AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Noen her som har fått satt kortison i skulderen før? Jeg skal det om noen dager og ble litt usikker på om jeg kan kjøre bil eller om skulderen blir for vond til å holde fram til rattet osv? Anonymkode: a2216...95d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Nei, det er ikke vondt. Smertestiller umiddelbart. Anonymkode: 52cef...f81 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Er lokalbedøvelse i kortisonen. Den sitter i noen timer. Men du skal helst holde armen helt i ro 14 dager, ikke høyere enn 20 grader for å gi kortisonen tid til å virke. Så ville ikke kjørt bil hvis du ikke MÅ Anonymkode: 06571...d92 1
Million Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 (endret) Jeg har fått mange sprøyter med kortison i mine skuldere opp igjennom årene. Og legen satte alltid en sprøyte bedøvelse først (eller var det i samme sprøyta?). Dette gjorde at smertene som jeg fikk kortisonen for, ble borte under timen og i et par timer etter legetimen. Jeg kunne fint bruke armen, det var bare smertene som var borte, ikke brukerevnen. Men bilkjøring vet jeg ikke noe om man bør gjøre. Endret 25. mai 2021 av Million 1
Gjest Era Vulgaris Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen her som har fått satt kortison i skulderen før? Jeg skal det om noen dager og ble litt usikker på om jeg kan kjøre bil eller om skulderen blir for vond til å holde fram til rattet osv? Anonymkode: a2216...95d Jeg har fått to injeksjoner, og venter på den tredje. Det var null problem å kjøre bil etterpå, og skulderen er ikke vond.
Leo Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Jeg har fått alt for mange slike sprøyter, men bilkjøring etterpå har aldri vært noe problem. Som de andre her også nevner sprøytes det inn lokalbedøvelse samtidig så like etter at sprøyten er satt er da det er minst vondt. Du bør imidlertid hvile i ca. ett kvarter etter behandlingen for å være sikker på at du ikke får noen reaksjoner, men det sørger sikkert legen for å informere deg om. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Takk for svar dere! 😊 Da går det sikkert fint. Har fått satt inn kortison i håndleddet en gang, men husker ikke hvordan det var etterpå. Har vondt i skulderen nå og det er ikke alltid så godt å kjøre bil med begge hender på rattet. Var redd det skulle bli verre etter sprøyten. Er et stykke unna, så buss blir litt komplisert. Heldigvis er det venstre arm. 😊 Anonymkode: a2216...95d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå