Gå til innhold

Smette inn i rundkjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

En «artig» opplevelse jeg bare må dele. kommer fra et lite sted her er aldri kø annet enn fergekø, ingen trafikklys og tre runkjøringer. 

Idag tidlig ble jeg ståande å vente i rundkjøringen da det kommen fergekø fra venstre. Jeg skulle selv rett frem og prøvde å komme inn, men var ikke mulig å komme inn i køen da bilene kom så tett og jeg har jo vikeplikt . Så det ble 1 minutt venting bak meg kom 5 biler som også ble stående. Så snart jeg fikk mulighet føk jeg inn i rundkjøringa og kjørte videre til butikken. Når jeg kom ut av bilen ble jeg stoppet  av en så vidt har snakket med før så stusset på hvorfor han ropte til meg. Han ville bare si at jeg burde ha smettet inn i køen i rundkjøringen. Jeg ble helt paff og sa at det prøvde jeg jo på men var ikke så lett å,presse seg inn i fergekøen det så jeg ikke noe poeng i å ta den risken. En eneste bil kjørte opp til venstre for meg men da kom neste bil rett bak så fikk ikke tid å kjøre da. Han svarte frekt tilbake at jo du hadde jo mulighet. Ble så rasende at jeg gikk derifra og sa bare spydig takk for tips. 

Syns det er meget spesielt og oppsøke meg på butikken for å kommentere kjøringen min, hadde jeg nå hindret han veldig men for all del det hastet å komme seg på rema for å pante flaksene sine. Hadde forstått det viss jeg på noen måte hadde kjørt uforsvarlig men nå ble vi sående å vente på fergekø. Angret sånn at jeg ikke klarte å komme med en mer frekk kommentar.  Noen som har opplevd lignende. Undrer og på om han ville gått bort til en mann og sagt det samme eller om han tok meg siden jeg er 20 år yngre enn han og kvinne. Andre som har opplevd lignede i trafikken? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta det så tungt. Er ikke så viktig hvem som har rett her, det er nå litt ufint å oppføre seg slik uansett. Men ikke gi ham gleden av å gruble over dette så altfor mye.

Anonymkode: 29c99...f08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en slik aggressiv billist som kaster seg foran andre så de må bremse, selv om det er han som har vikeplikt. Videre høres han ut som en selvhevdende dust som kjeftet på deg. 

Uansett: du har rett, og han oppførte seg dårlig.

Anonymkode: f45b6...bc7

• Liker 3
Skrevet

Slike finnes over alt, som mener de vet best. De bare overser jeg lar de gå i den berømte glemmeboka🤪😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan veldig godt tenkes at du ikke har benyttet luker/muligheter godt nok. Det ser jeg daglig at folk ikke klarer (bor i en større by). Ha det heller litt i bakhodet til neste gang. Man skal være litt på hugget og effektiv for å unngå å skape unødvendig kø.

Anonymkode: 57ba0...8d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å smette inn, dersom man kan, men dersom du ikke er komfortabel med det skal du ikke gjøre det. Å oppsøke deg slik er jo bare knekte sosiale antenner. Jeg bor i Oslo, og er vant til å kjøre aktivt, og blir ofte tuta på når jeg er utafor byen, selv om marginene er gode. Så konklusjonen er at du aldri kan gjøre alle fornøyd, og sikkerhet går foran uansett. 

Og kjønn/alder er antagelig relevant. Jeg hadde stanset på parkering forbudt på en snuplass en gang, for å ordne noe greier, og så kom det en bil å tuta på meg, selv om han hadde god plass. Og i det jeg skal til å flytte meg hopper en eldre mann ut av bilen og begynner å kjefte på meg, for at jeg sto på all stans forbudt. Han hoppet fort inn i bilen igjen, da jeg pekte på skiltet og påpekte at det sto tre meter foran bilen min, og gjaldt i kjørerretningen, slik som det pleier. :fnise:

Anonymkode: 721b8...564

• Liker 5
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Tar det med humor når jeg ser på det nå men syns der var meget spesielt å komme å ta meg for noe slikt på butikken etterpå😅 kom faktisk på at han er taxisjåfør så er vel bare en engasjert sjåfør😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å smile, si ok og så snu meg og ignorere. Dette gjelder uansett hva slags type uønskete råd, meninger og tips som kommer. Ofte tar folk ut sin irritasjon og dårlige dag på den første og beste de ser. Særlig om man er en yngre dame.

Anonymkode: ed976...234

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...