Gå til innhold

har du akt og vært med på snøballkrig

Dubidu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke nå i vinter, men har gjort det et par ganger etter jeg ble voksen. Hvertfall akt. Vennegjengen pleier å ha minst en akedag i året, med bål, hjemmelaget kakao på termos og masse kos og gøy! 

Snøballkrig har jeg gjort 2 ganger, men er ikke superfan av å kaste snøball, særlig med tanke på at det er fort gjort å bli skadet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke Li skrev (6 minutter siden):

Ikke nå i vinter, men har gjort det et par ganger etter jeg ble voksen. Hvertfall akt. Vennegjengen pleier å ha minst en akedag i året, med bål, hjemmelaget kakao på termos og masse kos og gøy! 

Snøballkrig har jeg gjort 2 ganger, men er ikke superfan av å kaste snøball, særlig med tanke på at det er fort gjort å bli skadet. 

Så gøy.  Kasting av snøball kan bli hardt og vondt ja.  Ofte gikk det over i skikkelig snødynk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig gøy. Deilig å kunne være "barnslig" selv om vi er voksne. Nå har flere av oss fått barn også, så da er alle med - fra 2 til 40 år. Av og til noen besteforeldre er med på lasset. Vi blir som oftest en stor gjeng. 

Kjempehyggelig og veldig gøy. Å ake er undervurdert som vinteraktivitet for voksne! Jeg kan ikke fordra å gå på ski, men å ake det klarer alle 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig! Sist jeg akte, fikk jeg bli med på akebrett i et av landets lengste skitrekk..det var nydelig.
Blir også med på snøballkrig når anledningen byr seg, men trekker meg når det begynner å dra seg til, og snøballkrigen forvandles til snøvasking..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk positivt skrev (2 timer siden):

Mrst som bsrn og ungdom, men hatet å bli snøvasket🤪

Ja, noen ble vasket så hardt og intenst at de ikke fikk puste, og ikke fikk tatt igjen heller. Men det finnes gjerne snillere varianter av det. De som vasket eler dynket, syntes det var moro😇  Selv har jeg vært i begge posisjoner...også i voksen alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akt, ja, stort sett hver eneste vinter. (Det kuleste er selvfølgelig der det er skikkelig kjelketrekk og ordentlige kjelker.) 

Snøballkrig... Nei, det synes jeg ikke noe om. Det blir lett stein eller is i snøen, og så blir noen skikkelig skadet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vant nesten alltid og snøvaska eller krynte de fleste.  Var du borti noen sånne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja selvsagt, hver vinter. 

(er over 40 år)

Endret av velociraptor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med dere somikke tar dere selv så høytidelig. Litt lek er alltid bra., så lenge det faktisk er lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers gikk det gjerne litt om hverandre - aking, snøballkrig og kryning - eller altså snøvasking.  Er det ikke sånn? Dyning og snødøping kalles det også

Endret av Dubidu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Dubidu skrev (På 27.5.2021 den 23.03):

Ellers gikk det gjerne litt om hverandre - aking, snøballkrig og kryning - eller altså snøvasking.  Er det ikke sånn? Dyning og snødøping kalles det også

snøvaskekrig, dynkekrig, krynekrig- alt etter dialekt....når snøballene ble liggende og det gikk over i nærkamp😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

en måte å flørte på, har det gjerne vært. Husker du det? Og var det ikke litt gøy?

Endret av Dubidu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er det noen som aldri har vært med på noe av dette?  Aldri dynka noen?Og var det flaut å bli døpt?  Ialle fall for en gutt om ei jente gjorde det?

Endret av Dubidu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...