e3...09b

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor orker du i det hele tatt å styre med det for noen usle kroner? Hadde ikke jeg giddet. 

Anonymkode: f317e...837

Det er 63km en vei, tur retur blir det 4-500kr det, for meg er ikke det småpenger.

Anonymkode: 22460...edf

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Sjåføren må søke, men det er ikke sikkert det blir dekket, pasientreiser er veldig strenge. Du skulle hatt en taxi rekvirert av sykehuset, fikk du tilbud om det eller spurte du? Var det midt på natten eller dagen etter? 

 

Anonymkode: 2bd10...60e

Jeg ble hentet etter ambulansetur, ikke snakk om noe taxi her, måtte ordne selv.

Anonymkode: 2a872...1d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sjåføren må søke, men det er ikke sikkert det blir dekket, pasientreiser er veldig strenge. Du skulle hatt en taxi rekvirert av sykehuset, fikk du tilbud om det eller spurte du? Var det midt på natten eller dagen etter? 

 

Anonymkode: 2bd10...60e

Hun "skulle ikke hatt taxi av sykehuset", taxi er noe man får dersom sykehuset mener det er medisinsk nødvendig. Å bli hentet i ambulanse betyr ikke at man trenger det hjem igjen. 

Anonymkode: fb128...c01

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan skrive det på i merknadsfeltet på skjemaet, så vil pasientreiser vurdere om du har rett på begge veier. 

Hvis du ikke bryr deg om å være ærlig, så kan du jo bare søke begge veier. Jeg vet ikke om Pasientreiser kan finne ut at du reiste med ambulanse den ene veien. Bare ikke legg ved noen avslørende fergebilletter, eller noe. 

Anonymkode: c0a2b...a9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...