Gå til innhold

Finnes det medisiner mot overvekt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tro på kosttilskudd mot dette men finnes det noe på resept som faktisk fungerer? 

Jeg har bmi på 32 så bør ha rett på det... 

Anonymkode: 6efab...8ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trening og magert kosthold.

Anonymkode: 07a2d...c18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke tro på kosttilskudd mot dette men finnes det noe på resept som faktisk fungerer? 

Jeg har bmi på 32 så bør ha rett på det... 

Anonymkode: 6efab...8ce

Du har for lav bmi til å få det dekket, og hvis du googler så hadde du både funnet alternative medisiner, samt krav om bmi.

Anonymkode: 28ea9...e92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trening og magert kosthold.

Og Amfepramon nedsetter appetitten og øker forbrenningen. 

AnonymBruker
Skrevet

Mysimba feks

Anonymkode: d1928...9b9

Skrevet

Jeg bruker sadexa, en sprøyte. Betaler det selv fordi bmi er for lav og ingen tilleggssykdommer. Koster 2800kr for 5 sprøyter som burde holde i 2-5 mnd aot ettersom hvor stor dose du tar. 

AnonymBruker
Skrevet
Slitenmamma skrev (25 minutter siden):

Jeg bruker sadexa, en sprøyte. Betaler det selv fordi bmi er for lav og ingen tilleggssykdommer. Koster 2800kr for 5 sprøyter som burde holde i 2-5 mnd aot ettersom hvor stor dose du tar. 

Regner med at du bruker Saxenda.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Regner med at du bruker Saxenda.

Ha ha helt rett 

AnonymBruker
Skrevet
Slitenmamma skrev (51 minutter siden):

30 dager holder en sånn pakning i på ordinær dose, så det er mye dyrere enn du forespeilet... 

Anonymkode: 7d73b...c88

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

30 dager holder en sånn pakning i på ordinær dose, så det er mye dyrere enn du forespeilet... 

Anonymkode: 7d73b...c88

Jeg bruker forsatt 0.6 ml på uke 3, og har mye igjen i min første sprøyte. Og har ennå ikke behov for å øke da jeg har storsett ingen matlyst. Men så har jeg uansett holdt på med livsstilendring i mange mnd så hadde nok krympet magesekken min før jeg begynte på medisin.  Men er man på 3 ml ja så bruker man fort opp en sprøyte. Er vel bare 5 dager så er den tom. 

AnonymBruker
Skrevet
Slitenmamma skrev (17 minutter siden):

Jeg bruker forsatt 0.6 ml på uke 3, og har mye igjen i min første sprøyte. Og har ennå ikke behov for å øke da jeg har storsett ingen matlyst. Men så har jeg uansett holdt på med livsstilendring i mange mnd så hadde nok krympet magesekken min før jeg begynte på medisin.  Men er man på 3 ml ja så bruker man fort opp en sprøyte. Er vel bare 5 dager så er den tom. 

Fått på resept? 

Anonymkode: e0a67...443

AnonymBruker
Skrevet
Slitenmamma skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor du utsetter deg selv for bivirkningene denne medisinen medfører, og bruker så mye penger på noen sprøyter som du like godt kunne brukt på vanlig mat? 

Anonymkode: b5a41...146

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor du utsetter deg selv for bivirkningene denne medisinen medfører, og bruker så mye penger på noen sprøyter som du like godt kunne brukt på vanlig mat? 

Jeg har ingen bivirkninger faktisk. Og det er bare mye enklere for meg å ikke føle sult enn å føle at at jeg hele tiden vil ha snop og mat. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Faste 12-14 timer i døgnet så produserer kroppen din mer av hormonet som gir metthetsfølelse. Eks spis kveldsmat kl 21 og frokost mellom 9-11 dagen etterpå.

Anonymkode: 519ae...65b

Skrevet

Hei. Jeg har brukt Saxenda siden september 20. Startet på 118 kg og veier nå 91 kg dvs 27 kg :) For meg virker medisinen helt utrolig bra! Skal ned 15 kg til men tenker det går bra for jeg tusler stadig litt og litt nedover i vekt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Faste 12-14 timer i døgnet så produserer kroppen din mer av hormonet som gir metthetsfølelse. Eks spis kveldsmat kl 21 og frokost mellom 9-11 dagen etterpå.

Anonymkode: 519ae...65b

Eller kutt ut kveldsmat og ikke spis før lunjs/middag neste dag. 

Anonymkode: 53921...52e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fordi hun ikke skal bruke så mye penger på vanlig mat. 😁

Anonymkode: 53921...52e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...