Gå til innhold

Oppsøke fysioterapeut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har jogget i noen få måneder, hatt sakte progresjon og ingen trøbbel. Så bikka jeg liksom en terskel her for et par uker siden, der jeg merket at etter ca 4 km så ble det lettere (!). Følte jeg kunne fortsatt i «timesvis» så da..overdrev jeg sikkert? For etter noen økter med litt lengre turer, så fikk jeg plutselig vondt i hofta, og det gav seg ikke. Har ikke jogga siden, men gått litt tur - og da blir det også vondt etter et par km 😕

Vurderer å oppsøke en fysioterapeut, men har aldri gjort det før. Er det lurt? Grunnen er at jeg gjerne ville visst hva det er som gjør vondt, hva jeg BØR gjøre (av aktivitet, styrketrening, tøying?) og hva jeg IKKE bør gjøre. Vil jo gjerne jogge igjen fortest mulig, og har lite peiling på dette.

Hva gjør en fysioterapeut egentlig, sånn med noe slikt? Er det vits? Synes de det er en ok problemstilling å komme med? Har ikke vært langvarig, bare en uke.

Anonymkode: cdda2...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingenting i veien for det. Men siden det "bare" har vart en uke kan du sikkert vente litt for å se an. Det er kanskje pga for rask progresjon. Det meste går over av seg selv. 

Jeg har oppsøkt for det samme, men det var først etter en mnd da vondt en ikke ga seg. 

Anonymkode: b90be...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...