AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Hvis man feks har angstlidelse Eller burde man vente til man er frisk. Jeg føler jeg liksom aldri blir helt frisk Anonymkode: 6f0ba...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Vent. Ikke bra å dra dritten sin over på andre. Anonymkode: f8bdc...730
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Spørs hva det er og om du føler at du takler et forhold og dating nå Viktig å være åpen og snakke om det. Absolutt mulig, tror man hele tiden venter på "perfekt" tidspunkt, men det blir kanskje ikke "perfekt" du må bare date litt og se hvordan du synes det går. Anonymkode: 77a44...32f 1
skreppamedleppa Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 (endret) Selvsagt er det ok å date selv om en har psykiske problemer/vansker/sykdom en periode eller lengre. Alle har både en fysisk helse og en psykisk og en kan da godt finne kjærlighet selv om en ikke er 100% hele tiden 😊 Og med å være åpen om det får du luket ut de fordomsfulle og dømmende rimelig kjapt som bare er et gigantisk + Endret 25. mai 2021 av skreppamedleppa 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis man feks har angstlidelse Eller burde man vente til man er frisk. Jeg føler jeg liksom aldri blir helt frisk Anonymkode: 6f0ba...c2b Ikke alle blir frisk så sørg iallfall for at du finner en mentalt sterk person som er beredt på å stå i alt slags vær og som tåler ustabile perioder. Anonymkode: 9ef1a...f17
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Mener man helt klart kan date selv om man sliter psykisk. Men man må jo være frisk nok, til at man ikke blir en stor belastning for den andre. Anonymkode: 85096...a63 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Jada bare date du, men vær åpen om problemene dine. Ingen vits i å lure seg rundt grøten, og holde tilbake viktig informasjon om deg selv. Da blir som regel alt bortkastet til slutt, og du brytes mer ned av det. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke alle blir frisk så sørg iallfall for at du finner en mentalt sterk person som er beredt på å stå i alt slags vær og som tåler ustabile perioder. Anonymkode: 9ef1a...f17 Eventuelt finn deg en som faktisk forstår deg, som anerkjenner problemene dine og som behandler deg på riktig måte? En frisk kan fort sørge for at du brytes mer ned fordi du ikke kan leve opp til normalt nivå, uten at vedkommende skjønner hvorfor eller hvorfor du ikke "tar tak" og "gjør noe med det". Anonymkode: e8c1d...d81 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 Ja, jeg synes man kan det. Hva skal man gjøre da om det er et vedvarende problem? Sitte hjemme eller gå i behandling i årevis før man får lov til å date. Jeg har hatt angst i mange år, men fungerer greit i hverdagen. De fleste vil nok ikke merke så mye til det, men noen som er nær meg vil merke det. I perioder kan jeg ønske å ikke være særlig sosial og andre ganger kan det være noe jeg synes er skummelt og vil da være nervøs før jeg drar på det. Jeg tror at en som er litt forståelsesfull og empatisk vil takle det helt fint, men om man forventer at jeg alltid skal være 100% og alltid ovenpå så vil det nok ikke fungere. Har vært i behandling flere ganger og skal gå igjen, men det er nok noe jeg må, til en viss grad, leve med resten av livet. Jeg har vært ærlig om det tidlig i en relasjon. Litt greit å se hvordan de reagerer på det. Anonymkode: b5921...544 1
Blått Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis man feks har angstlidelse Eller burde man vente til man er frisk. Jeg føler jeg liksom aldri blir helt frisk Anonymkode: 6f0ba...c2b Jeg er uføretrygdet på grunn av psykiske problemer og dater nå. Uansett, mine problemer blir man aldri frisk av... må bare lære seg og leve med dem. Får se hva som skjer. Jeg støtter AB over. Føler du deg klar for å date? Føler du deg klar for å treffe noen? Føler du deg klar for å inngå et forhold med noen? Hva tenker du selv? Det er det som er det viktigste. Ikke hva alle andre måtte tenke.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 Så absolutt date. Du kan ikke sitte å vente på å bli frisk av angst, hva om du aldri blir det? Masser av folk med psykiske diagnoser som dater. Ikke sett ditt liv på vent Anonymkode: 4680e...011
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvis man feks har angstlidelse Eller burde man vente til man er frisk. Jeg føler jeg liksom aldri blir helt frisk Anonymkode: 6f0ba...c2b Psykisk sykdom er ikke den man er. Man er en person som også har en del av seg som i ditt tilfelle er angst. Det er en del av hvem man er, ikke hvem man er. Du skal selvfølgelig være deg selv, date og leve med alt du gjør. Vær deg selv, ikke sykdommen din. Jeg har angst og depresjon til tider. Jeg forstår deg og vet hvordan det er, derav spørsmålet. Lev !
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 Selvsagt er det lov. Å sitte hjemme og vente på å bli frisk er ikke spesielt helsebringende heller. Anonymkode: b79f5...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 21.57): Hvis man feks har angstlidelse Eller burde man vente til man er frisk. Jeg føler jeg liksom aldri blir helt frisk Anonymkode: 6f0ba...c2b Her finnes det ikke noe fasitsvar. Alt avhenger av deg og din eventuelle partner. At du er så frisk at du kan fungere i et forhold i alle fall, at du ikke opptrer som en drittsekk når du er dårlig, at du er ærlig, og ikke tror at partner blir din kommende psykolog. Den du dater og som kan bli din partner må også være psykisk sterk, sette grenser, tåle dine dårlige perioder. Da kan det fungere. Om ikke er det helt håpløst. Anonymkode: 29faa...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Prøvde å date ei med angst men hu avlyste alltid i siste liten, så det rant litt ut i sanden etterhvert. Men skader ikke å forsøke seg på det. Anonymkode: f4bce...a30 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Du vil sikkert ha bedre og litt dårligere tider mtp angsten. Når du føler at du har lyst og klarer gå på date, så gjør du det 😄👍 Kjør på. Har daglig sm.tanker og har allilevel fast date. Viste seg at hen også har lignene greier. Det funker, på godt og vondt. Anonymkode: ca2b4...865 1
Svartfugl Skrevet 27. mai 2021 #17 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 21.57): Hvis man feks har angstlidelse Eller burde man vente til man er frisk. Jeg føler jeg liksom aldri blir helt frisk Anonymkode: 6f0ba...c2b Det må jo du avgjøre. De fleste har noe å dra på, stort eller smått. Hvis du trordet kan være bra for deg, så gå for det! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå