Gå til innhold

Fulgte du råd om valg av hunderase?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo mange som spør om hjelp til valg av hunderase, men så hører  vi aldri hvordan det endte til slutt.

- Har noen av dere som har spurt, lyst til å fortelle hvordan det gikk? Hva ble viktig for valget ditt, og er du fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var det ikke andres råd av rase, men min egen mening om hva jeg absolutt ikke skulle ha som neste hund😅

Jeg skulle ikke ha korthåret, sta, viljesterk, og stor sjans for sammkjønns aggressivitet hos min neste hund. 

Vel endte opp med en hann Staff mix på 9 mnd 😂😅🙈

Når alt kom til alt, så har jeg fått verdens snilleste og enkleste hund noen gang ❤️

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg fulgte råd om rase. Etter å ha vært svært uheldig med blandingshunder (rene blandinger og ureg. rasehund) og en rasehund, så spurte jeg en dyktig person innenfor brukshund miljøet om å finne hund til meg. Han plukket ut rase+individ som kunne passe for meg og min livsstil. Angrer ikke ett sekund! 

AnonymBruker
Skrevet

Spurde ikke her, men tok ikke en hastig avgjørelse heller. Overtok en omplasseringshund, intervjuet de om absolutt alt. Er fornøyd, men kommer ikke nødvendigvis til å ha samme rase igjen, da denne hunden ikke er innenfor normalen av atferd for denne rasen. Hunden er mest sannsynlig ikke helt renraset. 

Anonymkode: 40ca7...9bf

AnonymBruker
Skrevet
MissPierce skrev (På 25.5.2021 den 18.41):

Nå var det ikke andres råd av rase, men min egen mening om hva jeg absolutt ikke skulle ha som neste hund😅

Jeg skulle ikke ha korthåret, sta, viljesterk, og stor sjans for sammkjønns aggressivitet hos min neste hund. 

Vel endte opp med en hann Staff mix på 9 mnd 😂😅🙈

Når alt kom til alt, så har jeg fått verdens snilleste og enkleste hund noen gang ❤️

Jeg skulle heller aldri ha en korthåret, liten gris som folk går i sirkel rundt på tur! Sitter nå her med to staffer på fanget 😂 Har ikke angret et sekund på den litt brå avgjørelsen der ❤️ 

Anonymkode: 8d91e...f7d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle heller aldri ha en korthåret, liten gris som folk går i sirkel rundt på tur! Sitter nå her med to staffer på fanget 😂 Har ikke angret et sekund på den litt brå avgjørelsen der ❤️ 

Anonymkode: 8d91e...f7d

Herlig ❤️

Jeg kjente jo til rasen, og viste hva jeg tok på meg. Så ikke noe problem der. Var bare ikke rasen jeg hadde planer om 😅

Han her smelter alle ham møter, er til tider nesten slitsomt 😍

Gjest Solar Nebula
Skrevet

Jeg hadde sett meg ut dansk-svensk gårdshund, men endte med en Jack Russell terrier. Ikke så ulike kanskje, men tenkte jeg ville ha en den litt mindre strie DSG’en. Så ble det plutselig en valp ledig i et JRT-kull der jeg kjenner foreldrehundene. Tok sjansen på terrieren og har ikke angret! Herlig hund med et nydelig gemytt! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg diskuterte rasevalg med flere før jeg tok en avgjørelse. Brukte selvfølgelig mye tid på å lese om de aktuelle rasene selv også, tok bl.a. "rasevelger" på nett osv. Jeg endte tilslutt opp med en annen rase enn jeg fikk anbefalt av folk jeg snakket med, noe jeg er utrolig fornøyd med selv. Fikk akkurat det jeg ønsket meg i en hund 🙂 

Anonymkode: 80365...83e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk aldri råd eller tips om rase, men diskuterte med min samboer om hva vi ønsket oss. Jeg var fascinert av hundesport og spesielt agility, så vi fikk oss en border collie blanding.

I ettertid ser jeg at det var et godt valg. Vi vurderte også siberian husky, men takk gud for at vi ombestemte oss. Herlig nå når vi har en voksen hund som er lydig, kan gå uten bånd og ikke bryr seg om dyr eller folk. 

Anonymkode: 74c5e...687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...