AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Er det noen som vet om det er mulig og ta ny slankeoperasjon? Jeg tok gastric sleeve operasjon som jeg selv betalte for i 2011. Nå er jeg pga flere årsaker gått opp ganske mye. Jeg har en god del fysiske plager som gjør trening i lange perioder vanskelig, noen medisiner jeg står på har også bidratt. Og jeg har og selfølgelig mye av skylden selv også med tanke på kosthold og diverse. Jeg håper det er noen her som har noe kunnskap om det er mulig med ny operasjon før jeg bestiller time hos fastlegen. Anonymkode: b5bad...5b3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Jeg kjenner en som har fått det dekket seks ganger... Anonymkode: 074a8...930
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner en som har fått det dekket seks ganger... Anonymkode: 074a8...930 😳 Det må jo være tull?! Skjønner ikke at TS med flere tror at (nok en) operasjon av magen skal være løsningen, når problemet sitter i hodet. Anonymkode: 1d84c...ab3 12
Monabanana Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Du kan ta reoperasjon, men det medfører risiko for bivirkninger. Gastric sleeve kan gjøres om til bypass, men hvilket vekttap man kan forvente vet jeg ikke. Det finnes medisiner på markedet nå som kan hjelpe med vektnedgang, mysimba og saxenda. Ville ha tatt kontakt med fastlegen for å vurdere hva som hadde kunnet hjulpet deg.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det noen som vet om det er mulig og ta ny slankeoperasjon? Jeg tok gastric sleeve operasjon som jeg selv betalte for i 2011. Nå er jeg pga flere årsaker gått opp ganske mye. Jeg har en god del fysiske plager som gjør trening i lange perioder vanskelig, noen medisiner jeg står på har også bidratt. Og jeg har og selfølgelig mye av skylden selv også med tanke på kosthold og diverse. Jeg håper det er noen her som har noe kunnskap om det er mulig med ny operasjon før jeg bestiller time hos fastlegen. Anonymkode: b5bad...5b3 Ja det er mulig å bli slanke operert flere ganger. Jeg var på et foredrag med en fra Landsforeningen for overvektige. Hun fortalte at hun var operert to ganger. Anonymkode: a9472...6b2 1
Othea Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Ja. Man kan ta slankeoperasjon flere ganger. Jeg har tatt det selv og jeg angrer. Men men.🙂
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Det er mulig å ta slankeoperasjon flere ganger, spørsmålet her burde være om det er så lurt? Du sier du tok privat sist, og da vil jeg i alle fall anbefale deg å følge det offentlige tilbudet hvis du får denne gangen. Det krever mer av deg i forkant i det offentlige og det sier noe om hvor mye nytte du får av operasjonen i ettertid. Du har tydelig ikke hatt med hodet på veien siden du er tilbake til start, så psykolog henvisning er jo også en mulighet? Anonymkode: e0df8...72c 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Hvordan er suksessraten etter to operasjoner vs en? Anonymkode: 7813c...539 3
miSs. Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Ja, jeg vet om ei som har tatt det hele 3 ganger og fått det dekka. Men man må leve på litt eple juice, most mat og grøt i veldig små mengder. Absolutt ikke en sunn måte å gå ned i vekt på. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 Ja, det er mulig med ny operasjon, men du bør gå til psykolog først. Anonymkode: 564dc...567 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Det er da ikke vits i å ta operasjonen igjen før du har adressert årsaken til du gikk opp etter operasjonen. Hvorfor virker den ikke ennå? Operasjon er risikosport og du trenger ikke å få ønsket resultat og kan ende med store bivirkninger. Er det ikke bedre å høre hvilke alternativer som kan være aktuell for du vurderer en ny operasjon? Psykolog, helse opphold, medisiner mm. Du trenger ikke å trene for å gå ned i vekt. Det er bra for helsen og motivasjon, men det forbrenner ikke så mange kalorier. Anonymkode: 8ea29...70d 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Det som er greia her er at en må gå ned noen kg på egenhånd FØR en får tatt operasjonen. Hvorfor ikke fortsette det løpet der og samtidig lære seg å spise riktig ? Noen bruker mat som rus omtrent som en alkoholiker med alkohol. En slankeoperasjon er et tøft inngrep der mange får tilleggsplager resten av livet Og så er det tusen unnskyldninger for å ikke begynne med livstilsendringen som er eneste utvei i det lange løp Anonymkode: 728b1...c53 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 Sykelig fedme er en medisinsk diagnose på samme måte som Kols. De er begge vanligvis selvforskylt, og kan bedres ved å kutte ut det som gjør deg syk. Det er ikke en sykdom som gjør deg feit, det er at du er blitt feit som er sykdommen. Du får ikke Kols plutselig, uten å ha røykt den på deg. Du får ikke fedme uten å ha spist enormt med mat. Grunnen til at du spiser enormt er ikke en fysisk sykdom, resultatet er en fysisk sykdom. Anonymkode: 7813c...539 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sykelig fedme er en medisinsk diagnose på samme måte som Kols. De er begge vanligvis selvforskylt, og kan bedres ved å kutte ut det som gjør deg syk. Det er ikke en sykdom som gjør deg feit, det er at du er blitt feit som er sykdommen. Du får ikke Kols plutselig, uten å ha røykt den på deg. Du får ikke fedme uten å ha spist enormt med mat. Grunnen til at du spiser enormt er ikke en fysisk sykdom, resultatet er en fysisk sykdom. Anonymkode: 7813c...539 Det er vel ingen her som nekter på at fedme er en livsstilssykdom? Anonymkode: a9472...6b2 1
Gjest Skrevet 28. mai 2021 #15 Skrevet 28. mai 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep, nedsettende innlegg og svar til dette. Anki, mod
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #16 Skrevet 28. mai 2021 miSs. skrev (På 26.5.2021 den 14.10): Ja, jeg vet om ei som har tatt det hele 3 ganger og fått det dekka. Men man må leve på litt eple juice, most mat og grøt i veldig små mengder. Absolutt ikke en sunn måte å gå ned i vekt på. Hvilke krav stilles for å få dekket oper. flere ganger? Anonymkode: 6d6bb...e97
miSs. Skrevet 28. mai 2021 #17 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke krav stilles for å få dekket oper. flere ganger? Anonymkode: 6d6bb...e97 Brokk i spiserøret, uplanlagt graviditet, at man ikke har gått ned så mye som forventet osv. Tror jeg?
Chiubi Skrevet 28. mai 2021 #18 Skrevet 28. mai 2021 Ikke for å være slem, men hva får deg til å tro alt alt skal bli bra bare du blir operert igjen? Det er større risiko for bivirkninger ved flere inngrep. Du har allerede tatt én operasjon, og klarte ikke å gjøre den nødvendige egeninnsatsen. hva er du villig til å gjøre selv for å gå ned i vekt? Det ER mulig å gå ned i vekt uten operasjon, men det krever egeninnsats. Det krever også egeninnsats for å holde vekten nede etter vekttap. https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/slankere-hverdag-3509236 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #19 Skrevet 28. mai 2021 Er du denne gangen klar for livsstilsendringen det kreves? Har du endret livsstil nå, eller tenker du å ta det etter operasjonen? Du sier det er flere faktorer som har gjort at du går opp i vekt. Før disse er tatt hånd om og er under kontroll, så vil ikke en ny operasjon hjelpe deg Anonymkode: e10f2...d1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå